• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon - Q²M Bathe+

Webgangster

Detailing rookie
9 aug 2014
6
12
Op de site van carclean staat het volgende bij Gyeon - Q²M Bathe+:
https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Bathe_1000ml_Q2M_Bathe_1000ml_102928

Voor gebruik zonder reeds aangebrachte coating het product direct op de washmitt of spons aanbrengen tijdens het normale wassen.

Ik wil het product gebruiken op een auto zonder coating, verteld bovenstaande mij dat ik een spons nat moet maken en dan het spul er op moet doen? Of dat ik eerst de auto schoonmaak met een shampoo en dan later apart dit product met een spons moet aanbrengen?

Zoals ik begrepen heb gewoon wassen. Wil je extra effect dan een klein beetje op de spons en dan daarmee wassen. Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030D using Tapatalk

Het lijkt me nogal duidelijk dat je eerst de wagen gewoon moet wassen en niet zonder meer de Q2M Bathe met een washmitt of spons moet opbrengen, want dan is het vragen om swirls en krassen in de lak, daarna de wagen met een zachte straal afspoelen en drogen.

Eerst normaal wassen en afspoelen, daarna 'nasoppen' met een spons of mitt en daar het product rechtstreeks erop doen en dan verdelen. Weer afspoelen, drogen, klaar!

" het eerst wassen" kan dat ook met een andere shampoo zoals b.v. born to be milden daarna "nasoppen" met Bathe+.?

Maandag overigens voor het eerst met Bath+ de auto gewassen en nagesopt. Wat is dit een perfecte shampoo. Het lijkt wel bijna of de auto een full detail heeft gehad.
Wel 2 kleine minpuntjes. Het spul komt natuurlijk ook op de voorruit wat tijdens regen een waas veroozaakt en de ruitenwisser laat piepen. [ruiten schoon maken met APC?] en op de een of andere manier voelen de handen sterk onvettend en droog aan.

Als je wel een coating hebt, kun je hem ook gebruiken zonder eerst voor te wassen met een andere shampoo?
Ik gebruik nu BTBM maar zou Bathe+ een vervanger zijn?

SjefkeNL;n401981 zei:
Als je wel een coating hebt, kun je hem ook gebruiken zonder eerst voor te wassen met een andere shampoo?
Ik gebruik nu BTBM maar zou Bathe+ een vervanger zijn?

Daar ben ik dus ook benieuwd naar eigenlijk. Ook een vaste gebruiker van de BTBM, maar heb de Bathe+ aangeschaft, was na alle lovende berichten toch wel heel benieuwd geworden.

Dat de auto vorige keer een complete behandeling met Collinite 915 heeft gehad, maakt ook niet uit toch? (de bescherming daarvan blijft dan gewoon?)

De bestanddelen in de Bathe+ zijn hoogstwaarschijnlijk niet zo intelligent dat ze verschil zien tussen lak en vuil
Dan gaat de bescherming dus deels op aan het inkapselen van je vuil ...

Vooraf wassen werkt het beste, een wax eronder beperkt de standtijd van de extra bescherming
Een wax offert namelijk het bovenste laagje van zichzelf op bij het wassen
Dan is het logisch dat je de Bathe+ bescherming er mee vanaf wast