• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groentje in het Detailen

Michel Mulder

Detailing rookie
6 mei 2017
5
15
26
Hey allemaal!

Ik ben Michel, 19 jaar oud, en ik woon in Heerlen (Limburg).

Ik heb een dikke bmw, een E36, met een 1.6 4cilinder motor. Lekker zuinig.

Hij komt wel al uit 1997, en heeft al heel wat kilometers gemaakt. Vorige eigenaar(en) hebben hem niet heel erg liefdevol behandeld. Interieurdelen gescheurd, krassen op het dak en kofferbak alsof hier iets op heeft gelegen (een baksteen zou ik zeggen). Wielkassen alsof hij in de modder gelegen heeft, en hier en daar een roestplekje.

Ik houdt meer van een showauto/shineauto dan een racewagen, vandaar de zuinige 1.6 motor overigens.

Ik heb met mijn studentenbudgetje wat bij elkaar gespaard, en ben klaar om een voorraadje detail-spul in te slaan. Shampoo gebruik ik al een tijdje van Meguiars, de Soft Wash Gel om precies te zijn.

Ik heb een quick-detailer spray van de Aldi (gaat nu veranderen), en gebruik dit altijd na het wassen bij het drogen.

Ik ga nu eens op het forum rondneuzen, kijken wat alle stappen van het detailen zijn en wat ik er voor nodig heb.

Nou, dat was het dan. Ik hoor het wel als jullie wat te zeggen hebben! Adios!
s3q234J.jpg

NHeHlao.jpg
 
Welkom Michel! :)

De eerder gelinkte stappenplannen zijn goed om in te verdiepen. Mocht je dan weten wat je moet dan, kan je onderaan mijn berichten klikken op een link naar een Starters-pakket. :)

Weet je toevallig de kleurcode/naam van jouw E36? De mijne is 297-Montreal Blau, maar de jouwe lijkt iets donkerder.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Mulder
Welkom hier Michel. Als student zul je een beperkt budget hebben, dus misschien bij een volgende shampoo de Meguiar's vervangen door een ander goed (en goedkoper) merk.