• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo, en gelijk een paar vragen

scully

Detailing rookie
1 aug 2014
7
12
Hallo,

ik ben Stefan Schulte. Ik rij samen met mijn vriendin een VW Polo 1.4 TDI uit 2006, en een Renault Clio 2.0 16V Sport uit 2001. Momenteel doe ik nog slechts wassen, maar ik ben op een paar probleempjes gestuit die mij verplichten om iets meer te gaan doen. Eerst even wat foto's van de auto's:

Foto550-W6DJI6HX.jpg


Foto550-FURTZTZK.jpg


Foto550-ISZXGAWV.jpg


De produkten die ik nu (met tevredenheid) gebruik zijn:

Monello - Artico Magico Snow Foam
Snow foam lans
Karcher hogedruk reiniger
Meguiars - Ultimate Wash & Wax
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
2 emmers
Halfords velgenreiniger
Valma - Washandschoen Microvezel - Fijne vezel voor de velgen
microfiberdoek om af te drogen

De problemen waar ik tegen aanloop zijn het volgende:

Bij de Clio heb ik ineens vingervlekken op de deuren zitten. Het viel voor het eerst op nadat we terugkwamen van vakantie. Ik krijg het er met gewoon wassen niet af, ook niet met hard boenen. Wat kan ik hiertegen doen? Ik zat zelf aan een klei setje (Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar) te denken, en daarna de auto weer in de was (Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml) te zetten. Is dit afdoende? Of moet ik andere maatregelen nemen? Graag advies hierover, ook over de produktkeuze eventueel. Foto's:

Foto550-YQDEMEV3.jpg


Foto550-EUAAEVGD.jpg


Foto550-CGYZCH7C.jpg


Bij de Polo heb ik onder een dennenboom gestaan op vakantie, waardoor er nu hars op zit. Wat kan ik hier het beste voor doen?

Foto550-Y4UBHXSV.jpg


Ook krijg ik nooit de kiertjes etc goed schoon, waardoor ik een auto nooit echt helemaal naar mijn zin schoon krijg. Heeft iemand hier ook nog advies over? Ik had gehoopt dit met de foamlans op te lossen, helaas is dit niet zo. Het is wel zo, dat ik altijd afspuit met de tuinslang, en niet met de hogedrukreiniger.

Foto550-4JOWOVS3.jpg


Alvast bedankt voor de reactie's.


18MtxGtUK1Xkt2vBZP74hPcEUxzR__QTsaqQuvC5dG50_pe4cstFjjgEb_DrYjJ1uZyV9RdV7U1&t=635145287460000000.gif
 
Ik zou als eerste wat Poorboys Professional Polish op de vingerafdrukken proberen.
Foto van de boomhars, lijkt mij gezien het wittige eerder vogelpoep, tenzij de foto een vertekend beeld geeft.
Wanneer je wasbenzine in huis hebt, dan kan je het daar eens mee proberen, werkt goed op de meeste soorten harsen.
Die moeilijke kiertjes, is een kwestie van een detailkwast en een APC oplossing.
Wel oppassen, dat wanneer je je auto in de wax zet, je die kiertjes er niet vol mee stopt.
 
De kiertjes kun je ook met beleid uitspuiten met de HD reiniger en anders is een APC oplossing incl. een kwast/borstel de uitkomst.
 
Die afdrukken op de Clio lijken van zonnebrand resten te zijn ? Met polijsten zou je een heel eind moeten komen.
 
Dank voor de reactie's,

Kan ik Poorboys Polish met de hand aanbrengen, of ben ik daar een DAP ofzo voor nodig? Of is dit een domme vraag? ;)
Zonnebrandresten zou goed kunnen, aangezien we op vakantie zijn gegaan, en ik de Clio door drukte een tijdje niet had gewassen. Na de vakantie viel het mij ineens op.

Wasbenzine kan ik eens proberen, het is zeker boomhars. Maar daar haal ik zeker wel de waslaag mee weg?

APC ben ik niet bekend mee, zoeken op Carclean gaf aan dat het een interieurreiniger is?
 
Ik ben nu een boodschappenlijstje aan het samenstellen op Carclean.com, en heb het volgende:

Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
Poorboys World - Professional Polish - 946ml
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml

Is dit een leuk stappenplan, na de foam en de Meguiars Ultimate wash & wax? Zijn dit goede produkten?
Ik hoop hiermee dan de vingervlekken op de Clio weg te krijgen, en de hars op de Polo met wasbenzine. Wat is eventueel een goede APC voor de kiertjes?
 
- PB PP Is prima met een polish handpad te gebruiken.
- Je haalt er idd de waxlaag mee weg. Sowieso in de schaduw werken, daarna even wassen en in de wax zetten.
- APC = All Purpose Cleaner, oftewel allesreiniger en is dus ook voor dit soort klusjes prima geschikt.
 
De hars is er af. Met een applicator pad, wasbenzine, en afspoelen met water ging het redelijk makkelijk. Ik had ook nog wat HG interieurreiniger staan. Dit heb ik in de kiertjes gespoten, en met een kwast kon ik er heel wat vuil uitvegen. Het is nog niet echt schoon, was even een probeersel, maar dit gaat goed komen. Heren, bedankt voor de tips. ;)

Voor de vingervlekken op de Clio ga ik bovenstaande set bestellen, dus kleien, polishen en dan in de was. Nogmaals, als iemand hier op- of aanmerkingen op heeft, over bijvoorbeeld de produktkeuze, hoor ik dat graag.
 
scully;n400855 zei:
Ik ben nu een boodschappenlijstje aan het samenstellen op Carclean.com, en heb het volgende:

Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
Poorboys World - Professional Polish - 946ml
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml

Is dit een leuk stappenplan, na de foam en de Meguiars Ultimate wash & wax? Zijn dit goede produkten?
Ik hoop hiermee dan de vingervlekken op de Clio weg te krijgen, en de hars op de Polo met wasbenzine. Wat is eventueel een goede APC voor de kiertjes?

Moet ik hier nog een Glaze aan toevoegen? Of krijg ik zonder een glaze ook een mooi resultaat? Ik zie op Carclean.com dat Poorboys World - Black Hole - 946ml te gebruiken is voor zwarte en rode auto's. Dit zou dus ideaal voor mij zijn. Mijn vraag is dus, of bovenstaand lijstje afdoende is, of dat het lijstje er als volgt uit moet zien:

Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
Poorboys World - Professional Polish - 946ml
Poorboys World - Black Hole - 946ml
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
 
Black Hole, is een prima glaze en dus een prima keuze.

Heb je zelf al hand polishing pads? anders niet vergeten mee te bestellen.
https://www.Carclean.com/producten/Accessoires/Pads_en_doeken (de easy detailing hand pads).
Ik werk zelf machinaal, dus zou je even door Carclean laten adviseren, welke het beste geschikt is, of zijn voor PB PP.
Of wellicht heeft iemand hier op het forum antwoord hierop.
 
Ik zou ipv de 946ml verpakkingen voor de 473ml verpakkingen en het geld wat je daarmee bespaart uitgeven aan bijvoorbeeld handpads zoals onze waxfreak Frans aangeeft.
Ook zou ik voor een andere combi gaan wat betreft de kleisysteem. Spray and wipe is bijvoorbeeld 1 op 1 te mengen en dan kan je nog een aparte klei er bij kopen.
Meguiars variant is ready to use en met maar 50 gr klei.
 
Zo, de bestelling is geplaatst, wel bijna 100 Euro lichter, maar hopelijk kan ik er een tijdje mee vooruit, en ga ik de auto's hiermee naar een hoger niveau brengen. ;)

Pads heb ik meebesteld, ik had er al 2, maar heb er nog 2 besteld. De Monello - Disco Duo applicator pads.

@tamer: Bedankt voor je advies, maar de Poorboys World - Professional Polish - 946ml is in de aanbieding, en daardoor maar een Euro duurder dan de 473ml variant. En de Poorboys World - Black Hole - 946ml variant is uiteindelijk 10 Euro goedkoper dan 2, 473 ml flessen.
Wat betreft de klei combi, ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt, dus heb voor het gemak maar de Meguiars kit genomen.

Nu maar hopen dat de bestelling snel binnenkomt. Ik heb nu 4 dagen vrij (ploegendienst), en zou wel graag in dit weekend de Clio aan willen pakken. Hopelijk met een dergelijk resultaat dat mijn vriendin het ook ziet en waardeert, ipv alleen het afgeschreven geld van de rekening. :-"
 
Jeffreyvdt;n401054 zei:
Mooie auto's en vooral de rode polo met mooie velgen eronder top.

Dank je wel, beide auto's staan mij heel erg aan, ook omdat ze zo tegenovergesteld zijn. 1.4 TDI 100 pk daily driver tegenover 2.0 16V 170 pk bochtenvreter. :-D
Qua looks heb ik bij de Polo enkel de wielen + verlaging gemonteerd, en de honinggraat gril vervangen voor een normale. Voor iets meer prestatie is die door JD gechipt van 70pk/155Nm naar 100pk/245Nm, en de verlaging bestaat uit een Bilstein B14 schroefset. Uiterlijk hoef ik hier naar mijn mening niks meer aan te doen.
Bij de Clio heb ik de dubbele uitlaat vervangen voor een Clio cup einddemper voor een iets nettere uitstraling. Verder is die verlaagd met een Koni schoefset, en dat is alles. Meer is ook niet nodig, de originele wielen passen er perfect onder, en zijn makkelijk schoon te maken. ;)
 
Mocht je met alle aangekochte materialen geen resultaat halen op de zonnebrand vlekken dan heb ik nog een tip die ik recent ook gebruikt heb. Namelijk een zachte doek en een spuitbus WD-40. Ik stond n.l ook op het punt mijn auto te gaan kleien en kreeg toen deze tip. Heb op internet WD-40 gegoogled en was versteld van de toepassingsmogelijkheden. Heb het op een zwart metallic lak en een zilver metallic lak gebruikt en stond versteld van het resultaat. Je moet wel even goed je best doen met het poetsen maar bij mij waren de vlekken verdwenen.....