• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Bathe+

Ferdy

Detailing guru
Tester of Bling
24 jan 2016
2.079
178
Bocholtz
Dit staat als beschrijving bij het product.

"Voor gebruik zonder reeds aangebrachte coating het product direct op de washmitt of spons aanbrengen tijdens het normale wassen. Niet op laten drogen, tijdig afspoelen. Zeker bij warm weer. Niet in de zon gebruiken."

Een flesje is onderweg en nu vraag ik mij het volgende af;

Product puur aanbrengen op de mitt en vervolgens per paneel opbrengen en afspoelen. Dit kan ik doen door een druppel op mijn mitt te laten vallen tijdens de wasbeurt met reguliere shampoo?
Dus eigenlijk "mengen".

Er staat dat het eigenlijk ontwikkeld is om op coatings te gebruiken. Op wax kan ook gewoon toch?

Ik kan dat spul niet hetzelfde verwerken als reguliere shampoo op een waxlaag?

Ik kan dat spul niet hetzelfde verwerken als reguliere shampoo op een waxlaag?

Tuurlijk kan dat!

Heb Bathe+ al gebruikt op auto's zonder bescherming, met een waxlaag, sealant of coating, het kan allemaal.
Belangrijkste is dat je het niet laat opdrogen en als het kan afspuit met hoge druk.
In het begin ging ik er inderdaad nog eens overheen met een druppeltje op de mitt, maar dit voegde weinig toe naar mijn bescheiden mening.

• Leuk
Reacties: Ferdy
Ik gebruik het juist nooit als een reguliere shampoo, omdat ik anders 7 keer de auto af sta te spuiten tijdens het wassen door en dat vind ik erg vervelend. Je wilt namelijk echt niet dat het kans heeft om te drogen, want dat geeft vlekken die er niet zo makkelijk vanaf komen. Ik heb het ooit +-40 seconden op een auto gehad en pas daarna afgespoten, maar toen was het leed al geschied. Dus ik gebruik het altijd na het wassen op een schone, natte wash mitt en behandel dan paneel voor paneel en spuit het gelijk af na het opbrengen.

Nou begin ik het toch wel vervelend spul te vinden. Heb ik me toch niet goed ingelezen voor de aankoop.
Ik wilde het als shampoo gebruiken om mijn waxlaag een boost te geven. Heb geen zin om paneel per paneel te werken bij een reguliere wasbeurt.

Iemand ruilen tegen een normale shampoo met toevoegingen? :laughing:

@Ferdy Het werkt in de praktijk best snel vind ik. Ik doe ook niet strikt paneel voor paneel, maar ik voeg wat panelen samen. Dit is meestal wat ik aanhoud voor de verdeling, afhankelijk van de wind en de temperatuur

- Dak
- Motorkap, voorbumper, en voorschermen
- Linker deuren
- Rechter deuren
- Achterkant

Dus in totaal 5 keer afspuiten. Als het heel warm is of als er veel wind staat dan deel ik het op in kleinere stukken.

• Leuk
ik heb er nog nooit problemen mee gehad!

auto was ik eerst gewoon, met veel water en nadien gewoon afspoelen.

als ik het op de mitt gebruik, auto goed nat spuiten, propere natte mitt met paar druppels, en nadien gewoon afspuiten.

zeker niet gebruiken in de zon, of op warme panelen.

• Leuk