• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Harde lak polijsten met.....

4 hits met wol + compound... Da's wel aardig grof, zeg maar. :D Was het polijstmiddel na die 3 dambordjes dan ook helemaal afgebroken?

Heb je dan zoveel hits nodig om alleen de bovenstaande krasjes over te houden? Ik neem aan dat de grijze waas van het schuren toch zeker wel binnen één hit al weg is en dat de krassen die je nog ziet misschien toch écht te diep zitten en niet zomaar weg zullen gaan. Dit zou betekenen dat er te grof/lomp/hard geschuurd kan zijn. :D
 
4 hits met wol + compound... Da's wel aardig grof, zeg maar. :D Was het polijstmiddel na die 3 dambordjes dan ook helemaal afgebroken?
Ja, het polijstmiddel was dan weg op een paar veegjes na. De passes heb ik heel rustig/langzaam gedaan zonder/nauwelijks druk op de dap. Ik ging dermate langzaam dat de lak lauw aanvoelde vlak achter de dap.

Heb je dan zoveel hits nodig om alleen de bovenstaande krasjes over te houden?
Yep.

Ik neem aan dat de grijze waas van het schuren toch zeker wel binnen één hit al weg is en dat de krassen die je nog ziet misschien toch écht te diep zitten en niet zomaar weg zullen gaan. Dit zou betekenen dat er te grof/lomp/hard geschuurd kan zijn. :D
Klopt, na één hit was er al flink wat glans. Op andere delen van de auto, waar niet op geschuurd is, had ik aan één hit voldoende om de swirls weg te krijgen.
Lomp ben ik zeker niet geweest. Het was natuurlijk wel de bedoeling om een mooi resultaat te krijgen na alle inspanningen :confused:. Verder heb ik ruim water gebruikt, Monello schuurblokje en Colad schuurpapier en in drie gradaties afgebouwd. Daarbij heb ik weinig druk uitgeoefend. Maar je hebt gelijk dat de krassen dieper zitten.
Tips blijven welkom maar voorlopig ga ik er niets meer aan doen omdat dan het bagagerek er weer vanaf zou moeten en de scharnieren ook.
Blue3.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Farson