Gisteren en vandaag mijn Focus onder handen genomen na een "zachte" winter.
Deze keer eens een poging gedaan om zo veel mogelijk Poorboy's world producten te gebruiken
Gestart met een degelijke wasbeurt met Super Slick & Wax met de bekende "twee emmer methode".
Hier en daar de Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser gebruikt om extra vervuiling(zoals de raamrubbers) weg te werken.
Dan de bekende Iron-X toegepast maar deze was niet echt nodig.
Vervolgens met PB Poly-Elastic Clay met als glijmiddel PB Spray and Wipe(1 op 5) de lak gereinigd.
Na de reiging alle kunststof met tape afgeplakt en dan kon het echte werk beginnen.
De lak vertoonde weinig swirls ( de twee emmer-methode bewijst zijn dienst...) en had dus een kleine behandeling nodig.
Het dak en de motorkap werden behandeld met PB Professional Polish 2 met een witte pad
Een tweede hit met SSR1 was voldoende om een goed resultaat te bekomen.
De rest werd met SSR1 met witte pad behandeld.
Daarna de lak voldoende ontvet met CarPro Eraser.
Deze werd dan behandeld met eerst een laagje PB White Diamond(aangebracht met een rode pad)
heel belangrijk is om zo weinig mogelijk te gebruiken en door te gaan tot dat het helemaal verwerkt is.
Dan mijn favoriete Natty's Paste Wax aangebracht met een zwarte pad.
De zomerwieltjes werden van de zolder gehaald en deze werden nog even vertroeteld met een laagje Poorboys World Wheel Sealant.
De kunststofdelen kregen een laagje PB Trim Restorer.
Het interieur werd onder handen genomen met de stofzuiger en de kunststof werd bewerkt met Spray&Wipe(1 op 10).
de zetels kregen een behandeling met Poorboys World Leather Stuff. (aangebracht met een MF-pad en opgepoetst met een katoenen doek)
En belangrijkste nog enkele foto's.
Daar doen we het toch voor....
enkele reflectie's
En de lak was echt opgeknapt.
De wieltjes....
De produktjes....
Deze keer eens een poging gedaan om zo veel mogelijk Poorboy's world producten te gebruiken
Gestart met een degelijke wasbeurt met Super Slick & Wax met de bekende "twee emmer methode".
Hier en daar de Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser gebruikt om extra vervuiling(zoals de raamrubbers) weg te werken.
Dan de bekende Iron-X toegepast maar deze was niet echt nodig.
Vervolgens met PB Poly-Elastic Clay met als glijmiddel PB Spray and Wipe(1 op 5) de lak gereinigd.
Na de reiging alle kunststof met tape afgeplakt en dan kon het echte werk beginnen.
De lak vertoonde weinig swirls ( de twee emmer-methode bewijst zijn dienst...) en had dus een kleine behandeling nodig.
Het dak en de motorkap werden behandeld met PB Professional Polish 2 met een witte pad
Een tweede hit met SSR1 was voldoende om een goed resultaat te bekomen.
De rest werd met SSR1 met witte pad behandeld.
Daarna de lak voldoende ontvet met CarPro Eraser.
Deze werd dan behandeld met eerst een laagje PB White Diamond(aangebracht met een rode pad)
heel belangrijk is om zo weinig mogelijk te gebruiken en door te gaan tot dat het helemaal verwerkt is.
Dan mijn favoriete Natty's Paste Wax aangebracht met een zwarte pad.
De zomerwieltjes werden van de zolder gehaald en deze werden nog even vertroeteld met een laagje Poorboys World Wheel Sealant.
De kunststofdelen kregen een laagje PB Trim Restorer.
Het interieur werd onder handen genomen met de stofzuiger en de kunststof werd bewerkt met Spray&Wipe(1 op 10).
de zetels kregen een behandeling met Poorboys World Leather Stuff. (aangebracht met een MF-pad en opgepoetst met een katoenen doek)
En belangrijkste nog enkele foto's.
Daar doen we het toch voor....
enkele reflectie's
En de lak was echt opgeknapt.
De wieltjes....
De produktjes....