• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon One aanbrengen op trims

Arno

Detailing trainee
5 jun 2019
6
45
Hallo allemaal,

Ik heb hier een bijzondere vraag (denk ik). Ik heb binnenkort een Punto Abarth waar Gyeon One op komt. Nu heeft deze op de voor en achterbumper een ongespoten deel. Ik weet dat ik het beste Trim hiervoor kan gebruiken maar ik vind het zonde om voor twee stukken trim een heel flesje coating te kopen.
Nu is mijn vraag, kan ik hier ook One op smeren of kan ik het beter behandelen met een dressing?

Bedankt alvast voor de antwoorden!
 
Heb je een foto van die Abarth?
Volgens mij moet het kunnen want ik heb gezien dat tijdens een clinic er ook trims werden meegenomen zeg maar alleen weet ik niet of je trims dan ook donkerder worden in het aanzicht.
Wist je dat Trim eenmaal opengemaakt toch nog redelijk houdbaar is?
Ik zelf plan altijd een aantal auto’s voor alleen de “trim behandeling” zeg maar dan kan ik in 1 x door met het flesje want mijn auto heeft bijzonder weinig trim om te behandelen zeg maar.
 
  • Leuk
Reactions: Arno
@Ric325i
Ja ik heb er fotos van, zet ik erbij in deze post.
Wat betreft meerdere auto's met trim behandelen zou inderdaad een optie zijn, probleem is dat ik vaak nog auto's in de wax zet, dit omdat ik voor mijn werkgever weleens auto's opfris. Is dus niet echt rendabel voor mij helaas.
 

Bijlagen

  • IMG-20190605-WA0065.jpg
    IMG-20190605-WA0065.jpg
    156,9 KB · Weergaven: 182
  • IMG-20190605-WA0063.jpg
    IMG-20190605-WA0063.jpg
    209,4 KB · Weergaven: 184
Deze vraag (ongeveer) is al vaker gesteld en ik kan mij heugen dat men inderdaad liever Trim gebruikt. (Bedoeld voor onbehandeld kunststof, betere hechting)
Ook kwam naar voren dat men Cancoat weer wél op kunststof gebruikt. :D

Een flesje Trim is nooit verkeerd om in huis te hebben als je vaker auto's doet. ;) Wat bedoel je met het waxen van auto's en het gebruik van Trim? Je kan niet de meerprijs vragen van het aanbrengen van Trim?
 
@Quantoxx
Ik heb een beetje een vast bedrag met mijn werkgever voor een dagje losgaan op auto's, alles wat er aan extra kosten bijkomt is mijn verlies zegmaar. De auto's die ik doe zijn voor verkoop (die netter moeten als hoe de poetser om de hoek ze maakt) wat dat betreft is het een soort van zonde om extra te investeren. (Vind ik)
Hoelang zou ik trim kunnen bewaren (in de koelkast toch) na het openen van het flesje? Mocht ik toch van gedachte wisselen en investeren in een flesje trim
 
Arno, paar maanden moet lukken ,Rim hoef je ook niet direct op te maken maar die kristalliseert wel sneller ik doe in het voorjaar bv eerst mijn zomervelgen en dan (na de wissel) de wintervelgen (of andersom). Het beste blijft om het snel op te maken natuurlijk.

Kijk als je auto’s netjes moet krijgen voor de verkoop zou ik als ik jou was met een grootverpakking van een dressing werken want dat is kostentechnisch het beste denk ik en in principe hoef je niet in te boeten op kwaliteit daarin het is alleen een andere behandeling.
 
  • Leuk
Reactions: Arno
Ooh, in dat geval... Dressinkje smeren en klaar. ;)

EDIT - Ooh, vergat even dat je de Punto ging doen. Wanneer je een coating aabrengt op de lak, dan zou ik de trims ook wel goed behandelen. Dit is natuurlijk niet een autootje aanpakken voor een paar knaken. :)
 
@Quantoxx @Ric325i
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er eens over nagedacht en ik ga toch maar voor de trim. Wat @Quantoxx zegt, dit is geen autootje aanpakken voor een paar knaken. En gezien de wat langere houdbaarheid van trim kom ik er wel vanaf bij andere soortgelijke projecten.
 
Mijn flesje trim is al een jaar open denk ik en werkt nog altijd even goed, dus best lang houdbaar.
Staat wel in een koele kelder.
 
  • Leuk
Reactions: Arno