• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Prep als standaard ruitenreiniger?

Marc O

Detailing guru
13 jul 2020
243
135
Ik gebruik als standaar ruitenreiniger de Chemical Guys Glass Cleaner.
Ben hier echter niet tevreden over.
Van de week heb ik Gyeon Prep op de voorruit en het panoramdak gebruikt voor het aanbrengen van Turtle Wax Clearvue.
In mijn beleving zagen de ruiten er toen beter uit als ooit te voren.

Mijn vraag, kan je Gyeon Prep als standaard ruitenreiniger voor binnen en buiten gebruiken?
Wat zijn de voor- / nadelen, wat zie ik over het hoofd?
(wellicht dat de Prep de Clearvue aantast?, of dat een ruitenreiniger een beschermingslaagje achter laat?).
 
Ik zie geen nadelen. Ik gebruik meestal IPA omdat het zo lekker ontvet.
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Ik zou niet weten wat je over het hoofd zou moeten zien, prep werkt meer dan prima als ruitenreiniger, ik heb het geruime tijd daarvoor gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
De Gyeon Prep kan dus niet de Clearvue beschadigen?

Ben dan toch benieuwd naar de unieke eigenschappen van Gyeon Glass als je met de Gyeon Prep een middel in handen hebt wat zowel kan ontvetten als ruiten reinigen, of is de Gyeon Glass dan eigenlijk een soort van marketing....

De duurdere prijs neem ik graag op mij als ik hiermee het nodige gevloek en getier welke ik nu ervaar bij het ruiten reinigen kan voorkomen :) (En op deze manier komt de Gyeon Prep ook een keer leeg :) ).
 
Gyeon - Prep is een ontvetter, Glass is een glasreiniger. Dat je met Prep een heleboel andere dingen kunt schoonmaken, wilt nog niet zeggen dat dit ideaal is.

Dan kunnen we ook een lading Spray&Wipe in huis halen, want die kan je ook vrijwel overal voor gebruiken. (Ideaal of niet)

Ikzelf gebruik Clearly Menthol en deze bevat net als Prep een hoeveelheid IPA. Je zou hier dus ook de boel mee kunnen ontvetten, dus waarom zou ik de duurdere Prep in huis halen als de Clearly Menthol zoveel goedkoper is?
... Omdat Prep alleen ontvet en de glasreiniger ook zijn ding doet als het andere vervuiling betreft + het veeeel goedkoper is. ;)
 
Als je ruitenwissers al wat verder gezet zijn durft prep ervoor te zorgen dat ze stuiteren op je ruit.
 
De Gyeon Prep kan dus niet de Clearvue beschadigen?

Ben dan toch benieuwd naar de unieke eigenschappen van Gyeon Glass als je met de Gyeon Prep een middel in handen hebt wat zowel kan ontvetten als ruiten reinigen, of is de Gyeon Glass dan eigenlijk een soort van marketing....

De duurdere prijs neem ik graag op mij als ik hiermee het nodige gevloek en getier welke ik nu ervaar bij het ruiten reinigen kan voorkomen :) (En op deze manier komt de Gyeon Prep ook een keer leeg :) ).
Ik vind Gyeon glas briljant spul vervliegt ook niet te snel zodat je de tijd hebt om de ruit goed af te nemen.
 
  • Leuk
Reactions: Pter