• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grote schoonmaak velgen probleem

Ferry82

Detailing addict
27 jan 2012
110
65
Ik wilde vandaag me zomervelgen grondig schoonmaken zodat ik ze in het voorjaar weer kan gebruiken en tiptop in orde zijn.

Nu loop ik gelijk al tegen het onderstaande (foto) probleem aan ondanks de velgen eerder dit jaar met CQuartz behandeld te hebben:

C261F917-8DA4-4351-BCE0-C6A236C8F5EF-8345-000008F1A49B5081.webp

IronX, TarX en klei reeds geprobeerd maar helpt allemaal minimaal.

Aangezien dit aan de binnenkant van de velg is en dik in de lak staat met klein structuurtje staat durf ik best iets sterkers te gebruiken maar wat?

Ik zat zelf aan Diesel of Wasbenzine te denken.

Iemand tips wat hier de oplossing zal zijn voor mij?

Velgen hebben er 8 maanden onder gezeten en waren nieuw!

Bij de voorvelgen is het een stuk erger dan de achter velgen.

Hoi Ferry, scherpere detailfoto's zouden helpen ;)

Ligt het op je lak? Kan het teer of 'normaal' remslijpsel zijn dat is ingebrand?

Als de CC middeltjes niet werken lijkt mij polishen de beste optie.

Grt en succes, Jelmer.

Corrosie lijkt me sterk de velgen zijn 1 jaar oud bovendien is het op de achter velgen stukken minder?

De lak aan de binnenkant van de velg is meer open in tegenstelling tot de voorkant.
Polijsten zal daarom niet helpen vrees ik aangezien het vuil iets dieper in de lak zit als normaal.

Velgen zijn origineel.

Misschien meerdere keren Tar-X/Iron-X inzetten. Poorboys Spray&Rinse is een erg sterke velgenreiniger, misschien dat dit een oplossing kan bieden en dan flink "schrobben" met een velgenborstel?!

Heb eerder tijdens het wassen al bilberry velgenreiniger gebruikt wat hiervoor ook niet hielp.

Zojuist wasbenzine gekocht wat ik morgen is ga proberen?

Iemand een idee of diesel beter is? Ik weet dat dit vaker voor teer word gebruikt.

Heb mijn velgen recent ook aangepakt.
Maar kreeg zo goed als alles eraf met bilberry, megs APC, IronX en Klei

https://forum.Carclean.com/cc_postst14806/Skoda-Superb-1-6TDI-Greenline--zonder-machine.aspx

Ik krijg het er denk wel af maar dan heb ik een liter product nodig en 10 uur tijd.........veel geld en tijd dus :(

Daarom zoek ik iets wat sterker is maar niet perse ph neutral hoeft te zijn......

Zal APC morgen ook nog even proberen.

Ik heb ook wat remslijpsel op mijn velgen en krijg het er ook niet af met Bilberry/Iron-x.
Misschien toch polijstmiddel of wasbenzine gebruiken als je verder geen vorderingen boekt met de eerder genoemde producten.

He dit probleem herken ik.
Ook bij mijn zomervelgen heb ik deze plekjes en ook hier ook meer op de voorvelgen dan op de achtervelgen.
Nieuwe orginele velgen.
Ook bij mij nog geen resultaat met de beschreven middeltjes.
Lift dus even mee om te kijken wat er wel gaat werken.

Als je in het bezit bent van de iron-x paste versie, probeer die eens. Die blijft langer plakken dan de gewone iron-x.

Dit is veel effectiever en blijft langer doorwerken

ik denk btw dat dit corrosie is. Binnenkant van deze velg staat namelijk niet dik in de lak, dan had die structuur wel voor een groot gedeelte weggevloeid geweest door de lak.

Velg is van het merk KIA en heb helaas momenteel geen foto van de hele velg.

IronX paste helaas nog niet in de collectie.

Anders maar APC en een pannespons w^^w

AAAH! :-& Met een pannenspons zou ik oppassen!! Zou echt proberen meerdere applicaties van een reinigend product proberen. Mocht het niet beter worden, dan zou ik het zo laten. Aan de andere kant, er zijn weinig mensen die de binnenzijde van je velg zien. ;)