• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grote cleanbeurt, veel producten, maar welke volgorde?

proxii

Detailing rookie
3 mrt 2010
37
0
Ha beste carcleaners!

Morgen wil ik mijn auto even een grote beurt geven, is ook wel even nodig.
Ik heb de volgende producten die ik wil gaan gebruiken, en ik heb ze ook even in de volgorde gezet zoals ik denk dat het hoort. Tussenstappen als afspoelen met water en drogen heb ik even weggelaten.
Jaja, ik ben lekker op tijd! Maar hopelijk is er vanavond nog iemand met wat antwoorden. :love

- Mothers Wax - California Gold Car Wash.
- Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System.
- Autoglym - Super Resin Polish.
- Poorboys World - Black Hole.
- Poorboys World - EXP Pure Sealant.
- Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue. (evt. 2 lagen?)

Ik dénk dat dit de juiste volgorde is?

Dan de tweede vraag, ik heb een aantal pads en doeken:

- Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator.
- Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator.
- Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator.
- White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator.
- 2x mega plush doek
- veel 'standaard' microvezel doeken.

Welke kan ik het beste gebruiken bij welke stap?

SRP met orange pad of wit? (en uitpoetsen met standaard microvezel?)
Black Hole met...?
EXP met...?
Natty's Wax opbrengen met concorso pad en uitpoetsen met mega plush? (de meest 'wollige' kant?)

Hopelijk kunnen jullie me helpen want ik zie door de bomen even het bos niet meer. :-d

Ten eerste:
https://forum.Carclean.com/cc_postst5867/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig.aspx

Verder: Ik weet niet helemaal het nu van En SRP, En Blackhole.
Volgens mij is SRP en daarna wax al prima.

SRP kun je prima met de rode of witte aanbrengen. De wax met Concorso.

+1.
SRP staat al stijf van de fillers. Ik heb mijn bedenkingen of Black Hole daar nog wat aan toe zal voegen...
(Zou overigens op een testspot wel een interessante test zijn, want heb dat hier volgens mij nog niet gelezen).

Voor de rest klopt je volgorde.

Shit, ben je pad vraag vergeten. Zo weer terug en verder.

Orange en White voor SRP.
Beginnen met White (want die is zachter dan Orange) en restultaat bekijken. Moet het grover, dan kun je de Orange gebruiken.
Mogelijk moet je daarna nog met White na doen, om af te werken naar zo glad mogelijk.
Inderdaad afnemen met standaard microvezel, maar wel opletten of dat geen krasjes veroorzaakt!

Black Hole met...? ROOD
EXP met...? ROOD
Natty's Wax opbrengen met concorso pad en uitpoetsen met mega plush? (de meest 'wollige' kant?)

Thanks voor de link en thanks voor de antwoorden, helemaal top!

Ik ga zeker testen wat het effect heeft van BlackHole na de SRP. En zal hier ook foto's van maken. Als het bevalt, ga ik dus zo de hele auto doen.

Ik zal ook een mooie 50/50 shot maken van motorkap en kofferklep.

Ik heb er zin in! :jippie

Het is behoorlijk goed gelukt! Veel beter krijg ik de auto in ieder geval niet. De lak voelt echt baby-zacht aan nu. :love

Ik heb veel foto's filmpjes, etc. Dus ik ga er morgen iets moois van maken! (+ bij daglicht nog wat foto's maken, want de laatste stap, de wax, was pas klaar om 21:20 vanavond omdat ik heb gewacht tot de autolak afgekoeld was.)