• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Harde korrels in DodoJuice Blue Velvet

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.468
193
Utrecht
Dag allemaal,

Ik heb zojuist mijn buurman geholpen bij het polijsten van zijn unizwarte Citroën. De lak was erg zacht dus 1 keer Mezzo met oranje pad en 1 keer Finale met witte pad was genoeg om alle swirls en krassen eruit te halen. We stonden in de schaduw en met inspectielamp waren er geen imperfecties meer zichtbaar.

Na ontvetten met Prep heb ik DDJ Blue Velvet aangebracht. Het voelde alsof hier korreltjes in zaten, maar ik heb besloten toch door te gaan met waxen. Na het uitpoetsen van de wax hebben we de auto in de zon gereden. Toen waren er hele fijne swirls zichtbaar.

Nu heb ik de volgende vragen:

1. Horen er korrels te zitten in die wax?
2. Zouden de hele fijne swirls veroorzaakt zijn door die korrels of is het waarschijnlijker dat Finale+witte pad op een hele zachte unizwarte lak nog niet genoeg was voor een perfect resultaat?

Jan

Ik denk dat je gewoon niet alle defecten te pakken hebt gehad , het korrelige in een Wax kan voorkomen (sommige hebben dat meer dan andere) en vaak "smelten" deze gewoon weg op de lak zeker met deze temperaturen.

Oke, goed om te weten. Ik dacht ook al dat het aan mijn techniek lag in combinatie met deze zachte lak.

Het was echt een hele fijne waas. Wat zou een goede manier zijn om de volgende keer beter te finishen? Finale op een zwarte pad? Of bijvoorbeeld Prof Polish op zwarte pad?

Tja dat is denk ik auto/lak afhankelijk. Ik denk dat je beter een extra ronde met Mezzo had kunnen doen (of alleen lokaal de defecten) welke de defecten definitief had verwijderd waarna te finishen met Finale idd op wit en/of zwart.
Rupes geel polijstmiddel is een beetje te vergelijken met Finale qua kracht en ik finish dan nog 1 extra ronde met de Rupes wit combinatie op mijn auto maar goed stel dat je een polijstmiddel wil fijner als Finale kun je ook Rupes wit op een zwarte pad verwerken bv

Mezzo was echt te veel geweest. Er zaten geen defecten meer in die je niet met finale eruit zou kunnen halen. Het was echt een heeele fijne waas die je alleen zag als de auto in de zon stond en als je onder een bepaalde hoek keek.

Qua polijstmiddel heb ik alleen Veloce/Mezzo/Finale en M105/205 en ik heb mijzelf voorlopig een winkelverbod voor CC gegeven, dus ik zal voorlopig geen andere middelen kunnen testen helaas.

Bedankt voor je advies in elk geval!

De juiste keuze is idd eigenlijk alleen ter plekke te maken eigenlijk,Rupes Diamont kun je altijd eens in gedachte houden voor de toekomst is net zo goed ip een Dap te verwerken uiteraard.

• Leuk
Reacties: Jansen