• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

turtle-wax-hybrid-solutions-ceramic-spray-coating en vogelpoep ?

Vogelpoep is troep! Dat gaat gewoon door je Collinite of spraywax heen. Extra bescherming kan natuurlijk nooit geen kwaad. Maar als er vogelkak op je lak zit, kun je het beter gelijk verwijderen!
 
  • Leuk
Reactions: Timm
@ArnoutdB - Wax/coating/sealant/spray-spul of wat dan ook... Als de parkiet van de buren het juiste heeft gegeten en zijn darmlading bij jou op de auto achterlaat, dan kan het binnen no-time zelfs een blanke lak om zeep helpen. :p

Een vorm van extra bescherming zal uiteraard helpen, maar neem wat dit betreft altijd het zeker voor het onzekere.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
De ene vogel is de andere niet en het "dieet" zal ook nog verschil uit kunnen maken. De ene vogelflats kan je zomaar verwijderen zonder blijvende schade, weer een andere is wel wat ingebeten maar is met een rondje poiljsten goed te verwijderen en in het ergste geval is er met geen polisher meer eer aan te behalen. Ook de temperatuur, kleur van het paneel, etc. kan nog verschil uitmaken. Maar over het algemeen is het lelijk spul en is het enige devies zo snel mogelijk verwijderen.

Elke vorm van bescherming kan natuurlijk wel ietsje verschil maken maar het is altijd maar marginaal. Als je denkt dat een wax o.i.d. echt beschermt tegen vogelpoep dan moeten we je uit de droom helpen.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
Tja ik heb nu een ingebrande vogelpoep vlek op mijn huidige auto zitten, vorige eigenaar had het er blijkbaar niet afgehaald, met het eerste rondje polijsten nog niet afgegaan dus nu hoopte ik dat deze keramische spray iets extra zou doen, maar dat is dus ook niet zo.

ik heb altijd een plantenspuit met regenwater klaar staan en dan wordt het er direct afgespoten als ik het zie, helaas geen carport
 
Al deze ceramic spray's (alle merken, soorten en prijsklasse) zijn slechts een spray, een vloeibare vorm met kleine hoeveelheid bestandsdelen welke "beschermen", niets mis mee maar verheerlijk het niet tot meer dan het is.
Het beschermen is vooral bedoeld als vuilafstotende laag in mijn mening.
Vuil zal minder hechten en dus sneller loslaten met wassen of een regenbui bijvoorbeeld.
Zie dit alstublieft niet als "pantser" of iets dergelijks want dat is het niet...niet zoals een superdun glasplaatje plakken op je smartphonescherm dat als deze beschadigd is, de ondergrond ongeschonden is.
Ik denk dat alleen een hele sterke folie schade zou kunnen beperken.
Goede, fijne spray's met vele doeleinden en mooie beading/sheeting en evt. glansboost, dat wel, ik gebruik ze ook graag.
 
Merk ook dat er meer producten verschijnen met mooie naampjes. De simpelste producten zijn coatings, keramisch, pantsers, harde verzegelingen, etc.

De beloftes zijn nóg mooier. :)
 
Bezig geweest 14 graden en vrijwel geen zon... en, strepenparadijs, ik moet wel zeggen dat ik een uur eerder een laagje collinite 845 erop had gedaan, ik moest flink boenen om de strepen weg te krijgen, misschien dat het op de kale lak beter gaat, het is niet geweldig geschikt om over de collinite 845 heen te doen.

ik heb het voor proef op de zwarte kunststof delen onder de motorkap gedaan, eens kijken hoe dat daar op werkt, in eerste instantie leek het daar een goed resultaat te geven.
 
Ik heb het destijds ook over Collinite 845 aangebracht, en geen enkel probleem. Wel een witte auto.
Gebruiksaanwijzing gelezen? En niet teveel gebruikt? Twee sprays per paneel is ruim voldoende, en je krijgt makkelijk de neiging om er meer op te doen, omdat het zo dun is, en je er niks van ziet.
 
En wel meteen uitgepoetst, en niet laten duren hoop ik?
Wat bij mij goed werkte:
1: Aanbrengen met doek
2: doek omdraaien, en daarmee weer uitwrijven
3: Oppoetsen met andere, schone doek.
 
O ja, en als ik het me goed herinner, kun je kort na het aanbrengen strepen nog verwijderen door er met een vochtige doek overheen te gaan.