• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q2 Rim coating op nieuwe velgen met gepolijste vlakken

Rytec

Detailing addict
5 feb 2021
78
60
Ik heb binnenkort nieuwe zomervelgen van MAK voor mijn wagen en heb het geluk dat de banden er nog niet op zitten omdat die van mijn huidige velgen op de nieuwe moeten komen, er zitten ook nog geen naafdoppen en geen ventielen in, dus ze zijn echt splinternieuw.

Nu heb ik reeds een flesje Gyeon Q2 Rim aangekocht en klaarstaan, beter eerst nog even de velgen ontvetten met Gyeon Prep voordat ik de coating erop aanbreng?

Dus een dun laagje erop doen met de bijgeleverde doekjes, een paar minuten laten inwerken en droog wrijven?

Gebruiken we hiervoor de Monello MF doeken en wassen we die erna gewoon weer schoon met een beetje Typhoon MF wasmiddel in de wasmachine of gebruiken we beter oude MF doeken hiervoor omdat er eventueel coating in zou kunnen blijven plakken na het afwrijven?
 
Goedemorgen,

Helaas kreeg ik hier nu weinig respons op en ben gisteravond maar eens begonnen met de velgen.
Ik heb ze eerst even ontvet met Gyeon prep en een Monello peluche verde MF doek.

Daarna de Gyeon Q2 Rim tevoorschijn gehaald en deze mbv de suede doekjes en applicator toegepast.
Eerst heb ik de binnenkant gedaan en daarna de voorkant.

Na veel Youtube filmpjes te hebben bekeken zie ik dat men na het aanbrengen eigenlijk meteen met een MF doek er weer over wrijft.
Ik heb dit dan maar op dezelfde manier gehanteerd.

Het geeft me wel een raar idee omdat ik denk dat je het product er weer afwrijft.

Binnenkort geef ik ze een tweede laag, dus mochten er toch nog tips zijn, shoot.
 
Heb je prima gedaan. Je kan nog heel even kort wachten voordat je doek eroverheen haalt. Als ondergrond maar goed vetvrij is en droog dan hecht de Gyeon Rim het beste. Twee lagen is prima.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR en Rytec
@Quantoxx hahaha, die f*ck*ng manual is zo beknopt dat je ze als het ware in vijf minuten gecoat hebt.
Beter hier even de kenners raadplegen vooraleer je foutieve handelingen doet.

Ik heb een gewone, wat oudere MF doek gebruikt, die eventueel in de trash kan.
Ik wilde voor de zekerheid geen Monello gebruiken omdat ik niet weet wat het afgenomen product met m'n doek doet na verloop van tijd.

Zoals ik zei vind ik het wel vreemd dat het product niet een beetje moet inwerken voordat je het eraf haalt.

Ik had hier op het forum ook een hele tutorial gezien van @Dibbuz over die Gyeon Rim coating maar ben die link kwijt,
Kun je trouwens links/topics als favoriet in je account hier opslaan?
 
Oke, fair enough. ;)

Doek-tip; Voor het afnemen van coatings neem je bij voorkeur een doek met korte vezels. Lange vezels, zoals de lange-zijde van de Peluche Verde, snijden meer in je product en daarom nemen ze ook meer af/op. (Bijv een Gyeon - Baldwipe / Monello - Senza Bordi)

Doeken waar residu van een coating in zit, zou je eigenlijk niet meer moeten gebruiken op de lak omdat het residu inderdaad hard wordt. Dit is echter grotendeels te voorkomen als je de doek na gebruik meteen in warm water laat weken. Maar, in theorie kan het dan nog steeds harde deeltjes bevatten en degradeer je veelal de doeken tot hoeren-doekjes voor de smerigere klusjes. :p

https://forum.carclean.com/threads/gyeon-q-rim-wheel-coating-how-to-review-en-duurtest.13249/

Ah, goede vraag. Ik heb eigenlijk geen idee over favorieten, maar je kan een topic wel ''Volgen'' of een bladwijzer aanmaken en dan is deze waarschijnlijk wel makkelijker terug te vinden.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
@Quantoxx Dank je wel voor de info, links en tips ;)

Maar goed dat ik een oude "kortharige" ****-doek gebruikt heb dus. :laughing: Ik zal bij een volgende bestelling hier een 6-pack multi-purpose doeken bestellen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Quantoxx
MAK_Fahr_gunmetal_mirror3.jpg
 
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: Zrobb en Kweetnie
@Quantoxx Ik heb het blokje en een suede doekje eromheen gebruikt voor de binnenkanten en enkel het suede doekje voor de voorkanten, rondingen, gleuven.

Hoeveel doekjes raad je aan te gebruiken? 1 doekje per 4 velgen voor 1 laag? Of ben ik nu weer te zuinig?
 
Het doekje wordt vanzelf stugger en zal het product niet lekker meer vasthouden. Als je het doekje even laat liggen daarna, is het betonhard. :p

Dus, gezond verstand gebruiken en een nieuw doekje pakken wanneer je dit merkt.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec