• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo allemaal

william1987

Detailing rookie
6 apr 2025
2
15
Goedemiddag allemaal.
Heb al een beetje rondgekeken hier en zie dat er superveel interessante dingen te vinden zijn en dat er heel veel kennis aanwezig is hier op het forum.
Wij mogen dinsdag onze nieuwe auto ophalen een citroen c4 in de kleur grijs.
Deze gaat vanuit de dealer naar een poetser maar verwacht hier nooit teveel van.
Onze vorige auto was een renault clio uit 2015 met een hele vervelende kleur donkerbruin.
Wij wonen aan een pleintje welke vol staat met hoog bomen.
Bij deze auto heb ik nogal wat lakschade gehad voornamelijk door vogelpoep dus kom hier grotendeels ook wat informatie opdoen hoe dit in de toekomst te voorkomen met de nieuwe auto.
1000003816.webp

welkom op het forum @william1987 !

Voor vogelpoep zijn er een aantal dingen te doen om dit te minimaliseren, dat is vermijden dmv een overkapping of andere plek parkeren, zorgen dat de auto gewaxt/geseald/gecoat is, en het allerbelangrijkste, spoedig verwijderen.

Heb je stromend water, dan kan je iets als poorboys bird sht remover, nanolex insect remover oid voor gebruiken, dit moet je afspoelen nadat het ingewerkt is.

Anders kan je ook een microvezeldoek met rinseless/waterless er overheen leggen, en voorzichtig afnemen.

Let wel op dat je niet drukt of de doek over de lak sleept, er zitten nog weleens steentjes of dergekijke in.

Ik heb ook geen garage, en ik heb altijd een flesje nanolex insect remover 2:1 in de auto liggen alsmede een liter water om het weg te spoelen. (Gecoate auto) ik zie het als een noodoplossing tot ik naar de wasbox kan rijden. Sprayen, even in laten werken (laat het niet drogen) en dan afspoelen.

• Leuk
Reacties: william1987
@Zoranurai thnx for the welcome.

Klopt probeer drek de nieuwe auto zo veel mogelijk onder de bomen uit te houden uiteraard.
Had echter met de clio gewoon echt wit uitgevreten vlekken in de auto zitten.
Ik heb al een ceramic seal aangeschaft met wat microvezel doeken en een droogdoek van detailrs.
Volgens de reacties en filmpjes die ik gelezen heb moet dit toch best goed spul zijn voor een betere bescherming of word er nog wat anders aangeraden als bescherming ?

Een laag bescherming betekent niet gelijk dat de auto vogelpoep proof is. Ik kan niet oordelen over de kwaliteit van detailrs, echter zoek even naar het stappenplan wat hier op het forum staat in de zoekfunctie, dat is het beste beginpunt om de auto goed schoon te houden.

Welkom en veel leesplezier, gefeliciteerd met jullie mooie vervanger deze C4.
Gelukkig hoef je nog maar eventjes te wachten om hem op te gaan halen (spannend hoor).