• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hardnekkig vuil stofzuigen

Scream85

Detailing addict
4 aug 2015
82
50
Hallo iedereen,

Ik heb een klein probleempje waar ik regelmatig tegen op duik. Wanneer ik het interieur wil stofzuigen krijg ik soms wagens over de vloer waar het vuil zich echt genesteld heeft in de tapijten/vloeren. Gewoon stofzuigen zal enkel het losliggend vuil verwijderen maar niet het vuil dat zich heeft genesteld.

Ik gebruik een Numatic George.

Iemand ideeën om vuil te verwijderen? Speciale mondstukken? Losweeksprayen? ...

Alvast bedankt.

Ja, George is een extractor.

Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd om de extractor te gebruiken voor zoiets. Vooral omdat veel van dit vuil zo in bogen en bochten zit waar de mond van de extractor niet aan kan.

De APC methode heb ik ook al gebruikt maar misschien gebruik ik de verkeerde borstel. Welke raad je aan? Hard of zacht? Rubber of paardenhaar?

Bij mijn Dirt Devil stofzuiger zit een opzetstuk met een molentje dat door de zuigkracht op zijn beurt weer een cilindrische borstel aandrijft, dat werkt heel goed op de grote oppervlakken. Voor de rest is het inderdaad best met inweken te werken.

De mond van de extractor heb je eigenlijk alleen nodig om tegelijkertijd te sproeien en te zuigen
Die twee kan je ook los van elkaar doen, met het voordeel dat je een kleine mond op de zuigslang zet

Borstelsoort is sterk afhankelijk van het materiaal
Bij tufted (tot bosjes gedraaide vezels) tapijt moet je zeker niet borstelen

Paardenhaarbostels is wat mij nog niet heeft teleurgesteld. Maja, met een staalborstel kan het ook, zolang je maar met beleid werkt.

Met geweld neűk je een olifant, is mij altijd verteld. :P