• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hardnekkige aanslag op rand velg

Joeri_G

Detailing rookie
27 feb 2023
3
2
Hallo allemaal,

Ik heb op de rand van één van mijn velgen (Mercedes E400 Coupé) iets wat lijkt op hardnekkige vervuiling maar gezien de scherpe afscheiding van het gave stuk vraag ik me af of dit eventueel een beschadiging zou kunnen zijn. Ben niet zeker, dus kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Joeri Gerrits


IMG_3072.jpeg
 
Dit lijkt sterk op een veel vaker voorkomend probleem.
De voorste randen zijn afgedraaid en ruw aluminium (kort gezegd) en blanke lak hecht hier niet goed op.
Na enige tijd komt hier vocht tussen de velg rand en de blanke lak en dan barst de blanke lak eraf.
Hier is qua detailing weinig aan te doen op wat schoonmaken na.
Wil je het volledig hersteld hebben dan zal deze velg naar een goede velg reparateur moeten ben ik bang.
Schoonmaken kan bijvoorbeeld met Monello Non-Ferro.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en AndyVR
+1 voor @Altos lijkt wel of de blanke lak op die plek geheel weg is. Als er vocht onder zit zou het plaatje er anders uitzien. Deze velg is in de laatste fase.
 
+1 voor de eerdere reacties.

Ik zou ook denken dat je hier voorbij de ''loslatende blanke lak'' fase bent. De blanke lak is (grotendeels) al weg en het materiaal is al aangetast?
 
Klopt @Quantoxx je ziet aan het begin ook het gedeelte waar de blanke lak eigenlijk eindigt en vervolgens de aantasting. Draaien lakken, of schuren en polijsten waar ik zelf geen voorstander van ben. Is maar net hoeveel de eigenaar zijn velgen waard vind.
 
Allen bedankt voor jullie reacties. Ik heb alvast begrepen dat het hier niet meer om poetsen gaat maar over herstelling. Ik zal een professionele velgenreparateur raadplegen voor verder advies.
 
Ik kan het altijd eens proberen, maar heb ook eerder het gevoel dat het geen teer is maar aantasting van het materiaal.
 
Klei zal niet helpen. Ik weet niet hoe kritisch je bent, maar ik zou die velgenreparateur vragen of dat de blanke lak die hij toepast niet zal zorgen voor een kleurverschil tov de andere 3 velgen. Houd er rekening mee dat het iets anders kan uitvallen na reparatie.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Joeri_G