• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Graag info over kras op auto!

bertus

Detailing rookie
3 okt 2009
39
0
44
Goedenmorgen beste cleaners!
Even wat tips nodig, ik ga vandaag een mazda cleanen
Enige nadeel er zit een kras niet te diep maar wel een beetje doorschijnende witte lak op de rechter deur!
Wil met ssr3 gaan beginnen is dat verstandig en zo ja welke pad zouden jullie me aan bevelen ( met het dappertje :D )
 
Als de kras door de lak heen is, dat wil zeggen, je ziet de grondverf, dan heeft het geen zin om te polijsten met wat dan ook.

De verf is weg en komt op geen ene manier terug met polijsten. De enige manier is overspuiten of opvullen met een lakstift en wetsanden.
 
dank je voor je snelle reactie!!!! top
De kras is niet overal diep je voelt het wel met je nagel.
Misschien verminderen met ssr3 en black hole?
 
De theorie over het polijsten van krassen valt wel mee.

Zie de kras als een groef in de lak. Zit de kras in (niet er doorheen) de blanke lak, dan kun je door het verwijderen van de omliggende lak de kras minder zichtbaar maken. Er wordt wel eens gesproken over de kras uit de lak polijsten. Feitelijk is dat niet juist. De kras kun je niet uit de lak polijsten. Door de omliggende lak door middel van wetsanden en/of te polijsten gelijk te maken aan de resterende lak in de kras, maak je de kras minder zichtbaar of verdwijnt helemaal.

Is de kras door de blanke lak laag of zelf helemaal tot op het blanke staal, dan kun je wetsanden en polijsten wat je wilt, maar de lak op de plaats van de kras is en blijft weg. Ga je vergaande pogingen doen met de DAP of een rotary, dan zul je de lak weg moeten polijsten tot op het niveau van de kras. In mijn ogen moet je dan soms wel heel erg veel lak opofferen voor het herstellen van de kras.

Ik maak voor mezelf altijd de afweging of ik de omliggende lak op ga offeren voor de kras, of accepteer dat de kras er zit. Handig hulpmiddel om erachter te komen of de kras door de blanke lak laag is, is het nat maken van de kras. Zie je de kras door de het water heen, dan is deze zeer waarschijnlijk door de blanke lak en is er geen redden meer aan. Verdwijnt de kras onder het water, dat zit deze in de blanke lak laag en zou deze herstelt kunnen worden.