• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groene alg verwijderen achterlichten

michelv.

Detailing addict
1 jun 2009
769
65
Wie heeft er een idee om bij mijn achterlichten van mijn Ibiza de algen die zich in de buitenste rand bevinden te verwijderen( tussen "glas" en rand).
Je kan er niet met een kwastje bij ed, ben nu al een aantal uren de ruimte in te sproeien met APC 1:4 en goed nat aan het houden en daarna onder de warme kraan.
Gaat wel wat weg maar niet alles op deze manier.

Als je em nog hebt, de Meguiars Triple Duty Detail Brush. Je kan dan met de witte enkele rij borsteltjes perfect in de smalle spleetjes tussen lampglas en behuizing.

Of anders een tandenborstel strippen zodat je slechts enkele rijtjes met haren overhoudt.

Helaas niet meer leverbaar :(

Dit heb ik ook gehad bij mijn Civic, daar zit ook zo'n rare dubbele rand in.

Ik heb ze los gehaald, laten weken in warm water (met APC) en hierna de hoge druk spuit gebruikt.

Bij mij ging dat goed, maar kan me voorstellen dat sommige andere achterlichten niet zo waterdicht zijn...

@Nicknameless Ook die was te grof in mijn geval, 1 haartje bleef al steken, zo nauw is de ruimte.

Wat wij (mini liefhebbers) wel eens doen met de achterlichten van een classic mini is ze in de vaatwasser zetten. Letop de vrouw des huizes vindt dat vaak niet echt gaaf. Maar het werk wel perfect.

Cyril

Het is een heel dun spleetje en daarachter word die ruimte weer wat groter, met een borsteltje kan je nooit in de gehele ruimte komen.
Schoot me net te binnen dat schoonmaakazijn ook alg verwijderd, dus net begonnen om de achterlichten te weken met de azijn, kijken wat dit doet.

Als je de randen heb schoon gekregen zou je misschien eens kunnen kijken om de randen met transparante kit af te dichten.
Scheelt je de volgende keer weer een hoop geklooi

Mijn huidige achtlichten heb ik ooit gekit, maar het spleetje is niet ruim en nu zit er niet overal de hoeveelheid kit die ik overal zou willen hebben. Zitten hier en daar luchtbelletjes in de kit en dat is ook niet zo fraai:(

... en dan in een plantenspuit met zo'n pompje

Edit; of een grote (voedings-)spuit met een injectienaald halen bij de apotheek

Azijn zou moeten werken...

..doe daar 1 of 2x per jaar ook de wasmaschiene mee, 1 groot glas in de trommel leeg, dan op 90gr snel wasbeurtje..klaar als nieuw, waterseal-rand en alles schoon!

De azijn en afspoelen onder de kraan heeft niet geholpen, morgen maar even met de hoge druk er overheen, dan komt het water er met meer kracht.

Ik heb hetzelfde gehad, ik heb het grootste deel eruit gepeuterd doeken en een sopje :-d
Maar 1 probleem nu, vocht in mijn koplamp ]-0
Nu had ik deze volledig eruit gekregen met de hulp van een föhn en volledig gekit.
Maar nog altijd opnieuw vocht erin, en geen idee waar het vandaan komt. Dus kijk uit met wat je doet.

Opgelost:-)^

Gister lang laten weken met APC, vannochtend met de hoge druk zonder dat de pomp aanstaat( komt er een heel fijn plat straaltje uit die je precies in het gleufje kan richten) schoongespoten. Je ziet de vuiligheid zo wegspoelen.

Straks lekker polijsten en weer laten glimmen als nieuw:-b

Dit is het geworden, krasjes niet goed op de foto gekregen dus daarvan geen foto's.

Foto-TNGHX3RQ-D.webp

Alle viezigheid weggekregen met de eerder vermelde methode.

Na schoonmaken gekleid met Pb klei en born Slippy, daarna polijsten met oranje/mezzo, wit/mezzo en zwart/finale. Daarna in de Wolgang Plastic sealant gezet:love

Haha grappig die foto, mijn Ibiza ziet er exact hetzelfde uit van de achterkant. Ook ik heb problemen met die grone algenrand bij de achterlichten. Een garage heeft ze eens voor me schoongemaakt, maar is helaas failliet. Ik ga er nu zelf eens mee bezig... bedankt voor de tip!