• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo!

WMS90

Detailing rookie
5 nov 2025
4
2
Hallo allemaal,

sinds kort mezelf wat meer in het verdiepen in het zelf bijhouden van mijn auto. Voorheen altijd een wasstraat gebruiker geweest maar aangezien ik volgende week m'n nieuwe auto ga ophalen, besloten het vanaf nu met de hand te gaan doen. In eerste instantie fanatiek begonnen met het kopen van Stipt producten... helaas lees ik daar nu dusdanig veel klachten over dat dit grotendeels de prullenbak in kan. Ik lees overigens voornamelijk klachten over de vloeistoffen. Weet iemand hoe het zit met de doeken/wash gloves/glass towel etc? Ik ga er nu niks meer aanschaffen maar zou fijn zijn als ik toch bepaalde producten kan blijven gebruiken.

Anyway, nu dus op zoek naar het juiste startpakket dus ik sta open voor jullie adviezen! Ik hoop hier in ieder geval een hoop te gaan leren en zo een hoop beginnersfouten te voorkomen.

Overigens leek me dit op het eerste oog een geschikt pakket om mee te starten:

Welkom!
Het lijkt mij dat er met de doeken, washandschoen en andere accessoires weinig mis mee kan zijn zolang ze werken volgens jou verwachtingen. Ik heb ze ook wel eens vastgepakt in de bouwmarkt en wat me voornamelijk opvalt is de hogere prijs.
De meguiars kit zal zeker wel voldoen. Je zou op het forum ook eens kunnen neuzen in de topics met stappenplannen, hier worden ook product voorstellen gedaan en kun je kijken of je misschien zelf een vergelijkbaar pakket kunt samenstellen. Veel leesplezier!

• Leuk
Reacties: RedCat
Bedankt voor de tips! Het eigen merk zal ik zeker eens bekijken. Heb inderdaad al diverse topics bekeken met stappenplannen maar qua producten zie je door de bomen het bos niet meer af en toe.

Plan voor nu is om de volgende producten als eerste aan te schaffen
- Voorwas
- Was shampoo
- Een spray coating voor na het wassen
- Velgenreiniger
- Interieurreiniger

De auto is van juni dit jaar dus voor nu denk ik dat het belangrijkste is om hem vooral netjes te houden en niet meteen aan de slag te gaan met wax en dergelijke. Dat komt later wel.

Zeker een wax is goed voor het behoud van een nette auto en het wassen makkelijker te maken. Die spraycoating moet hetzelfde doen maar blijft minder lang zitten! Je mag ook gerust reageren onder een stappenplan topic met jou keuzes voor wat extra advies!

Rede dat ik daar nog over twijfelde was het feit dat ik nog niet echt bekend ben met de producten / werkwijzes / etc. Ben vooral bang iets verkeerd te doen haha.