• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Graag advies voor grote kras op de deur

goose

Detailing rookie
16 okt 2009
5
0
Hallo beste forumgebruikers,

Ik ben nieuw hier op't forum, en jongens, wat een schat aan informatie.

Ik dacht zelf al veel te weten, maar dit is een ware Wiki Cleania !

Graag jullie advies, bij volgende foto :

NewImage.jpg


is gebeurd op de parking op't werk, de veiligheidscamera's hebben niets kunnen registreren en heb jammer genoeg geen full omnium, dus is op eigen kosten te herstellen.

Is blijkbaar een wagen die bij het inparkeren mijn deur heeft meegehad

Ik zal straks nog een foto maken hoe de kras er nu uitziet, (op de foto is het ook nog vuil dat er bij hangt, waardoor hij nog iets groter is dan de werkelijke schade) en probeer deze nog in de vooravond online te zetten.

Lijkt het jullie realistisch, om dit met het lakstiftje op te vullen, enkele lagen, laten drogen, etc, ... en dan te wetsanden, zoals ik hier al in sommige topics gezien heb ? (met verbluffende resultaten)

Het lijkt mij alleszinds een heel stuk goedkoper om het zo te proberen, mislukt het mij, dan kan ik de deur alsnog laten herspuiten, prijs zal toch hetzelfde blijven, ...

Of is dit een verloren zaak, en moet ik sowieso de deur laten herspuiten ?

Graag jullie advies, ik weet zeker dat jullie nuttige tips zullen hebben !

Goose
 
Als je in je achterhoofd houd dat de deur "verloren" is en toch overgespoten moet worden zou ik zegen opvullen en wetsanden, lukt het niet of is het niet naar het zin dan kan je hem alsnog laten spuiten
 
goed, die eerste foto, was net toen ik hem aantrof op de parking, en zag er idd dramatischer uit dan werkelijk.

Ben zonet naar de parking gegaan, en heb een nieuwe foto gemaakt:

kras1.jpg


de "hoofdkras" is zo ongeveer een 10 cm lang, in het verlengde ook nog kleinere krassen.

de breedte is ongeveer een 2 à 3 mm, en heeft een grijze onderlag (grondverf vermoed ik ?)

kras2-1.jpg


Nogmaals bedankt voor jullie hulp jongens.
 
Akkoord met Tsunami :ja
Ik heb dit bij m'n vorige auto ook gehad (fiat punto). Ik heb toen de kras gereinigd met alcohol en het koetswerk afgeplakt tot vlak tegen de kras en dan met een spuitbus systematisch laag per laag bijgespoten.
Toen was ik nog totaal niet bezig met detailen, dus heb dit zelfs niet gepolished achteraf :)_[]
Maar het resultaat was wel goed eigenlijk (ik geloof dat het 6 dunne lagen waren die ik erop heb gespoten)
 
dus een spuitbuis met het kleur van de wagen laten maken ?

mja, lijkt me idd ook mogelijk, maar denk dat de oplossing met de lakstift en het opschuren en zo dan toch iets "verfijnder" is ?

correct me if I'm wrong, ...
 
Zoals ik zei kende ik toen nog niets van polishen en in dat geval werkt een spuitbus fijner af.
Ik heb dat toen gewoon gedaan met een bus Motip en in de cataloog de kleur van mijn Fiat opgezocht, bijgespoten en totaal niet nabewerkt.
Met een lakstift moet je wel nabewerken natuurlijk, kan je nooit zo "mooi" doen als met een spuitbus...
 
Inderdaad gewoon een poging wagen met lakstiftje en dan schuren, polijsten...

Maar heb je beschadiging zichtbaar gemaakt door even met je vingers de lak "schoon" te wrijven ?

If so, dan heb je er nog meer krasjes bij door deze actie ivm zand en dergelijke
 
dannydehert zei:
Zoals ik zei kende ik toen nog niets van polishen en in dat geval werkt een spuitbus fijner af.
Ik heb dat toen gewoon gedaan met een bus Motip en in de cataloog de kleur van mijn Fiat opgezocht, bijgespoten en totaal niet nabewerkt.
Met een lakstift moet je wel nabewerken natuurlijk, kan je nooit zo "mooi" doen als met een spuitbus...

Zou je ook goede resultaten kunnen bereiken met een combinatie van spuiten en wetsanden? Dus eerst zoals Danny zo dun mogelijke lagen spuiten totdat de kras is opgevuld, en dan wetsanden? Het is maar een gedachte...:weetniet
 
Ik zou lekker een lakstiftje kopen, met een tandenstoker laagje voor laagje aanbrengen en dan inderdaad wetsanden en afpolijsten. Mocht je daar hulp bij nodig hebben kan je wel is naar Tilburg afreizen dan kijken we er samen naar.
 
ga niet zelf zitten prutsen met lakstiftjes/wetsanden/spuitbusjes/etc op zo'n jonge wagen, want het ontbreekt je aan ervaring en dan krijg je schade of rommelwerk. De auto is daar te duur voor.

Of je laat dit doen door iemand van dit forum met ervaring, of je laat het over aan de professionele vakman.
 
tinus zei:
of je laat het over aan de professionele vakman.

En als je dat wilt doen, kun je het zelf toch ook eerst proberen ?? Zie het probleem niet.
Als je zoiets nooit probeert, zul je het ook nooit leren.

Groet, Peter
 
Mijn Puma is van 2000, maar dat wil niet zeggen dat ik daarom ga "prutsen", hij is me evenveel waard omdat het gewoon mijn auto is en ik geen geld heb om elk jaar een andere te kopen.
Feit blijft: als je toch naar een professional zou gaan, kan je beter eerst zelf proberen er wat van te maken.
 
het andere feit dat er tegenover staat, is dat de vak man, het waarschijnlijk kan herstellen dmv vullen en sanden..
als je dit verprutst, dan is dit niet meer mogelijk, en moet je laten spuiten....

maaaar, ik heb hier een 156 voorbij zien komen die bijna helemaal ge-sand was, en ik geloof door iemand met ook niet zoveel ervaring?

ik zou het ook stug gewoon proberen.. als je er doorheen gaat, is het jammer (zo ben ik ook een keer door me motorkap gegaan)
 
Peter Jansen zei:
En als je dat wilt doen, kun je het zelf toch ook eerst proberen ?? Zie het probleem niet.
Als je zoiets nooit probeert, zul je het ook nooit leren.

Met het laatste ben ik het met je eens, maar niet met het eerste. Als je bijvoorbeeld teveel lak wetsand, ben je voorbij aan het punt dat een ervaren of professional het redelijk eenvoudig kan maken en je zowieso veel geld kwijt bent. Als de schade nog redelijk eenvoudig is, zijn de kosten meestal ook redelijk. Het is dus de keuze tussen zekerheid van een 'redelijk bedrag' als je het direct laat maken, of het risico van een groter bedrag als je eigen werk niet helemaal lukt en het alsnog moet laten doen en de schade groter is dan voorheen (b.v. helemaal opnieuw spuiten ipv een plekje opvullen/polijsten).

Vandaar, maar doe ermee wat je wil en ga vooral aan de slag als je denkt dat het gaat lukken. Niet geprobeert is nooit geleerd, dus succes :cool: