Sinds een paar jaar in bezit van een eigen auto. Nooit echt iets gegeven om auto's, omdat ze allemaal lease waren. Totdat ik twee jaar geleden deze zelf kocht: Een leuke zoveelste "handse" auto uit 2001. Een Saab 95 Aero. Sinds een jaar klus ik er zelf aan en laat moeilijke zaken over aan de Saab specialist.
Sinds vorige week lid van een Auto Service club waar de auto op de brug kan zodat ik ook zelf eronder kan, en vooral veilig kan klussen.
Lid van het saab forum maar daar zit niet echt de kennis mbt schoonmaken/houden en polijsten. Dus nu hier lid geworden.
Een heerlijke auto waar ik steeds meer plezier van krijg. Vind het een leuke hobby worden. Dat doe ik met vallen en opstaan want ik ben geen auto kenner/klusser. Ik doe alles met info van het internet en volg de stappen dan zelf. Dat lukt aardig. Maar heb eergisteren een vervelend dingetje gedaan waar ik jullie op wil uitvragen wat te doen.
In het kort, ik heb mijn auto voor het eerst gespoten, na volledig kaal geschuurd en roestbehandeld deur deel. Eind resultaat was heel goed. Strak, glad en mooi. Gewoon met hand spuitbus. Primer / Autolak metalic / 2k Glaslak.
Na drie dagen heb ik, volgens de YT guide, commandant 3 erop gedaan om de overgang van nieuwe lak op de oude lak mooi te maken. Ik kreeg er direct enorme bijtplekken in. deur en flank van de auto vernaggeld.
Te vroeg? Verkeerd polijst middel? Ik polijst met zo'n DAP machine, niet de duurste maar doet zn werk. Ook niet te heet en te hard gepolijst. Heb heel rustig aan gedaan, de pasta zelf deed het meeste bijtwerk in mijn lak.
Ik heb nu alles wetsanded met p1000 en ga nog na schuren met 2000 en afwerken met 3000 en dacht dan te polijsten tot een mooi glansrijk deurtje.
of zeggen jullie, spuit alles maar over met de kleur autolak en daarna wederom de 2k blanke lak en wacht 2 maanden met polijsten?
hg, Saabje
ps.
zie foto's. Heb vanmorgen nog een keer wat nageschuurd, zag dat er nog wat bijplekken inzaten.
Sinds vorige week lid van een Auto Service club waar de auto op de brug kan zodat ik ook zelf eronder kan, en vooral veilig kan klussen.
Lid van het saab forum maar daar zit niet echt de kennis mbt schoonmaken/houden en polijsten. Dus nu hier lid geworden.
Een heerlijke auto waar ik steeds meer plezier van krijg. Vind het een leuke hobby worden. Dat doe ik met vallen en opstaan want ik ben geen auto kenner/klusser. Ik doe alles met info van het internet en volg de stappen dan zelf. Dat lukt aardig. Maar heb eergisteren een vervelend dingetje gedaan waar ik jullie op wil uitvragen wat te doen.
In het kort, ik heb mijn auto voor het eerst gespoten, na volledig kaal geschuurd en roestbehandeld deur deel. Eind resultaat was heel goed. Strak, glad en mooi. Gewoon met hand spuitbus. Primer / Autolak metalic / 2k Glaslak.
Na drie dagen heb ik, volgens de YT guide, commandant 3 erop gedaan om de overgang van nieuwe lak op de oude lak mooi te maken. Ik kreeg er direct enorme bijtplekken in. deur en flank van de auto vernaggeld.
Te vroeg? Verkeerd polijst middel? Ik polijst met zo'n DAP machine, niet de duurste maar doet zn werk. Ook niet te heet en te hard gepolijst. Heb heel rustig aan gedaan, de pasta zelf deed het meeste bijtwerk in mijn lak.
Ik heb nu alles wetsanded met p1000 en ga nog na schuren met 2000 en afwerken met 3000 en dacht dan te polijsten tot een mooi glansrijk deurtje.
of zeggen jullie, spuit alles maar over met de kleur autolak en daarna wederom de 2k blanke lak en wacht 2 maanden met polijsten?
hg, Saabje
ps.
zie foto's. Heb vanmorgen nog een keer wat nageschuurd, zag dat er nog wat bijplekken inzaten.