• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hardwax machinaal verwerken

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Ten eerste een groet vanuit een zonnig Florida; detailinghemel! :party:

Mijn vraag: ik heb een sterke voorkeur voor harde wax, en breng deze altijd met de hand aan met een foampad en poets het met de hand met een MF doek uit.

Is het aanbrengen ook machinaal te doen? --> dap500 komt eraan, en wil dat ding zoveel mogelijk inzetten.
Wie heeft er ervaring mee?
 
Ah, Florida.... (zucht...) Je hele koffer vol met detailingspullen op de terugweg zeker? :D

Maarreh, hoe ga je die hardwax op je foampad krijgen? Hem elke keer van je machine trekken en in dat potje proppen lijkt me niet erg handig...
Ik geloof dat er sowieso niet veel mensen zijn die machinaal waxen.


Fijne vakantie nog!




meuh
 
Heel eenvoudig, breng met je handpad een streep hardwax aan op het te bewerken deel en verdeel het dan met je (finishing) machinepad. zo doe ik dat toch met de M16 wax en de G220. Het oppoetsen doe ik evenwel handmatig.
 
Dat is inderdaad een prima methode!

Als de wacht niet te hard is kan je hem ook warm maken met je vingers en dan overbrengen op je machinepad!
 
Tim, hou eens op met mij in de war te brengen! :|~* :grinning:

Dacht dat ik mijn keuze voor een wax had gemaakt, twijfels, twijfels, twijfels...:no

:ja