• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon WetCoat na 3 weken weg en stript bestaande waxlaag?

robertG

Detailing addict
11 feb 2020
20
55
Ik ben een beetje teleurgesteld in de WetCoat van Gyeon. Ze beloven namelijk dat wetcoat tot 12 weken bescherming geeft. Ik zit nu op week 3 en heb verschillende tegenvallende resultaten behaald.
Ik heb de wetcoat op twee auto’s zitten. De eerste had nul bescherming dus geen bestaande wax etc. Nu zijn de panelen die behandeld zijn na drie weken kaal.

De tweede auto is wat zorgwekkender. Daar zat een bestaande liquid Ceramic wax van mequiars op. Ik heb drie panelen getest met wetcoat. De andere delen heb ik met rust gelaten. Nu zijn deze panelen die ik behandeld heb Ook helemaal kaal, en de wetcoat lijkt de bestaande waxlaag ook meegenomen te hebben! Geen beading en sheeting op de behandelde delen. Terwijl de onbehandelde delen met liquid ceramic nog goed presteren.

weet iemand wat ik fout doe? Ik heb de instructies opgevolgd:

auto wassen
Afspoelen
3 sprays (geschudde) wetcoat per paneel
Direct Goed afspoelen met HD.
Drogen met microfiber droogdoek.
 
Hey Robert,

Hmmm... Ik kan mij de beschrijving van Wetcoat niet meer herinneren toen ik het (lang geleden) kocht. In de huidige beschrijving staat zelfs dat het "Meer dan 12 weken bescherming" biedt.
Dit is echter een "Improved Version" die ik niet ken. Vind de beschrijving ook wel wat misleidend met die beloofde standtijd en termen als "coating".

Standtijden moet je altijd met een korreltje zout nemen. Er spelen namelijk enorm veel factoren mee die invloed hebben hierop; Voorbereiding, applicatie, weersomstandigheden, wasbeurten, kilometers, etc etc.


In mijn ervaring heeft Wetcoat nog nooit een bestaande bescherming gesloopt. Sterker nog, Wetcoat heeft altijd gedaan wat hij moet doen in mijn geval: De bestaande bescherming aftoppen met een extra laagje bescherming.

* Welke panelen/gebieden zijn nu "aangetast?
* Is de auto gewassen nadat je opmerkte dat de beading/sheeting weg was?

Als ik jouw verhaal lees, lijkt het alsof de wax en Wetcoat elkaar niet leuk vonden. (Voor zover dat kan)
 
Het viel me tijdens de eerste regenbuien. Het water bleef heel plat op de gecoate delen liggen. Ik dacht eerst aan vuil dat op de lak lag, dus heb ik de auto gewassen gisterenavond. En tijdens het wassen merkte ik dat de waterafstotende per paneel sterk verschilden.
 
Hey Robert,

Hmmm... Ik kan mij de beschrijving van Wetcoat niet meer herinneren toen ik het (lang geleden) kocht. In de huidige beschrijving staat zelfs dat het "Meer dan 12 weken bescherming" biedt.
Dit is echter een "Improved Version" die ik niet ken. Vind de beschrijving ook wel wat misleidend met die beloofde standtijd en termen als "coating".

Standtijden moet je altijd met een korreltje zout nemen. Er spelen namelijk enorm veel factoren mee die invloed hebben hierop; Voorbereiding, applicatie, weersomstandigheden, wasbeurten, kilometers, etc etc.


In mijn ervaring heeft Wetcoat nog nooit een bestaande bescherming gesloopt. Sterker nog, Wetcoat heeft altijd gedaan wat hij moet doen in mijn geval: De bestaande bescherming aftoppen met een extra laagje bescherming.

* Welke panelen/gebieden zijn nu "aangetast?
* Is de auto gewassen nadat je opmerkte dat de beading/sheeting weg was?

Als ik jouw verhaal lees, lijkt het alsof de wax en Wetcoat elkaar niet leuk vonden. (Voor zover dat kan)
Ik had nu dak, motorkap en rechterzijde gecoat. De andere kant heb ik zo gelaten.
De auto heeft nu incl gisteren 2 wasbeurten gehad. Verder wordt mijn auto ivm Covid niet gebruikt.
Standtijden heb je inderdaad een punt. Maar het verschil tussen 3 weken of 3 maanden vind ik niet te verwaarlozen. Daarbij is het ook vreemd dat de andere auto zonder bestaande waxlaag ook dezelfde karakeristieken vertoond.
 
Dat klinkt bekend.

Afgelopen week merkte ik bij onze Corolla ook op dat de beading en sheeting sterk aan het afnemen waren.. lak was ook wat stroever en vuildeeltjes waren niet makkelijk weg te wassen met BTBM shampoo. Ook de ramen waren veel minder glad dan voorheen. De auto is van September 2019 en is voor aflevering nog door detailbedrijf volledig in een coating gezet.

Het is waarschijnlijk vervuiling van kalk en mineralen, heb al spullen in huis die dat moeten oplossen zonder dat de coating er last van heeft. Wordt vervolgd..

of zou het door de 5G komen? :laughing:
 
  • Leuk
Reactions: robertG
Ik gebruik WetCoat op de velgen. Waar deze fameus op de proef gesteld wordt. Na 3 weken zit die er nog steeds op en dat vind ik toch niet tegenvallen.
 
Met welke shampoo was je de auto Robert ?
Gebruik je ook een pre-wash / Foam ?
 
  • Leuk
Reactions: bros
Met welke shampoo was je de auto Robert ?
Gebruik je ook een pre-wash / Foam ?
Ik gebruik geen foam. En ik was de auto met Nanolex Pure Shampoo Dus geen wax toevoegingen.
Vandaag ook wat foto's gemaakt na een regenbuitje.

Paneel behandeld met WetCoat (op bestaande laag Hybrid Ceramic Liquid):
Weak ass beading.jpg

De zijkant valt mee, maar als je vergelijkt...
Hieronder het onbehandelde paneel, dus alleen met Mequiars Hybrid Ceramic Liquid Wax:
Good Beading.jpg


Zoals je ziet is het een merkbaar verschil.

Ik denk dat ik het nog een keer ga testen. Ben benieuwd of het nog een keer gebeurt.
 
Vind de verschillen nog niet eens zo heeeeul groot. :) Beide hebben nog wel iets van bescherming, maar de wax + Wetcoat is wel wat minder.

Blijf het vreemd vinden en niet iets wat ik verwacht van Wetcoat.
 
Het lijkt me straf, maar zou het mogelijk zijn dat beide producten elkaar tegenwerken? Heb ik ook reeds meegemaakt met bepaalde andere producten.
 
Houd er rekening mee dat er heel veel vervuiling in de lucht zit omdat het zo lang droog is geweest. Dat merk ik zelf ook heel goed. Lak is sneller ruw (en ik gebruik geen Wetcoat). Daarnaast zal een betere voorbereiding een langere duurzaamheid geven. Op een onbehandelde auto ga je geen 12 weken halen bij normaal gebruik.