• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

grote "Poorboy's"lenteschoonmaak Focus

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
63
Gisteren en vandaag mijn Focus onder handen genomen na een "zachte" winter.
Deze keer eens een poging gedaan om zo veel mogelijk Poorboy's world producten te gebruiken
Gestart met een degelijke wasbeurt met Super Slick & Wax met de bekende "twee emmer methode".
Hier en daar de Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser gebruikt om extra vervuiling(zoals de raamrubbers) weg te werken.
Dan de bekende Iron-X toegepast maar deze was niet echt nodig.
Vervolgens met PB Poly-Elastic Clay met als glijmiddel PB Spray and Wipe(1 op 5) de lak gereinigd.
Na de reiging alle kunststof met tape afgeplakt en dan kon het echte werk beginnen.
De lak vertoonde weinig swirls ( de twee emmer-methode bewijst zijn dienst...) en had dus een kleine behandeling nodig.
Het dak en de motorkap werden behandeld met PB Professional Polish 2 met een witte pad
Een tweede hit met SSR1 was voldoende om een goed resultaat te bekomen.
De rest werd met SSR1 met witte pad behandeld.
Daarna de lak voldoende ontvet met CarPro Eraser.
Deze werd dan behandeld met eerst een laagje PB White Diamond(aangebracht met een rode pad)
heel belangrijk is om zo weinig mogelijk te gebruiken en door te gaan tot dat het helemaal verwerkt is.
Dan mijn favoriete Natty's Paste Wax aangebracht met een zwarte pad.
De zomerwieltjes werden van de zolder gehaald en deze werden nog even vertroeteld met een laagje Poorboys World Wheel Sealant.
De kunststofdelen kregen een laagje PB Trim Restorer.
Het interieur werd onder handen genomen met de stofzuiger en de kunststof werd bewerkt met Spray&Wipe(1 op 10).
de zetels kregen een behandeling met Poorboys World Leather Stuff. (aangebracht met een MF-pad en opgepoetst met een katoenen doek)
En belangrijkste nog enkele foto's.
Daar doen we het toch voor....
Focuslentepoetsmaart20123.webp

Focuslentepoetsmaart20125.webp

Focuslentepoetsmaart2012.webp

enkele reflectie's
Focuslentepoetsmaart20127.webp

Focuslentepoetsmaart20126.webp

Focuslentepoetsmaart20128.webp

En de lak was echt opgeknapt.
Focuslentepoetsmaart201212.webp

De wieltjes....
Focuslentepoetsmaart20124.webp

Focuslentepoetsmaart20129.webp

De produktjes....
Focuslentepoetsmaart201216.webp

D-J zei:
Mooi! Helemaal hoe een zilvermetallic glanst, dik compliment!
Ja,dit is niet evident.
Zo een "pensioen"(of saai)grijs is niet de beste kleur om een diepe glans te geven maar ik bewijs hier het tegendeel:jippie
Maar het is wel een dankbare kleur waar je weinig foutjes op ziet.

Deze middag even gaan winkelen en...gewoon leuk om je wagen in de spiegelende winkelruiten te zien.
Daar doen we het toch voor hé :love

Schitterend resultaat, snap echter niet dat die klei lekker glijdt samen met S&W 1:5, ik gebruik meestal 1:1 en toen ik ooit eens 1:2 probeerde vond ik de klei al stroef glijden met wat marring als gevolg.

Stofke zei:
Schitterend resultaat, snap echter niet dat die klei lekker glijdt samen met S&W 1:5, ik gebruik meestal 1:1 en toen ik ooit eens 1:2 probeerde vond ik de klei al stroef glijden met wat marring als gevolg.
Stofke ,
Ik heb mij domdom vergist in mijn tekst:-"
Ik gebruik mijn S&W als glijmiddel in verhouding 1 op 2
Maar deze keer heb ik Citrusbling gebruikt als glijmiddel en dit werkt wel iets beter....

citrusbling 1:9 ook eens geprobeerd maar ook niet echt een voorstander, S&W 1:1 blijft voor mij het beste werken, wss puur nog het beste maar komt duurder uit dan

Stofke zei:
citrusbling 1:9 ook eens geprobeerd maar ook niet echt een voorstander, S&W 1:1 blijft voor mij het beste werken, wss puur nog het beste maar komt duurder uit dan
misschien eens overwegen om Dodo Juice - Born Slippy clay lube te testen.
"poetscollega" is hier van in de wolken....:love

Ja, ik ben er helemaal zot van ...Dodo Juice - Born Slippy clay lube ! :-)^

Ook veel voordeliger per liter , omdat je het 1 op 10 mag verdunnen. Maar voelt mij vooral zeer zacht en veilig aan, nog geen 'marring' gehad. Ik gebruik ook wel de zachte klei van Dodo.

Heb hier de zachte klei van Dodo liggen en de witte Meg's, persoonlijk vind ik de Meg's best werken maar heb hier al eens gelezen dat hij problemen geeft als je hem gebruikt met de Born Slippy, brokkelt af las ik hier ergens