• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Rim + CanCoat op originele Minilites.

Kikker79

Detailing chief
15 okt 2013
56
75
45
Amersfoort
Beste detailers,

Afgelopen weekend had ik een leuke bijeenkomst van de Austin Healey Owners Club Nederland. Een leuke gelegenheid om te laten zien dat "detailen" iets anders is dan poetsen...

Deze meeting liet ik zien hoe je velg en band maximaal kan beschermen tegen invloeden van buitenaf. Het betreft hier originele Minilites, gespoten in de kleur Gun Metal Grey.

Het voorbereidende werk had ik de dag ervoor al gedaan; velg en band gewassen en gedroogd met de Air Force Blaster Sidekick.
Tijdens de meeting de velg gecleant met Professional Polish van Poorboys World i.c.m. een gele polijstcone. Daarna goed ontvet met Gyeon Prep.

Na het aanbrengen van de 1e laag Gyeon Rim en het uitwrijven hiervan, de band behandeld met een laagje Gyeon Tire. Ook deze laag uitgewreven (na ongeveer 10 minuten) om vervolgens de 2e laag Gyeon Rim op de velg te brengen. Ook de banden kregen een 2e laag. Niet omdat dit nodig was, maar omdat nieuwe belangstellenden hierom vroegen. Overigens was ik niet heel erg tevreden over de banden. Het bleek erg lastig om een mooie, egale zwarte look te creëren.

Als final touch de velg met Gyeon CanCoat behandeld. Aanbrengen en direct uitwrijven.

Normaal gesproken laat ik tussen de lagen iets meer tijd zitten, maar tijdens een meeting gaat het soms net even wat sneller.

Uiteindelijk een prachtig resultaat behaald!

conv_1949.webp
conv_1950.webp
conv_1951.webp
conv_1952.webp
conv_1953.webp