• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo allemaal

Jasper's Astra

Detailing rookie
12 mrt 2025
1
2
Beste Lezers,

Mijn naam is Jasper, en ik ben sinds vorig jaar oktober trotse eigenaar van een unieke Opel Astra 1.6 Turbo uit 2016 (200PK)

Daarvoor heb ik 4 jaar lang een Corsaatje gereden met 74pk uit het jaar 2001, en toen wastte ik de auto ook al met de hand, maar dan met action kwaliteit shampoo (letterlijk)
Maar met een goede auto, hoort ook goed spul, en sinds dien heb ik altijd bij carclean gekocht, en altijd tevreden.

Sinds oktober dus een "detailer" geworden, en ik probeer de astra altijd schoon te houden, maar alles natuurlijk als een hobby, ik heb eigenlijk geen idee of ik het goed doe de ja of de nee.

Een vraag die ik me al een jaar afvraag is hoe ik mijn leer van de stoelen bij kan houden, ik ben bang dat dit in de loop van tijd slecht wordt, iemand een tip?
Ik zie wel honderde dingen die ik kan kopen, maar wil het in 1x goed doen zonder vlekken etc.

Bijgevoegd zijn n aantal fotos.

Bijlagen

• 5 copy.webp
    5 copy.webp
    294,8 KB · Weergaven: 18
  • Foto 2 copy.webp
    Foto 2 copy.webp
    277,7 KB · Weergaven: 19
  • Foto3.webp
    Foto3.webp
    139,1 KB · Weergaven: 16
  • Leuk
Reacties: PA27506
Welkom en veel leesplezier, mooie Astra en voor het bijhouden van het leer kan je eerst met een cleaner het leer schoonmaken en hierna de voedende conditioner van het merk Gliptone (als voorbeeld), nu zelfs als setje in de korting.

Welkom op het forum, Jasper. :D

- Check eerst even met welk materiaal je te maken hebt. (Echt leder, kunstleer, combi van materialen, etc)
- Als het leder is, dan zoals hierboven aangegeven; Reinigen + voeden.

Persoonlijk, lettend op budget en resultaat, zou ik kiezen voor het setje van de Reiniger + Conditioner, maar voor een paar euro meer heb je momenteel ook het setje met de Gentle Cleaner erbij. Inborstelen kan met een borstel, de conditioner aanbrengen kan bijv. met een foampadje.

1) Stofzuigen en/of goed afnemen.
2) Reiniger inborstelen. (Gliptone Intensive + paardenhaarborstel)
3) Afnemen met een MF-doek.
4) Eventueel even laten uitzweten c.q drogen. (Verdergaan met de volgende stoel)
5) Conditioner rijkelijk inwrijven met bijv. een foampad en bij voorkeur laten intrekken.
6) Residu afnemen met een MF-doek. (Korte vezels)