• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo allemaal,....

Ik zou beginnen met het aanschaffen van de spullen die je nodig hebt om de auto goed te wassen. Die heb je toch nodig, ook als de auto door een bedrijf laat polijsten. Als je wassen leuk vindt dan kan je later altijd uitbreiden naar de middelen om te polijsten, en als je het niet leuk vindt dan kan je denk ik redelijk makkelijk de spullen weer verkopen, en is het überhaupt niet nodig om de auto te laten detailen want zonder goede wastechniek heb je niet zo lang plezier van de goed gepolijste auto.

Daarnaast heeft @RedCat meer dan hij ooit op kan maken, dus wellicht kan je bij hem al wat spullen op de kop tikken. Als je het leuk vindt ben je ook welkom om bij mij in Houten een keer je auto te komen wassen, zodat je ziet wat ik doe en welke spullen ik gebruik.

Wellicht heb je het al gedaan, maar kijk op YouTube ook wat video's van mensen die auto's wassen/kleien/polijsten/waxen en lees zoals gezegd ook het forum (en andere fora) door. Hieronder een wasvideo van AMMO NYC, één van mijn favoriete YouTubers. Hij heeft erg duidelijke video's over alle aspecten van het detailen van een auto.

• Leuk
Reacties: Mark Roosen
Welkom Mark, veel lees-, leer- en poetsplezier gewenst!

Gewoon "klein" beginnen, je hoeft echt niet een kast vol spullen te hebben........ (eenmaal het detail-virus te pakken komt dat vanzelf wel :eek:).
Met 2 emmers, goede shampoo, degelijke washmitt en droogdoek kun je de wagen aan de buitenzijde goed schoon krijgen (en houden).
Later kun je nog uitbreiden naar voor-was, kleien, polijsten, beschermen, etc.
(Bijna) iedereen hier op het forum is als "leek" begonnen!