Zoals een schilder wiens huis tijdenlang in de grondverf blijft staan heb ik inmiddels ook geconstateerd dat mijn E91 de laatste tijd wat liefde tekort is gekomen.
Uiteraard wel minimaal eens per 2 weken een handwas, maar daar bleef het dan ook bij.
Gezien de vakantie er aan komt voor mij heb ik besloten dat hij er toch nodig eens aan moet geloven.
Ik wil het aardig uitgebreid aanpakken, veel foto's maken en wat (voor mij) nieuwe producten gaan proberen.
Omdat ik ook nog een vrouw en dochtertje heb en ik niet van plan ben mijn eerste vakantieweek meteen geheel hier aan op te offeren ben ik vanaf gisteravond begonnen om zo stuk voor stuk e.e.a. aan te pakken.
15-07-2015 - Start banden / velgen / remklauwen / wielkasten
Gisteravond zoals gezegd begonnen met een kleine ergernis van me.
De remklauwen waren smerig, tikkie roestig en ik wilde ze al tijden in de kleur.
Omdat het wiel er af moet pak ik dan ook meteen de gehele wielkast en de wielen mee.
Gebruikte producten:
- Hammerite, zwart
- Hammerite, bamboegeel laten mengen (kleur moest enigszins in de buurt komen van Performance geel)
- Wheelwax - Wheelwax
- Wheelwax - Extreme black
Als eerste uiteraard de auto op de garagekrik en het wiel eraf, dit zag er bij mij zo uit:
Eerst flink met de borstel in het rond om de modderkuip rondom te reinigen.
Helaas valt dit niet mooi te behandelen omdat dit allemaal van dat 'harige' materiaal is.
Wel netjes schoon gekregen gelukkig.
Vervolgens met de staalborstel alles goed schoongemaakt en afgespoten met de compressor, het begint dan al wat netter te lijken:
Vervolgens de remklauw aan 1 kant wat afgeplakt omdat ik eerst de naaf (?? weet niet hoe dit heet!) weer mooi zwart wilde maken:
Vervolgens ook de remklauw geel geschilderd, schilderen overigens allemaal gedaan met en penseeltje:
De velg meteen ook goed gereinigd. Eerst met Klaro Car Wasch & Wax, oftewel goedkope Action Shampoo.
Vervolgens met behulp van Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover wat teer, oud stukje lijm van oud plaklood en een stickertje verwijderd.
Daarna ingespoten met Monello - Non-Ferro.
Vervolgens gedroogd met een Monello - Senza Acqua Drying Towel en daarna in de Wheelwax gezet:
Hierna ook de banden behandeld met Wheelwax - Extreme black.
Dit product heb ik nog niet eerder geprobeerd en bij gebruik en qua afwerking bevalt hij me beter dan de Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel die ik tot op heden gebruikte.
Dit product is m.i. zuiniger in gebruik te eerste, maar de afwerking is met name mooier.
Opgebracht met een kwast, even laten inwerken en daarna buffen met een microfiber doek.
Daarna blijft er een diep zwarte band over met een mooie matte look:
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om te beginnen met een andere upgrade die ik al langere tijd van plan was, namelijk om alle emblemen aan buitenzijde van de auto te vervangen door zwarte exemplaren.
Heb een set gekocht met zowel motorkap als kofferembleem, 4 naafkapjes en een embleem voor op het stuur:
Ondertussen heb ik ook nog de wielbouten met de staalborstel goed schoongemaakt.
Helaas heb ik geen brug en kan dus per avond maar 1 wiel aanpakken i.v.m. droogtijd.
Gisteren dus alleen linksachter aangepakt, vanavond linksvoor aan de beurt.
Hier een aantal voor/na en eindfoto's:
Wordt vervolgt...
Uiteraard wel minimaal eens per 2 weken een handwas, maar daar bleef het dan ook bij.
Gezien de vakantie er aan komt voor mij heb ik besloten dat hij er toch nodig eens aan moet geloven.
Ik wil het aardig uitgebreid aanpakken, veel foto's maken en wat (voor mij) nieuwe producten gaan proberen.
Omdat ik ook nog een vrouw en dochtertje heb en ik niet van plan ben mijn eerste vakantieweek meteen geheel hier aan op te offeren ben ik vanaf gisteravond begonnen om zo stuk voor stuk e.e.a. aan te pakken.
15-07-2015 - Start banden / velgen / remklauwen / wielkasten
Gisteravond zoals gezegd begonnen met een kleine ergernis van me.
De remklauwen waren smerig, tikkie roestig en ik wilde ze al tijden in de kleur.
Omdat het wiel er af moet pak ik dan ook meteen de gehele wielkast en de wielen mee.
Gebruikte producten:
- Hammerite, zwart
- Hammerite, bamboegeel laten mengen (kleur moest enigszins in de buurt komen van Performance geel)
- Wheelwax - Wheelwax
- Wheelwax - Extreme black
Als eerste uiteraard de auto op de garagekrik en het wiel eraf, dit zag er bij mij zo uit:
Eerst flink met de borstel in het rond om de modderkuip rondom te reinigen.
Helaas valt dit niet mooi te behandelen omdat dit allemaal van dat 'harige' materiaal is.
Wel netjes schoon gekregen gelukkig.
Vervolgens met de staalborstel alles goed schoongemaakt en afgespoten met de compressor, het begint dan al wat netter te lijken:
Vervolgens de remklauw aan 1 kant wat afgeplakt omdat ik eerst de naaf (?? weet niet hoe dit heet!) weer mooi zwart wilde maken:
Vervolgens ook de remklauw geel geschilderd, schilderen overigens allemaal gedaan met en penseeltje:
De velg meteen ook goed gereinigd. Eerst met Klaro Car Wasch & Wax, oftewel goedkope Action Shampoo.
Vervolgens met behulp van Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover wat teer, oud stukje lijm van oud plaklood en een stickertje verwijderd.
Daarna ingespoten met Monello - Non-Ferro.
Vervolgens gedroogd met een Monello - Senza Acqua Drying Towel en daarna in de Wheelwax gezet:
Hierna ook de banden behandeld met Wheelwax - Extreme black.
Dit product heb ik nog niet eerder geprobeerd en bij gebruik en qua afwerking bevalt hij me beter dan de Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel die ik tot op heden gebruikte.
Dit product is m.i. zuiniger in gebruik te eerste, maar de afwerking is met name mooier.
Opgebracht met een kwast, even laten inwerken en daarna buffen met een microfiber doek.
Daarna blijft er een diep zwarte band over met een mooie matte look:
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om te beginnen met een andere upgrade die ik al langere tijd van plan was, namelijk om alle emblemen aan buitenzijde van de auto te vervangen door zwarte exemplaren.
Heb een set gekocht met zowel motorkap als kofferembleem, 4 naafkapjes en een embleem voor op het stuur:
Ondertussen heb ik ook nog de wielbouten met de staalborstel goed schoongemaakt.
Helaas heb ik geen brug en kan dus per avond maar 1 wiel aanpakken i.v.m. droogtijd.
Gisteren dus alleen linksachter aangepakt, vanavond linksvoor aan de beurt.
Hier een aantal voor/na en eindfoto's:
Wordt vervolgt...
Bijlagen
-
Grotefoto-FZ6S43LR.webp247,4 KB · Weergaven: 435
-
Grotefoto-BI4VMDWW.webp136,3 KB · Weergaven: 177
-
Grotefoto-XOZ4TUQF.webp171,3 KB · Weergaven: 175
-
Grotefoto-G6A8YYXO.webp197,6 KB · Weergaven: 160
-
Grotefoto-LX3EAOTC.webp234,4 KB · Weergaven: 213
-
Grotefoto-3OYHQIU7.webp200,3 KB · Weergaven: 163
-
Grotefoto-PY7AK3LS.webp196 KB · Weergaven: 205
-
Grotefoto-JK6LQ7HU.webp295,7 KB · Weergaven: 183
-
Grotefoto-JDNSCCNE.webp187,6 KB · Weergaven: 160
-
Grotefoto-7AB7WCCG.webp262,3 KB · Weergaven: 180
-
Grotefoto-AUMAQUPQ.webp119,3 KB · Weergaven: 183
-
Grotefoto-HP7FBM67.webp117,5 KB · Weergaven: 232
-
Grotefoto-OAJCSXIS.webp110,5 KB · Weergaven: 143
-
Grotefoto-XZRBPUDJ.webp155,2 KB · Weergaven: 241
Laatst bewerkt door een moderator: