• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q2 Rim op hoogglans verdichte velgen

Krullenbol

Detailing guru
1 apr 2020
82
118
Haps
De planning is om over 2 weken mijn hoogglans verdichte velgen in de Q2 Rim coating the zetten. Middels de zoekfunctie word ik niet heel veel wijzer, vandaar mijn vraag hier:

Ik was van plan onderstaande stappenplan aan te houden:
  • Iron
  • Bathe
  • Clay
  • Prep
  • Rim
  • CanCoat
  • Cure
Uiteraard ook een mooi moment om meteen de banden te reinigen en goed in de dressing te zetten.

Volgens Gyeon zou bovenstaande stappenplan geen problemen op moeten leveren op de verdichte velgen en is het verstandig de tyre cleaner the gebruiken wanneer de coating op de velgen goed is uitgehard.

De vraag: heeft iemand ervaring met het gebruiken van Iron, Clay en Prep op hoogglans verdichte velgen?

Laatste wat ik wil is een er een paar doffe velgen aan overhouden..

Screenshot_20200413-170900.jpg
 
Hey krullenbol :)

Ik zou verwachten dat de reinigingsstappen mogelijk moeten zijn.

* Wassen en kleien zal chemisch gezien niks doen met het materiaal, maar gebruik veel glijmiddel om marring/krasjes te voorkomen.
* Iron is zuurvrij en pH-neutraal.
* Rim is bruikbaar op verschillende materialen van velgen. (Ook kale metalen) Aangezien zij zelf aanraden om dit stappenplan te volgen, zouden in mijn logica de stappen dus allemaal moeten kunnen.

De ontvettings-stap zal, DENK IK, bij verdichte velgen nóg belangrijker zijn aangezien het materiaal gladder is dan normaal en de hechting het dan moeilijker zal hebben.


Mocht je twijfels hebben, geef Carclean even een belletje?
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Indien ze nog niet lang geleden hoogglansverdicht zijn, zou ik het kleien niet doen! De kans dat je op zo’n glanzend oppervlak micro-marring veroorzaakt is volgens mij enorm groot!
Ik zou vooral verschillende malen met een Iron remover aan de slag gaan tot je geen enkele reactie meer hebt.

+1 voor de reactie van @Quantoxx: bij twijfel kan je best CarClean contacteren. Deze mensen staan je wel bij met raad!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Hey krullenbol :)

Ik zou verwachten dat de reinigingsstappen mogelijk moeten zijn.

* Wassen en kleien zal chemisch gezien niks doen met het materiaal, maar gebruik veel glijmiddel om marring/krasjes te voorkomen.
* Iron is zuurvrij en pH-neutraal.
* Rim is bruikbaar op verschillende materialen van velgen. (Ook kale metalen) Aangezien zij zelf aanraden om dit stappenplan te volgen, zouden in mijn logica de stappen dus allemaal moeten kunnen.

De ontvettings-stap zal, DENK IK, bij verdichte velgen nóg belangrijker zijn aangezien het materiaal gladder is dan normaal en de hechting het dan moeilijker zal hebben.


Mocht je twijfels hebben, geef Carclean even een belletje?


Dank voor het snelle antwoord, denk inderdaad morgen even bellen en dan zal ik in dit topic plaatsen wat aangeraden wordt en hoe het uiteindelijk afloopt o_O

Indien ze nog niet lang geleden hoogglansverdicht zijn, zou ik het kleien niet doen! De kans dat je op zo’n glanzend oppervlak micro-marring veroorzaakt is volgens mij enorm groot!
Ik zou vooral verschillende malen met een Iron remover aan de slag gaan tot je geen enkele reactie meer hebt.

+1 voor de reactie van @Quantoxx: bij twijfel kan je best CarClean contacteren. Deze mensen staan je wel bij met raad!

Oké top, zal dat voor de zekerheid nog even navragen morgen.
Verdichten is een kleine 2 jaar geleden alweer.
 
Zojuist even gebeld met Carclean (Dennis) en de volgende tips gekregen:

  • Iron zou moeten kunnen, maar eerst op de achterzijde proberen.
  • Kleien niet aan beginnen, tenzij het strikt noodzakelijk is. Dus dat gaan we proberen te voorkomen.
  • Prep hetzelde als met de Iron, eerst op de achterzijde proberen.

Zal waarschijnlijk niet aankomend weekend, maar dat weekend erop even experimenteren worden.
Mocht het lukken (of niet lukken) misschien maar eens even een stappenplan maken, aangezien er relatief weinig over te vinden is.

Wordt vervolgd :)
 
Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld Stefan van Pucpolish in Belgie een berichtje doen. Niets ten nadele van het advies van Carclean, maar Stefan doet bijna dagelijks velgen verdichten en zal vast ook goed advies hebben hierover. Misschien helpt het je nog een beetje ;) een andere goede verdichter is Arjen van Jps, ook een jongen die ik hoog heb zitten, hij zit in Nederland. Wellicht heb je er wat aan :)
 
Zojuist even gebeld met Carclean (Dennis) en de volgende tips gekregen:

  • Iron zou moeten kunnen, maar eerst op de achterzijde proberen.
  • Kleien niet aan beginnen, tenzij het strikt noodzakelijk is. Dus dat gaan we proberen te voorkomen.
  • Prep hetzelde als met de Iron, eerst op de achterzijde proberen.

Zal waarschijnlijk niet aankomend weekend, maar dat weekend erop even experimenteren worden.
Mocht het lukken (of niet lukken) misschien maar eens even een stappenplan maken, aangezien er relatief weinig over te vinden is.

Wordt vervolgd :)
En, ben je eruit gekomen met de velgen?
 
Spullen om het eerst op de achterzijde van een velg te proberen liggen al geruime tijd thuis.
Helaas heeft iemand anders ruzie met de Golf gehad en moet de schade eerst verholpen worden..
Schade golf.jpg


Schade loopt door op het zijscherm en in de motorkap zit een kleine deuk.

Daarbij ben ik druk bezig om te gaan afstuderen, dus dat vreet ook allemaal wat meer tijd dan ik zelf zou willen.
Uiteraard zal ik hier wel de ervaringen plaatsen zodra ik met de velgen aan de slag ga!