• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grand Scénic 2.0 16V Tech Line

ericon

Detailing rookie
21 sep 2008
195
0
Omdat de GS toch behoorlijk vies was en omdat er behoorlijk wat kleine krasjes deze winter op waren gekomen, heb ik hem vandaag eens goed onder handen genomen.

Kleien overgeslagen omdat er haast niets afkwam.

80% van de auto gedaan met de Dap icm witte pad en SSR1, de rest met de roterende metabo PE, ook
met witte pad en SSR1.

Ik moet wel wennen aan het gebruik met de roterende machine.
Het werkgebied loopt gauw droog, wel verdwijnen krassen als sneeuw voor de zon.
Voordeel is ook het zeer rustige gedrag van de metabo, fenomenaal!.

Daarna PB Black hole

Finaly in de Natty's paste wax gezet, 2 uur laten curen en daarna lekker uitgepoetst.


DSC_1899.jpg


DSC_1919.jpg


DSC_1924.jpg


DSC_1933.jpg


DSC_1916.jpg


reflectie

DSC_1912.jpg


DSC_1909.jpg


DSC_1906.jpg


DSC_1904.jpg


Helaas ben ik wel wat steenslag rijker, ook heb ik krassen van een kat niet weggekregen.

Al met al niet ontevreden alleen zou ik de glans graag wat dieper zien.
 
Prachtig! En mooie foto's. De wagen heeft toch al een prachtige diepe glans? Je zou nog eventueel met DJ Redmist kunnen afwerken, geeft nog net even wat extra glans. Toppie!
 
Ik vind dat de Renault er prachtig bij staat hoor. Als je nog meer glans wilt zou je inderdaad DoDo Juice Red Mist eens kunnen proberen om de glans extra te boosten.

Maar de Renault staat er nu ook al mooi bij, en zoals al eerder opgemerkt, mooie foto's ook...werkelijk een prima resultaat :)^ .
 
Bedankt voor de reactie's, ik denk dat vanwege het weglaten van de klei ik de glans wat vind tegenvallen, minder diep...
Volgende keer toch maar de klei gebruiken.
De red mist ook eens bestellen.
Ook had ik de Monello geprobeerd, maar heb toch weer teruggepakt naar PB's, ssr serie.
Ik weet dat iedereen zweert bij Monello, maar persoonlijk vind ik de ssr fijner werken.

Ik ben blij dat jullie de foto's mooi vinden, ik heb niet zo lang geleden de D90 gekocht en ben elke dag aan het ontdekken en het testen.
De spiegelreflex heb je niet zomaar door maar is leuk en leerzaam.
Zelf vind ik sommige iets te donker, bewerken is niet mijn ding, sterker heb zelfs niet zo'n programma.
Heb al moeite genoeg met de functie's van de camera :schaam
 
Ja, hoor, daar ie ie ! Prachtige glans op deze voiture. Goed gedaan ! :ja

(ik gebruik voor NET dat beetje extra de M16 : eindresultaat ietsje stroever maar wel met nog meer glans)
 
ericon zei:
Ik ben blij dat jullie de foto's mooi vinden, ik heb niet zo lang geleden de D90 gekocht en ben elke dag aan het ontdekken en het testen.
De spiegelreflex heb je niet zomaar door maar is leuk en leerzaam.
Zelf vind ik sommige iets te donker, bewerken is niet mijn ding, sterker heb zelfs niet zo'n programma.
Heb al moeite genoeg met de functie's van de camera :schaam

Tip:
Probeer zo veel mogelijk in RAW te fotograferen (eventueel tegelijk met JPEG), je kunt dan achteraf vanuit de originele ruwe foto alle denkbare bewerkingen veel makkelijker en gecontroleerder uitvoeren (gaat gewoon sneller dan een JPEG bewerken), echt super.
Met name op ruis en belichtingsnivo ben je met JPEG gehandicapt omdat je een deel van het bestand gewoon niet hebt omdat dat tijdens het comprimeren verwijderd is (en NÓÓIT meer terug komt .....)
RAW IS THE ANSWER !!
1 nadeel, RAW bestanden zijn veel groeter dan JPEG's maar met de huidige prijzen van geheugenkaartjes hoef je daar ook geen buil aan vallen.
Succes met je Nikon.
 
Een zeer mooie glans heb je hier voor mekaar gekregen:cool:
Die Black hole is toch een superprodukt!
In ieder geval een fantastisch resultaat.
 
Bedankt voor de reactie's


scenic zei:
Ja, hoor, daar ie ie ! Prachtige glans op deze voiture. Goed gedaan ! :ja

(ik gebruik voor NET dat beetje extra de M16 : eindresultaat ietsje stroever maar wel met nog meer glans)

Jaja, het duurde even hoor:schaam , met welke SSR of Monello komt dit ongeveer overeen?

@ Roeland,

Bedankt voor de tips, ik ga het toch eens proberen in RAW + JPG.
Zal eens kijken voor een basic programma.
 
Bedankt!, ik krijg er zelf ook steeds meer plezier in!


@ scenic/marcel, ok dank je wist ik niet ben geen megs gebruiker..
 
scenic zei:
Staan straks bij Renault-meetings 2 selfmade detailed Renault`s en nog twee Scenics ook ! :D

Ga je ook naar Ommen volgende week zaterdag?, georganiseerd door CAR.
Ik hoop met de Juva te gaan....
Helaas geen tijd om hem goed te polijsten, hij staat nog bij de revisie..
 
Sorry, ik las het wat laat, nee daar was ik niet van plan om heen te gaan ! Zit een beetje in spanning (examentijd dochter, feestjes, verjaardagen enz. enz.)
 

Vergelijkbare onderwerpen