• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handyman wordt machineman

RogerPassat

Detailing addict
10 sep 2016
56
60
58
heerlen
Hoi allemaal, kort geleden vond ik tijd worden om eens eindelijk te stoppen met het handmatige onderhoud van 3 wagens.
Te weten; een net opnieuw gespoten passat variant (zie avatar), een rode bmw e30 cabrio in zeer goede lakstaat (origineel) en nog een witte bmw e30 waarvan de lak zeer matig onderhouden is.
Ik heb eigenlijk altijd het 5-stappenplan van maquiers gevolgd, alleen afgewerkt met m16 wax.
Na het bestellen van een DA-machine slaat opeens een "virus" toe. Ik wil een hele set voor exterieur en interieur samenstellen. Deels een aanvulling op hetgeen er nu staat en deels nieuwe produkten waar ik geen ervaring mee heb om een stapje verder te gaan om een beter resultaat te behalen.

Ik ben ervan overtuigt dat ik hier een hoop info vind over materialen en het machinaal detailen.
Ik kan nog wel even doorgaan over bv wat er al staat, maar dan wordt dit (nu al te lange) bericht veel te lang.

Welkom Rogerpassat, veel lees-, leer-en poetsplezier gewenst!
Welke machine heb je in bezit?

2 stuks die na levering van de nieuwe diep in de kast verdwijnen: zo'n algemeen ding met 2 handvaten ( gekregen om te proberen) dia al stopt zodra je druk zet en een roterende machine.
Inmiddels is een krauss 5800s onderweg.

Het plaatsen van foto's gaat nog ff duren, ook al kan ik niet wachten om de rode onder handen te nemen. Ik ben verstandig en ga eerst een workshop volgen.
Dit wordt het lijdend voorwerp:

Bijlagen

• 20120825_152021.webp
    20120825_152021.webp
    137,7 KB · Weergaven: 110
  • Leuk
Reacties: mdlange
Welkom op het forum! :)

E30-ers, die zie je niet vaak meer! Althans, als je ze eens ziet, zijn ze afgetrapt en/of rijdt er typisch tupperware-volk in. Over de turbo's met blow-off valves en blerpijpen nog niet eens gesproken. Haha!

Greetz

Thx. Je hebt toch niet mijn favoriete velgen op je wagen ? Tomason tn4 ( in het verleden ook gehad, brute velg, maar zeer snel te beschadigen))

Welkom en je hebt nog wat te doen met 3 auto,s.
Had er zelf ook 3.
Dan kun je wel bezig blijven met je hobby

Ha, het lijkt (door mijn snelle reacties) dat op berichten zit te wachten. Echter ben ik me scheel aan het lezen over nieuw aan te schaffen produkten. Kom er wel, zoveel vragen, zoveel mogelijke produkten.

@Marco, gelukkig eigenlijk maar 1. De cabrio rijdt nog geen 1000km per jaar en staat altijd in de garage. Aan de witte e30 alleen maar als zoonlief erom vraagt (en helpt). Die wagen kan soms maanden niet gepoetst worden. Voor mij is deze nu juist DE uitdaging, maar ICH BIN DOCH NICHT BLÖT.

Laatst bewerkt:
Waar ik momenteel naar op zoek ben is materiaal om mijn interieur weer optimaal te maken. Half lederen bekleding en kunststof delen.
Ik gebruik normaal gesproken voor de kunststof (zowel binnen als buiten) cartec vinyl, bevat echter veel siliconen. Binnen niet zo erg, maar buiten moet alles nagevreven worden bij knoeien over de randjes en na eegen overal waterstrepen.
Voor de bekleding heb ik helemaal niets, tot nu toe.

Alle raad/advies van harte.

Laatst bewerkt:
Zo. Eindelijk de machine binnen met enkele pads. Mijn startpakket in compleet (suggestie voor aanvulling is altijd welkom). Kan morgen gaan spelen.

Bijlagen

• 20160918_171636.webp
    20160918_171636.webp
    182,4 KB · Weergaven: 169