• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo, even voorstellen

Wauter

Detailing rookie
28 jan 2020
14
15
42
Tongeren
Hallo allemaal,
Ik ben Wauter, 39 jaar oud en woon in België.
Ik ben een absolute beginner op het gebied van detailing en wil graag hier dan ook veel bijleren.
Ik heb volgende maand mijn nieuw voertuig, een Skoda Karoq in donkergrijze kleur. Ik wil deze heel graag goed onderhouden van dag één en moet dan ook nog alles leren. In het verleden heb ik enkel gewoon de auto gewassen met een autoshampoo en een wash Mitt. Drogen met een microfiber doek (slechte doeken ) en dat was het.
Nu wil ik het wel beter doen zonder hierin te ver te gaan in het begin.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum, Wouter. :D

De krasstraat overslaan en zelf wassen is al een goed begin, mits je zelf correct wast. Het correct wassen is voor zowel de beginner als voor de ''expert'' even belangrijk, dus ik zou je adviseren om hier mee te beginnen.

Denk dan minimaal aan 2 grote emmers met veel inhoud zodat je sop-én-spoelwater zo schoon mogelijk blijft,
Grit Guard onderin de (spoel)emmer,
Microvezel-washandschoen,
Shampoo,
Droogdoek.

;)

Er zijn ook veel stappenplannen te vinden op het forum. De zoekfunctie kan je ook gebruiken.
Mocht je een idee willen, staat er onderaan mijn berichten een link naar een Beginners-pakket.
 
Welkom Wauter, gewoon lekker beginnen met 2 emmers, en de rest komt vanzelf, Dat het 'virus' je vanzelf besmet, zal ik nu maar even niet noemen...
Op je gemak inlezen, uitproberen en genieten van een schone auto!
 
Laatst bewerkt: