Hallo allemaal,
hetis een tijdje geleden dus tijd voor nog eens een show-off.
Het ging dus over een grijze astra van een paar jaartjes oud. De wagen werd liefdevol onderhouden door hem telkens te wassen met ....dreft.
De mensen dachten dat dit het beste was voor hun auto.
Om tijd te sparen hadden ze hun wagen al provisoir gewassen tegen dat ik kwam. Ik had gezegd dat ze hem niet moesten drogen omdat ik hem toch eerst wou kleien.
Het interieur moest ik niet aanpakken en is dus ongemoeid gelaten.
plan van aanpak :
Na het bekijken van de wagen bleek de invloed van de vele "dreft-wasbeurten" duidelijk; een redelijk doffe lak zonder enige beading:
De wielen waren ook "gewassen" :
een dak zonder enige beading :
Ik ben eerst begonnen met de velgen grondig in te spuiten met Meguiars wheelbrightener en de banden met APC....daarna kon ik starten met kleien van de carrosserie.
de velgen die staan te weken :
Na een halve motorkap kleien zag m'n klei eruit als volgt :
Na het kleien toch even de motorkap geopend om eens te kijken; nadat ik het volgende zag :
Het was niet gevraagd; maar kon het toch niet laten; de boel dus ingespoten met megs APC 1/10 en met een borstel schoongeborsteld. Daarna met een zachte waterstaal afgespoeld en wat dressing (trimdetailer) op de zwarte delen gezet...
Daarna heb ik de volledige auto gepolijsd met de dap met SSR1 op groen light pad. Dit gaf het verreiste resultaat. De enkel diepere krassen heb ik verwijderd met het gratis staal PB SYN1 op wit.
Dit stoft enorm maar de krassen verdwenen erwel netjes mee. SSR1 op zwart gaf geen extra glans dus heb ik niet verder gebruikt.
Na het polijsten heb ik de lak behandeld met een glaze (blackhole van poorboys met de dap op zwarte pad) Als laatste heb ik de wagen volledig gewaxed met Collinite 915 en de wielen behandeld met poorboys wheelsealant. De bandjes heb ik ingevet met mothers tirespray (aangebracht met de aplicatorspons van Megs)
Het resultaat:
Op het einde de obligatoire foto :
voilà; dat was het weer.
groetjes Wim
hetis een tijdje geleden dus tijd voor nog eens een show-off.
Het ging dus over een grijze astra van een paar jaartjes oud. De wagen werd liefdevol onderhouden door hem telkens te wassen met ....dreft.
De mensen dachten dat dit het beste was voor hun auto.
Om tijd te sparen hadden ze hun wagen al provisoir gewassen tegen dat ik kwam. Ik had gezegd dat ze hem niet moesten drogen omdat ik hem toch eerst wou kleien.
Het interieur moest ik niet aanpakken en is dus ongemoeid gelaten.
plan van aanpak :
Na het bekijken van de wagen bleek de invloed van de vele "dreft-wasbeurten" duidelijk; een redelijk doffe lak zonder enige beading:
De wielen waren ook "gewassen" :
een dak zonder enige beading :
Ik ben eerst begonnen met de velgen grondig in te spuiten met Meguiars wheelbrightener en de banden met APC....daarna kon ik starten met kleien van de carrosserie.
de velgen die staan te weken :
Na een halve motorkap kleien zag m'n klei eruit als volgt :
Na het kleien toch even de motorkap geopend om eens te kijken; nadat ik het volgende zag :
Het was niet gevraagd; maar kon het toch niet laten; de boel dus ingespoten met megs APC 1/10 en met een borstel schoongeborsteld. Daarna met een zachte waterstaal afgespoeld en wat dressing (trimdetailer) op de zwarte delen gezet...
Daarna heb ik de volledige auto gepolijsd met de dap met SSR1 op groen light pad. Dit gaf het verreiste resultaat. De enkel diepere krassen heb ik verwijderd met het gratis staal PB SYN1 op wit.
Dit stoft enorm maar de krassen verdwenen erwel netjes mee. SSR1 op zwart gaf geen extra glans dus heb ik niet verder gebruikt.
Na het polijsten heb ik de lak behandeld met een glaze (blackhole van poorboys met de dap op zwarte pad) Als laatste heb ik de wagen volledig gewaxed met Collinite 915 en de wielen behandeld met poorboys wheelsealant. De bandjes heb ik ingevet met mothers tirespray (aangebracht met de aplicatorspons van Megs)
Het resultaat:
Op het einde de obligatoire foto :
voilà; dat was het weer.
groetjes Wim