• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Harde klei

UnusualKid

Detailing addict
18 mrt 2013
157
65
Gisteren reeds op de FB groep gepost, maar nu ook nog even hier:
Gisteren voor iemand mijn klei kit van Auto Finesse boven gehaald, last van spuitnevel (denkt hij zelf) over de hele wagen. Het probleem op de lak is moeilijk te beschrijven. Bij het wassen of drogen (eigenlijk elke handeling op de lak) hoor je je washandschoen, doek, ... 'schuren' over de lak, het spul die erop ligt kun je moeilijk zien liggen, enkel onder een bepaalde hoek en met de juiste lichtinval.

Snel even geprobeerd met de AF klei en het is al beter dan er voor (motorkap). Nu, omdat het nog niet strak is, wou ik deze klei gebruiken aangezien ik denk dat dit beter zal werken dan de mildere klei van AF. Iemand ervaring met deze klei? Kans op marring hoger?

Alternatief: ik heb begrepen dat de Monello klei ook vrij hard zou zijn, volgens de antwoorden op mijn vraag.
Graag nog even de meningen hier horen vooraleer ik de bestelling plaats.

Hey Kid,

Ik heb geen ervaring met andere klei als de Monello Klei. (Dolce Verde)

Bij deze klei heb ik tot op heden geen marring ontdekt. Voel de klei soms een beetje happen in wat vuil, maar nooit zó dat er defecten ontstaan.

Dus wat betreft het verschil in hardheid, kan ik je niet veel meer vertellen.

Greetz

Ik gebruik zelf op dit moment ook de AF klei en vind dit een erg fijne zachte klei voor de prijs. Ook geen marring na het kleien. Kan je hem dus met groot plezier aanraden.

In de beschrijving van CC staat dat polijsten na gebruik van die SN heavy clay noodzakelijk is. De kans op marring lijkt me dus zeker aanwezig

De zwarte Supernatural is inderdaad best zwaar, maar wel effectief. Ik denk dat je met een lichte klei niet zoveel tegen spuitnevel doet.
De huidige Monello klei is overigens best mild.

Jansen;n429046 zei:
In de beschrijving van CC staat dat polijsten na gebruik van die SN heavy clay noodzakelijk is. De kans op marring lijkt me dus zeker aanwezig

Klopt, maar misschien hangt dit af van je soort lak natuurlijk. Daarmee ook de vraag rond ervaringen hiermee. De auto waarvan sprake is een Volkswagen Golf, harde lak... als hier toch marring te zien is dan polijst ik achteraf natuurlijk, dat zal het probleem uiteindelijk niet zijn :) we moeten eerst af van die vervuiling :D

Als je toch kan polijsten wanneer je per ongeluk marring veroorzaakt, zou ik gewoon die DDJ klei bestellen?

Wanneer de enigszins milde Monello Klei al wat voor je doet, zal een grovere klei natuurlijk meer doen.

Sorry zag de link niet. Heavy klei zegt het al. Laat hoe dan ook marring achter. Je zal minder hoeven te kneden maar vind het de marring niet waard. Tenzij je idd gaat polijsten.

Marring op zich is geen probleem, door tijdsgebrek eerst de vraag gesteld of er andere kleien opties zijn. Als dit de enige harde klei in het carclean assortiment is dan doen we die maar. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Zwarte DDJ klei laat absoluut marring achter. Dus je moet zeker polijsten na het gebruik van deze klei, maar gelukkig verdwijnt de marring zeer gemakkelijk.
Ik heb de zwarte klei gebruikt voor het verwijderen van grote verspetters afkomstig van verf dat net was aangebracht op het asfalt. Geen prettig klusje maar het werkt erg goed.
Voor spuitnevel kan je zeker wel een iets mildere klei nemen dan de zwarte DDJ. Al naar gelang hoe lang de spuitnevel erop zit lijkt mij een middelsterke klei echt wel voldoende.

Monello klei is niet hard hoor, is gewoon een zacht / medium klei en meestal marringvrij.

De SN clay is een ander verhaal, dat is best stevig en daarna polijsten.

Hey Kid,

Ik zou wel erop bedacht zijn dat je de defecten weg wil hebben en je de mogelijkheid hebt om te polijsten.

Je kan een mildere klei aanschaffen en je de krampen poetsen, of direct met een grove klei alles weghalen en daarna effe polijsten.
Ik heb geen ervaring met marring, maar ik verwacht dat je dit met Finale al weg krijgt. Dus best makkelijk.

Greetz

Als ik de vraag van TS goed begrijp gaat het erom of er andere opties zijn dan deze klei die geen/minder marring achterlaat en toch beter cleant dan zijn huidige milde klei.

waarschijnlijk niet, een lichtere klei haalt minder vervuiling weg en zo goed als geen marring.

een zwaardere klei haalt veel vervuiling weg maar zorgt hierbij voor marring.

de snelste en meest effectieve manier zal waarscheinlijk een zwaardere klei zijn en daarna polijsten.

Of meerdere keren kleien op het zelfde stuk met een zachte klei. Heb zo ook wel eens spuitnevel weggehaald. Ik kan niet opmerken uit zijn begin post dat die erna wil gaan polijsten.

Polijsten is geen probleem, al gezegd. Mijn vraag was bedoelt om te weten te komen hoe de heavy clay zou werken voor ons, marring of niet. Zo kon ik opmaken en doorgeven hoe lang het mij zou kosten om de wagen af te werken. Het weghalen van de vervuiling met mijn klei (Auto Finesse) zal mij tijd kosten. Dus ik wou afwegen of het werk met kleien met een zachte klei vergelijkbaar is met harde klei te gebruiken en achteraf wel te moeten polijsten. Enfin, ik heb gekozen voor een medium klei. We zijn met twee die gaan kleien. Elk stuk twee keer met twee verschillende kleien. Bedankt iedereen! Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk