• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo allemaal

Typhoon

Detailing rookie
6 jun 2008
310
0
Hallo allemaal

Na een aantal weken vrolijk meegelezen te hebben op dit fantastische forum, wordt het tijd om mij ook maar eens aan te melden. Nou bij deze dan!

Op het forum zal ik door het leven gaan als Typhoon, maar in het "echt" mag je me gewoon Jeroen noemen. Ik ben 38 jaar en woon in het mooie stadje Wageningen.

Sinds 4 weken ben ik de trotse eigenaar berijder (het is een lease auto :grinning: ) van een Peugeot 207 XS Pack 1.6 HDif110 in de fraaie kleur (tenminste dat vind ik dan) Blue Neysha.

Een jaar of 3 geleden ben ik via het autoweek-forum bij de Meguiars-spullen terecht gekomen, nadat ik zowat mijn schouder uit de kom gepoetst had bij het aanbrengen van een laagje T*rtle-wax op onze privé auto. Omdat mijn broer een aantal weken later ging trouwen wilde ik ook mijn toenmalige lease-auto er perfect uit laten zien, maar ik had geen zin meer in nog zo'n schildpaddendrama.
Op het autoweek-forum hadden mensen het over Meguiars, en hoe hun auto er na het doorlopen van een aantal stappen nog beter uitzag dan toen 'ie uit de showroom kwam. Nou ben ik van nature een beetje achterdochtig (maar ook heel erg nieuwsgierig) dus het kwam mij allemaal een beetje te "amazing-mike" over. Gelukkig overwon mijn nieuwsgierigheid het, heb ik een lokale Meguiars dealer opgezocht en ben (na de eerste schok over de prijzen 8o) met een flesje Gold Class Shampoo, NXT-wax en wat pads en doeken naar huis gegaan.
Alle achterdocht bleek geheel onterecht en inderdaad: de auto blonk als nooit tevoren :cool:. En oh was dat spul fantastisch en gemakkelijk te gebruiken en uit te poetsen.

De rest van het verhaal zal velen van jullie bekend in de oren klinken: de verzameling Meguiars producten groeide gestaag en het detailing-virus had weer een slachtoffer gemaakt. Ondertussen heb ik ook al met wat andere merken kennis gemaakt en ik zie in Tim's webshop zulke mooie en interessante spullen staan, dat het hier vast niet bij blijft.

Maar genoeg ge-oh. Tijd voor een paar foto's (de auto is tot nu toe alleen nog maar gewassen, van een complete detail-beurt is het nog niet gekomen helaas) :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Helaas kwam ik er net bij het maken van de foto's achter dat de dealer ook mijn auto van optie DISO voorzien heeft]-0 . En dat terwijl ik dit toch echt niet besteld heb.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
8-()) :sob:

Gelukkig is het in het echt niet zo erg als op de foto, maar toch: er zitten plaatselijke behoorlijk wat hologrammen en swirls in de lak!!!
Ik was al van plan om binnenkort een heel stappenplan te gaan uitvoeren (de lak zal nu wel compleet uitgehard zijn), maar als ik dit zo zie, wordt het toch maar eens tijd om op machinaal detailen over te stappen. Ik heb de spullen hiervoor wel al in huis, maar heb het nog niet aangedurft om zomaar ongeoefend de excenter op mijn lak te zetten.

Ik hoop in ieder geval een heleboel van jullie op te steken (heb ik stiekum al gedaan de afgelopen weken :schaam) en ook zelf nog, al dan niet zinnige (ik heb al een paar keer dubbel gelegen van het lachen bij sommige topics) bijdragen te kunnen leveren op dit leuke forum!

Groetjes

Jeroen (uhhh.... Typhoon)
 
Welkom op het forum, mooie bolide en mooie kleur wel jammer van de DISO maar dat valt op te lossen!
 
Hallo en welkom op het forum. Je kunt best eens met de excenter aan de gang gaan hoor, met de excenter kun je in principe weinig fout doen. Wil je het liever toch eerst proberen haal dan een motorkappie of een deur op de sloop zodat je daar eens lekker op kunt oefenen! ;)
 
Mooie bak.
207 vind ik erg mooi :heart_eyes:

Alleen een kleine aanpassing had ik nog wel gedaan.
Een orginele dakspoiler ;)
Maakt hem iets langer en wat sportiever.
 
Welkom ! :ja
Vind dit een super kleur..
Ik zie dat er meer en meer franse wagens komen 8d
 
Dank jullie wel voor de reacties.

Ik heb kleur er niet specifiek op uitgezocht (ik wilde wel een opvallende kleurtje, want dat past goed bij deze kleine auto's), maar het is wel een lekker poetskleurtje :party:

En dat van die swirls gaat helemaal goed komen! Mijn vriendin heeft voor haar winkeltje met paardenspullen een behoorlijk aantal vierkante meters testobject ter beschikking (lees: een bestelbus) waar ik naar hartenlust op kan oefenen.
Het is alleen een witte (en dat wit moet je heeeeel ruim zien, tijd voor een detailsessie) bus, dus dan is het resultaat iets moeilijker te zien.

Swirls zijn helaas niet te voorkomen heb ik ondertussen al ondervonden (maar goed ook, anders waren we weer snel aan een nieuwe hobby toe:-" ), maar het is wel even schrikken om dit op een vier weken auto aan te treffen.