• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

grijze Opel Astra H

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Hallo allemaal,
hetis een tijdje geleden dus tijd voor nog eens een show-off.
Het ging dus over een grijze astra van een paar jaartjes oud. De wagen werd liefdevol onderhouden door hem telkens te wassen met ....dreft.
De mensen dachten dat dit het beste was voor hun auto. :(

Om tijd te sparen hadden ze hun wagen al provisoir gewassen tegen dat ik kwam. Ik had gezegd dat ze hem niet moesten drogen omdat ik hem toch eerst wou kleien.
Het interieur moest ik niet aanpakken en is dus ongemoeid gelaten.

plan van aanpak :
Na het bekijken van de wagen bleek de invloed van de vele "dreft-wasbeurten" duidelijk; een redelijk doffe lak zonder enige beading:

IMG_2184.webp

IMG_2188.webp

De wielen waren ook "gewassen" :
IMG_2187.webp

een dak zonder enige beading :
IMG_2192.webp

Ik ben eerst begonnen met de velgen grondig in te spuiten met Meguiars wheelbrightener en de banden met APC....daarna kon ik starten met kleien van de carrosserie.

de velgen die staan te weken :
IMG_2196.webp

Na een halve motorkap kleien zag m'n klei eruit als volgt :
IMG_2197.webp

Na het kleien toch even de motorkap geopend om eens te kijken; nadat ik het volgende zag :

IMG_2207.webp

Het was niet gevraagd; maar kon het toch niet laten; de boel dus ingespoten met megs APC 1/10 en met een borstel schoongeborsteld. Daarna met een zachte waterstaal afgespoeld en wat dressing (trimdetailer) op de zwarte delen gezet...
IMG_2209.webp

Daarna heb ik de volledige auto gepolijsd met de dap met SSR1 op groen light pad. Dit gaf het verreiste resultaat. De enkel diepere krassen heb ik verwijderd met het gratis staal PB SYN1 op wit.
Dit stoft enorm maar de krassen verdwenen erwel netjes mee. SSR1 op zwart gaf geen extra glans dus heb ik niet verder gebruikt.
Na het polijsten heb ik de lak behandeld met een glaze (blackhole van poorboys met de dap op zwarte pad) Als laatste heb ik de wagen volledig gewaxed met Collinite 915 en de wielen behandeld met poorboys wheelsealant. De bandjes heb ik ingevet met mothers tirespray (aangebracht met de aplicatorspons van Megs)

Het resultaat:
IMG_2213.webp

IMG_2214.webp

IMG_2219.webp

Op het einde de obligatoire foto :
IMG_2218.webp

voilà; dat was het weer.

groetjes Wim ;-)

na jaren Dreft schrok hij wel zeker!
Ziet er goed uit:cool
En dat ze nu maar eens degelijke shampoo(inclusief handschoentje...)kopen

ziet er weer proper uit:-)^ ,, met dreft wassen doet mij aan mijn schoonvader denken!!!! en zijn wagen zag er toen veeeeeeel doffer uit hoor.....:bad

Bedankt iedereen....ondanks de jaren dreft was de lak nog in een opvallend goede staat....ontvet was ie zeker ;-)

Knap werk Wim... Doe zo voort.:)
Ben vandaag bij Focusio geweest, ik vrees dat der hier en daar ook een paar fotookes van zullen verschijnen .
Groetjes Mini.

Minieken zei:
Knap werk Wim... Doe zo voort.:)
Ben vandaag bij Focusio geweest, ik vrees dat der hier en daar ook een paar fotookes van zullen verschijnen .
Groetjes Mini.

merci, ik ben al benieuwd naar die foto's....is hij naar je zin?

Méér dan naar m'n zin, ik durf der bijna niet meer mee rijden.o:-)
Was toffe ervaring, ma ik moet nog véél leren zelle.:weetniet
Tot later !