• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallokes from Antwerp

peterp

Detailing chief
25 jul 2018
98
93
55
2100 Deurne
Mijn naam is Peter uit Antwerpen en van bouwjaar ‘68.
Ben al een paar maanden stil aanwezig op dit forum, en aan het inlezen over de betere manier van onderhoud voor de wagen.
Moet wel zeggen dat het moeilijk is om door het bos....met de vele merken om een keuze te maken, ook jullie vele afkortingen zijn niet altijd makkelijk te lezen/begrijpen? ;)

Ondertussen al veel bijgeleerd en ook al wat spullen aangekocht om onze droomwagen in de watten te leggen.
Het gaat om een nieuwe VW Tiguan 1.4 TSI Highline DSG R-line Indium Grey.
Ik heb veel plezier en voldoening om de wagen te soigneren, om daarna te kunnen genieten van een mooie bling bling wagen!
Was de wagen 1-2 maal per week, afhankelijk van het weer. Momenteel kunnen we genieten van een lange (hete) zomer en kunnen we er wat langer van genieten.

Momenteel zijn we aan de slag met de volgende methode:

Prewash met Monello Lancia foam kit en Nilfisk E-150.2-10 H X-TRA
Met droog weer en alleen wat stof, gelijk afspuiten met de HD
Wassen met twee emmer methode en drogen met kwalitatieve MF doeken
Tussendoor afwerken met SONAX Xtreme Brilliant Shine Detailer

Binnenkort ga ik hem eens deftig in de wax zetten met een waarschijnlijk Collinite wax? (vele positieve reviews)
Ga nog even de grote september actie afwachten van Carclean.
Grtz P

IMG_3320.jpeg

IMG_3310.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Welkom Peter.
Ik kan me voorstellens dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Toen ik begon, was de keuze aan spullen veel overzichtelijker (lees: beperkter). Zowel een voordeel als een nadeel.
Zoek gewoon iets waar je een goed gevoel bij krijgt en kijk of je daarover reviews of andere posts kunt vinden. Als je er dan toch nog niet uitkomt, kun je altijd nog vragen stellen.
Brilliant Shine Detailer en Collinite klinken in mijn oren overigens prima.
Nice car trouwens.
 
  • Leuk
Reactions: peterp
Welkom! De Gyeon Silk Dryer kan ik je alvast aanraden. De Collinte 845 is inderdaad zéér mooie wax. De ganse Collinite lijn eigenlijk. De 915 ben ik ook fan van. Keuze genoeg eigenlijk kwa waxen.
 
  • Leuk
Reactions: peterp
Welkom Peter, echt verkeerde keuzes maken is lastig hier: alle producten zijn goed, alleen het ene product past beter bij je (of de auto) dan het andere. Je moet gewoon stapsgewijs verder gaan: zo weet je wat je gaat doen, en is het geen sprong in het duister. Als ik het zo lees zijn er een aantal zaken die een logische volgende stap voor je kunnen zijn:
- kleien van de lak voor je een wax aanbrengt (reinigt de lak beter)
- trims (niet gelakte kunststofdelen aan de buitenkant) aanpakken/in een dressing zetten
- interieur aanpakken (bekleding en/of kunststofdelen)

Veel plezier met het detailen, en met een Tiguan heb je voldoende oppervlak om wat tijd te spenderen.
 
  • Leuk
Reactions: peterp
Alvast bedankt voor de leuke reacties!

@ Cordoba. Om welke trims gaat het dan, want behalve de zwarte kunstof kapjes rond de wielen is echt alles chroom of gelakt?
De onderhoudset voor het leder interieur staat ook al klaar voor een beurtje.
 
Welkom Peter, dat we elkaar nu op dit forum terug moeten tegenkomen. :)
En prachtwagen :cool: dat je nu hebt, zou nog eens een keertje langs moeten komen om deze te bewonderen.
 
  • Leuk
Reactions: peterp
Hierbij even een update van mijn nieuwe wagen.
Na bijna zes jaar naar volle tevredenheid, hebben we onze VW Tiguan vervangen door een Audi A4 Avant. Het is weer zalig om een nieuwe wagen te poetsen en te verwennen en hebben we de Audi reeds voorbereid voor de winter. Na een grondige wasbeurt hebben we eerst de Menzerna Power Lock Ultimate Protection aangebracht, om na een paar dagen curen heb ik een tweede laag aangebracht met Collinite 845.
Deze combinatie werd mij aanbevolen door een erkende detailer en moet zeggen met een geweldig resultaat. Mooie glans, goede bescherming en super glad!
 

Bijlagen

  • IMG_8141.jpeg
    IMG_8141.jpeg
    195,3 KB · Weergaven: 64
  • IMG_8144.jpeg
    IMG_8144.jpeg
    151,1 KB · Weergaven: 67
  • IMG_8145.jpeg
    IMG_8145.jpeg
    188,1 KB · Weergaven: 65
Hele dikke complete vervanger hij staat er strak bij zo (zeker met deze velgen) en de glans springt er vanaf, heel mooi resultaat :cool:.
 
  • Leuk
Reactions: peterp