• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handschoenen nodig?

Oh, en er is nog een reden om handschoentjes te dragen. Ik heb laatst een keer polijstpads schoongemaakt zonder handschoenen en daardoor heb ik het vel van mijn vingers gepoetst. :confused:

Ik droeg nooit handschoenen, maar merkte dat met de mijn handen zo schraal werden na een hele dag in water, met producten in de weer en dan nog waxen dat ik nu ook voor alles de nitril handschoenen aan heb. Zitten prima, zijn erg stevig en ik hoef me geen zorgen meer te maken over wat voor rommel ik over mn handen giet!

Bij het schoonmaken van velgen zet ik zelfs een bril op om geen non ferro of mellow yellow in mn ogen te krijgen;)

Ik heb twee zakjes van tien stuks bij carclean meebesteld om large en xlarge te proberen.

Large zit bij mij mooi strak als een soort tweede huid, maar krijg daardoor door de extra weerstand na een hele dag pijn in m'n handen dus nu toch over op een maatje groter. Iets minder strak maar niet vervelend.

Misschien niet de bedoeling maar ik maak ze schoon na gebruik en laat ze goed drogen en dan kan je ze redelijk goed hergebruiken.

Ik heb op m'n werk geheel de dag al van die soort achtige maxiflex handschoenen aan (verschillende soorten voor verschillende werkzaamheden.

Ik héb gelukkig nog wat eelt op m'n handen, dus ben al blij zat dat ik tijdens het spetteren met het autootje te poetsen géén handschoenen hoef te dragen :p

Moet niet gekker worden, maar met coatings of iets, doe ik het wel hoor, anders krijg je er zo'n plakbende van,...

als je met chemische middelen werkt,
kun je ze beter wel dragen somige produkten trekken het vocht uit je huid.

Een bril opzetten tijdens het gebruik van Non Ferro is helemaal niet gek...
Ik spetter nogal door het gebruik van de EZ GO pleeborstel en kreeg een spettertje in mijn oog.
Heb een paar dagen last gehad van dat oog, er moesten oogdruppels aan te pas komen
om de boel te kalmeren...

Een gewaarschuwd mens telt voor twee...

Dat is net de reden waarom ik de wheelwoolies gebruik.... Ben niet zo dol op dat gespetter ;)

Ik heb de grote en de kleine... Ik heb nergens problemen mee... Maar dat kan ook aan de velg liggen natuurlijk :)

Remklauw in mijn geval. Helaas komt zelfs de kleine hier niet tussen.
29ef60ee60684d0a2b4a03c4bdda8c0c.webp

• Leuk
Reacties: Zluytr
Gebruik alleen handschoentjes bij het aanbrengen van bandenzwart. Dat is echt vervelend spul als het op je handen komt. Niet dat het irriteert, maar meer dat je het zwart niet van je handen af krijgt :)