• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verbergt Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic Spray Coating waskrassen?

OnionSalsa

Detailing rookie
13 mei 2025
3
2
Hoi allemaal,

Ik overweeg om Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic Spray Coating te gebruiken op mijn wagen. Op de website van Turtle Wax staat dat het "synthetische waxpolymeren bevat die de kleurdiepte, glans en glans van je auto verhogen." Dat klinkt veelbelovend, maar ik vraag me af of het ook effectief lichte waskrassen (swirls) helpt verbergen.

De lak hoeft voor mij niet perfect te zijn, maar het zou mooi zijn als de swirls visueel wat minder opvallen. Voor de context: de auto kreeg twee jaar geleden – nog bij de vorige eigenaar – een ceramische coating bij een professionele detailer.

Ik heb zelf weinig tot geen ervaring met car detailing, dus ik vroeg me af:
Doet dit product wat ik zoek?
Of is het misschien beter om een sealant te gebruiken voor dat soort optische verbeteringen?
Zo ja, welke sealant zouden jullie dan aanraden voor een beginner?

Alle tips zijn welkom – alvast bedankt!

O

Blackhole is een lapmiddel en het zal best wat verbergen maar naar mijn zin toch echt te weinig.
Nanolex Cerabide is ook een product waarvan Nanolex stelt dat het licht krasjes zou verbergen maar ook bij dit product vind ik dat effect ook net ff te weinig.
Zelf heb ik de Turtle ceramic spray nog niet gebruikt (schijnt wel goed product te zijn begrijp ik) maar ik acht de kans zeer klein dat dit product swirls zal verbergen.
Ik ben bang dat polijsten de enige echte weg naar een swirlsvrije lak is

Als de Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic Spray Coating lichte waskrassen zou kunnen verhullen, zou dit dan niet bij de producteigenschappen vermeld worden? :confused: (dit kan dit product dus niet, anders zou de producent het wel vermelden)

Als de auto 2 jaar geleden in een ceramische coating is gezet door een professionele detailer, dan neem ik aan dat de auto toen gepolijst is en 2 jaar geleden dus vrij was van waskrasjes? Een professionele detailer gaat geen coating aanbrengen over een lak waar nog krasjes in zitten... Hoe wordt de auto nu gewassen?

Als het doel is dat de aanwezige swirls minder opvallen dan is een glaze (bijv. Poorboy's World Black Hole / White Diamond opgevolgd door een wax of sealant wel de beste manier om dit (tijdelijk) te bereiken. Wel echt een wax of sealant eroverheen, aangezien alleen een glaze anders bij de eerste wasbeurt weer weg kan zijn. Maar dit zal wel dweilen met de kraan open zijn als de auto nu in een wasstraat of in een wasbox (met de daar aanwezige borstels) gewassen wordt - zowel qua het blijven veroorzaken van waskrassen als ook het snel verwijderen van de wax / sealant (en glaze).

• Leuk
Reacties: Cordoba
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik begrijp dat polish de beste manier is om de waskrassen te verwijderen, maar de auto is ondertussen al zo vaak gepolished geweest dat ik vrees dat er nog maar weinig clearcoat over is. Ik ga dan ook verder met jullie suggesties voor een glaze en sealant; inderdaad om de x aantal maanden te herhalen.

In verband met de producteigenschappen op de website. Turtle Wax vermeldt wel dat het product "synthetische waxpolymeren" bevat. Ik dacht dat dit waskrassen kon opvullen, maar misschien ben ik verkeerd.

De vorige eigenaar is met de auto inderdaad telkens door de wasstraat gegaan, maar ik gebruik telkens de two bucket method. Het is wel een erg zachte lak (Tesla Model 3 zwarte unilak) en zelfs met een goede wasmethode zijn krassen moeilijk volledig te vermijden.

de auto kreeg twee jaar geleden – nog bij de vorige eigenaar – een ceramische coating bij een professionele detailer.
Een ''nieuwe'' coating..? Dit was toch al twee jaar geleden?
Als er nog bescherming aanwezig is, dan betwijfel ik ten zeerste dat een glaze + wax goed kan hechten. Dit zijn al tijdelijk producten, maar dan helemaal.

de auto is ondertussen al zo vaak gepolished geweest dat ik vrees dat er nog maar weinig clearcoat over is.
De vorige eigenaar heeft dus de auto vaak laten polijsten?