• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Cure of Ceramic detailer voor onderhoud gebruiken?

minicooperparklane

Detailing trainee
23 mrt 2014
10
47
Auto staat nu een paar dagen in de Gyeon Pure coating en daarna als topper de Gyeon Cure en staat erg goed qua diepe glans. Nu wil ik graag weten wat het beste is qua onderhoud en misschien ook gemak en wat je door elkaar kan gebruiken eventueel. Je kan neem ik aan gewoon doorgaan met de Cure als onderhoud of kan je ook de Gyeon Cermaic detailer gebruiken? Qua gevoel denk ik dat de Cure krachtiger is en een langere standtijd heeft t.o.v. de Ceramic detailer.
En kan je ook voor het gemak over de Cure nog een Wetcoat doen of heeft dat allemaal niet veel zin maar is dit wel het makkelijkst. Zoek wel iets wat kwaliteit heeft en zeker een goede diepe glans geeft.
Qua onderhoud heb je natuurlijk ook de Bathe+ ... Hoop dat iemand me kan helpen met de juiste volgorde aan te houden. Alvast dank..
 
Cure: is een sealant voegt zeker extra glans en waterafstotenheid toe. Denk wel een maandje of meer aanvullende bescherming. Vooral als je na een was beurt nog tijd hebt om de hele auto goed na te lopen.
Ceramic Detailer: zoals de naam al zegt is een detail spray met klein beetje SIo2 toevoeging, ideaal om vinger plekjes, stof en ander viezigheid snel weg te kunnen halen. Zeker minder duurzaam als Cure.
Bathe+: Meer voor de snelle wasbeurt maar als je geen tijd hebt om verder na te lopen met detailer.
Wetcoat: Is een spray-on, rinse-off sealant die een zeer sterke waterafstotenheid geeft. Makkelijk aan te brengen, je spuit het op een natte auto en spoelt het af. Ideaal in de koude wintermaanden. Geeft zeker wel 2 maanden bescherming.

Zou zelf geen wetcoat over cure doen.
Wetcoat is trouwens ook ideaal op je wielen.