• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo iedereen

WallyPower

Detailing addict
29 jan 2016
33
50
Hallo Iedereen,

Na een tijdje meegelezen te hebben werd het eens tijd dat ik me voorstelde.
Mijn naam is Mark,ben 24 jaar oud en woonachtig in de regio Nijmegen.

In het dagelijks leven verplaats ik me in een Ford Fiesta uit 2011 in de kleur Fashionista (What's in a name..).
Een mooie kleur die vuil goed kan verbergen maar erg lastig is om een goede glans uit te krijgen.

IMG_1573.jpg


In de weekenden en wanneer ik er zin in heb verplaats ik me op mn Honda CBR600RR uit 2005


IMG_0789.jpg


Ik heb het poetsen altijd al een ontspannende bezigheid gevonden. Vroeger was het altijd de gezinsauto wassen met een emmer en een spons.

Maar sinds ik mijn eigen auto/motor heb ben ik ook het poetsen serieuzer gaan nemen.
Zo werd de emmer al snel 2 emmers en werd de spons omgewisseld voor een microvezel exemplaar.

Kort daarna kwam het eerste klei setje en sinds een paar weken ben ik ook in het bezit van een DAP 900 met toebehoren.
Zodra het weer het toelaat zullen we de Ford hiermee te lijf gaan.

Verder hoop ik hier nog veel te kunnen leren van de aanwezige kennis.

Groeten,

Mark
 
Welkom! De auto en motor zien er allebei al goed uit! Bijzondere kleur ook op de Fiësta, zie je niet veel rijden.
 
Dankje!

Nee, het is niet de kleur die leaserijdend Nederland zou kiezen. Maar zoals ik al eerder zei: deze kleur is echt goed in het verbergen van vuil en imperfecties, meestal zie je aan de spons pas hoe vuil ie echt is.. Daar staat wel tegenover dat deze kleur niet zo mooi reageert op polijsten en waxen als een donkere kleur. Het glanst wel, maar echt diepe wetlook glans lukt mij (nog) niet.

De motor heeft op die foto net nieuwe kappen gemonteerd, dus daar viel op dat moment ook niet veel aan te verbeteren..:p
 
Welkom!

Een van mijn favoriete motoren!

Ben zelf ook motorrijder en vraag mij af; bij langdurige ritten is die cbr niet wat nerveus/oncomfortabel vanwege de zithouding?
Dat vraag ik, omdat ik zelf vaak ga touren met een clubje. Heb ooit ook een racer overwogen maar om die reden toch maar niet gedaan.
 
Welkom!

Een van mijn favoriete motoren!

Ben zelf ook motorrijder en vraag mij af; bij langdurige ritten is die cbr niet wat nerveus/oncomfortabel vanwege de zithouding?
Dat vraag ik, omdat ik zelf vaak ga touren met een clubje. Heb ooit ook een racer overwogen maar om die reden toch maar niet gedaan.

Ja het blijft een racer met de daarbij behorende voor en nadelen. Ik heb puur een racer gekocht omdat ik ook circuitdagen rij. Nadeel daarvan is dat je met touren/kamperen net genoeg opbergruimte hebt voor een onderbroek en tandenborstel...

Qua zithouding vind ik mijn Honda nog niet eens zo extreem. Een Ducati 899 of 1199 zit bijvoorbeeld nog veel extremer. Daarop wil je echt niet lang langzaam door een stad heenrijden.
Verder heb ik al meerdere keren +400 km op een dag gereden. Zolang je bij een racer de gang er maar een beetje inhoud zit t best prima.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Dank je wel allemaal!

Ja het is niet makkelijk om een mooie velg voor een Ford Fiësta te vinden.
Alles wat ik mooi vind past niet, want blijkbaar vond iemand het een goed idee om de naven een steek van 4x108 te geven..:expressionless:
 
Ja je kunt adapters gebruiken, alleen wordt je ET-waarde dan nogal raar waardoor je alsnog weinig keuze overhoudt..

Verder ben ik wel tevreden met deze velgen hoor. Ander had ik ze niet gekocht:p
 
Ja het poetsvirus heeft pas echt toegeslagen toen ik de Fiësta kocht.

Heb de auto van een particulier gekocht welke, laten we het maar vriendelijk uitdrukken, niet zo veel met poetsen had..

Het was gewoon een ranzig hok toen ik hem kocht. Verder mechanisch helemaal in orde, maar ranzig.

Voordeel hiervan was dat de auto weinig was gewassen en dus ook weinig swirls had.
De binnenkant daarentegen was wel een stuk erger. Overal vlekken en witte hondenharen op de bekleding (welke ik na een jaar stofzuigen nog steeds in de bekleding tegenkom:weary_face:).

Maar niks wat een beetje wassen en poetsen niet kon oplossen.

Ben me nu al wel aan het oriënteren of ik deze zomer een Gyeon Rim en Wetcoat ga proberen.
Heb wat YouTube filmpjes van beide gezien en ik was wel onder de indruk van de breading en sheating.

De Wetcoat zou ik dan willen gaan toepassen als vervanger van mijn PB Natty's Blue Liquid, welke dan op een laag PB EX-P komt.