• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hars op de lak, hoe te verwijderen?

a1970

Detailing addict
12 jan 2009
46
52
Hoi,
Ik ben in Croatie op vakantie geweest en daar heeft mijn auto onder de bomen gestaan, weet niet zo slim maar ging niet anders.
Nu heb ik behoorlijk wat hars op de lak, wat kan ik het beste doen.
Gr

Kleien,en de lak weer terug opbouwen,omdat je alle bescherming met kleien er ook vanaf haalt.
Mocht het met kleien niet lukken dan schijnt meg's bodysolvent ook goed te werken.

Kleien, of als dat niet werkt, bug squash van poorboy's world, en als dat niet werkt Valma hardverwijderaar.

En mochten bovenstaande effectieve middelen niet helpen, is een klein beetje wasbenzine op een doekje (ligt eraan of je hele dak volzit, dan liever niet) ook doelmatig. Ik weet het, het mag eigenlijk niet maar ik heb het al zoveel meegemaakt ! WEL daarna ONMIDDELLIJK kleien en sealen EN waxen !
Moet lukken !

wassen met warm water helpt bij mij altijd door het warme water laat het hars zich makkelijk verwijderen

oude zeem zoeken (die heb je vast wel)
of een nieuwe zeem kopen.

litertje water in de waterkoker en deze naast de auto laten koken.

om de paar minuten de zeem nat maken met bijna kokend water

en je krijgt het er gegarandeerd af

zo heb ik het ook gedaan toen ik nog geen harsverwijderaar had

en dit werkt ook erg goed tegen aangekoekde vliegen e.d.