• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo!

Ester

Detailing guru
5 mei 2023
563
105
Dag allemaal, graag stel ik mezelf voor!

Mijn naam is Ester, 41 jaar, uit Zuid-Holland en sinds 6 maanden in het bezit van mijn rijbewijs én de trotse eigenaresse van een Seat Mii 1.0 Style Chic (2014) in de kleur zonnegeel.

De auto is mijn grote trots, en ik wil er dan ook goed voor zorgen. Voor mij is detailing compleet nieuw en ik heb me dan ook eerst goed ingelezen op dit forum. Daarna een zorgvuldige selectie gemaakt van spullen en deze allemaal bij Carclean besteld. Ze zijn vast erg blij met mij

De trigger was ook dat ik recent een (kinder) handafdruk op/in mijn lak ontdekte die er met wassen onmogelijk af ging. Gelukkig kreeg ik goed advies via de email van Carclean (handmatig polijsten met oranje pad en Mezzo), en is de afdruk nagenoeg weg. Maar toen begon wel de detailing obsessie!

Het wassen gaat goed, de volgende stap is dat ik de hele auto eens wil gaan kleien na het wassen (heb de klei en detailspray al in huis, en al een klein deel gekleid), en uiteindelijk ook eens zelf in de wax wil zetten (Collinite 845 met de zwarte Monello pad). Zo stap voor stap maak ik mezelf steeds meer eigen! Qua interieur heb ik ook al het één en ander aangepakt.

In mijn omgeving begrijpt niemand deze hobby van mij, ze snappen niet dat ik de auto niet 'gewoon' door de KRASstraat haal!! Onbegrijpelijk in mijn ogen, maar goed.

Op dit forum zijn gelukkig allemaal mede detailing fans!

Bedankt voor het lezen en als ik vragen heb, dan meld ik me!

Groetjes Ester
 

Bijlagen

  • P_20230502_211212_1.jpg
    P_20230502_211212_1.jpg
    141 KB · Weergaven: 62
Welkom hier Ester. Ik ben zelf ook begonnen om stapje voor stapje steeds wat bij te leren en verder te gaan. Een gele Seat uit eerdere periodes (zoals de 1e generatie Leon) wil nog wel eens problemen met de blanke lak hebben, van de periode van de Mii heb ik dat nog niet gehoord/gezien, bovendien komen die Mii's ook gewoon uit de Skodafabrieken (net als de VW Up).
 
Welkom hier, veel plezier van je gele rakker!
Dankjewel! Grappig hoe mensen hem noemen, ik hoor ook weleens "banaan" of "gele kanarie", maar dat accepteert hij eigenlijk niet, haha. Ik prefereer "zonnetje", maar gele rakker vind ik een goede 2e!
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Welkom hier Ester. Ik ben zelf ook begonnen om stapje voor stapje steeds wat bij te leren en verder te gaan. Een gele Seat uit eerdere periodes (zoals de 1e generatie Leon) wil nog wel eens problemen met de blanke lak hebben, van de periode van de Mii heb ik dat nog niet gehoord/gezien, bovendien komen die Mii's ook gewoon uit de Skodafabrieken (net als de VW Up).
Dankjewel! Ik heb nog niet veel verstand van lakken, maar heb wel het idee dat deze lak vrij hard is. Toen ik die handafdruk op advies van Carclean handmatig ging polijsten, moest ik echt flink druk zetten voordat het enig effect had. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met de mate waarin de handafdruk was ingebrand in de lak (waarschijnlijk zonnebrand handje, heb zelf niet eens kinderen maar de buurt zit er vol mee). Maar inderdaad : komen tegenwoordig uit dezelfde fabriek! Al heb ik laatst de afmetingen opgezocht en de Up! zou een paar centimeter verschillen van de Mii, in zowel hoogte als breedte als lengte. Interessant vond ik, want ik dacht eerst dat ze exact gelijk waren.
 
Je hebt gelijk, heb een Skoda Citigo gehad en is identiek aan de Mii en de Up!.
Wel zijn de bumpers anders dus wellicht zit daar een afmeting verschil in.
Volgens bepaalde bronnen zijn de onderdelen en plaatdelen van deze modellen 85% uitwisselbaar.
Zijn prima auto’s met idd vrij harde lak…zeker voor handmatige correctie.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Ester
Up, Mii en Citigo zijn allemaal gelijktijdig ontworpen en worden op dezelfde productielijn gemaakt, maar er zijn wel allerlei verschillen, bumpers/grill zijn anders, de vorm van de achterste zijruiten bij de 3-deurs versies is ook niet gelijk, en ook de beschikbare opties verschillen soms, andere zaken zoals bijvoorbeeld de verhoogde laadvloer in de kofferbak past in alle modellen en varianten (mogelijk dat de elektrische versie hier wel verschilt).

Wat foto's ter vergelijking:


?u=https%3A%2F%2Ftse4.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.jpg
?u=https%3A%2F%2Ftse2.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.jpg

?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.jpg
 
Ah wat interessant, ik zie nu die verschillen op de foto’s! Nooit eerder opgemerkt, terwijl ik best vaak ergens een Up!je zie staan (vaker dan een Seat Mii).
 
Laatst bewerkt:
Welkom. Je hebt je al goed ingelezen en lijkt al prima spulletjes te hebben aangeschaft. We zijn allemaal ooit beginner geweest.

Ook ervaren mensen leren nog steeds bij.

Geniet van je auto en hobby!