• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

...::: Havanna :::...

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
Hey allemaal,

Ik ben Patrick, 28 jaar, woon in Apeldoorn en ben vanaf de eerste dag dat ik een auto had al een beetje "poetsgek".
Altijd op zoek naar de diepste glans en het mooiste effect, en ik denk dat ik het met Meguiar's aardig heb kunnen vinden :grinning:
De auto waar ik op dit moment in rijd is een Golf 1 Cabrio, een Havanna uitvoering. De auto is uniek in NL, er rijden er van deze uitvoering nog niet eens een handjevol rond, en ook in Duitsland is de Havanna ´met uitsterven bedreigd´ ;) Heb de auto vorig jaar in redelijke staat gekocht, de vorige eigenaren hadden geen flauw benul wat ze eigenlijk precies verkochten! Ben de auto van top tot teen weer helemaal in orginele staat aan het brengen, op het interieur na is dat inmiddels klaar. De vooruitzichten zijn goed, want heb inmiddels wat contacten in NL en Duitsland kunnen leggen met wat slopers die hoogstwaarschijnlijk nog wel iets hebben liggen.
Tevens staat eind van dit jaar een nieuwe paintjob op het programma, maar voor het zover is eerst nog maar is (open) genieten van de (hopelijk) mooie zomer.

Nog ff een plaatje bij het praatje:

shoot1.jpg




shoot2.jpg




shoot4.jpg




Voor degene die het intresseren: als 2e hobby houd ik me enorm veel bezig met videobewerking. Voor de club (www.golfc@brio.com) schiet ik dan ook regelmatig een film van een tourrit of evenement, ondersteund met muziek en effecten. Recent voorbeeld om te laten zien is de tour van 12 mei jl.:

- De Drenthe tour 2008 -



Ik hoop binnenkort met film/video materiaal te komen wat gerelateerder is aan dit forum, 1 en ander moet nog even bekeken worden ;)

Greetings 2 u all,

P@rick
 
Sta je daar u op die rolbeugel?

Zo te zien is de Havanna een meer luxe uitvoering van de cabrio? Of ben ik nu mis?

In alle geval: Welkom!
 
Welkom hier, je wagen ziet er strak uit.

Misschien kan je 5 Juli bij de meeting langs om
daar van 40 fanatieke poetsers een film te maken ;)
 
LeonDriver zei:
Welkom hier, je wagen ziet er strak uit.

Misschien kan je 5 Juli bij de meeting langs om
daar van 40 fanatieke poetsers een film te maken ;)

Hoi Stephan,

lijkt me een leuk idee, maar had op Meg-forum al gelezen dat de inschrijvingen vol waren? ruim 40 personen zouden er komen toch?
Nou ja, misschien een volgende meeting/workshop want zou zelf graag ook een keer wat handige tips willen leren over machinaal detailen.
 
Welkom op het forum!
Hopelijk heb je jezelf op je mooie golf gesoept! Of sta je er nou echt op?

Joost
 
Hahaha, om iedereen gerust te stellen want het is misschien moelijk te zien, ik stond hier (met het dak open uiteraard) op de rolbeugel hoor.
 
Havanna zei:
Hoi Stephan,

lijkt me een leuk idee, maar had op Meg-forum al gelezen dat de inschrijvingen vol waren? ruim 40 personen zouden er komen toch?
Nou ja, misschien een volgende meeting/workshop want zou zelf graag ook een keer wat handige tips willen leren over machinaal detailen.

Tim vind het vast wel leuk als er een camera ploeg aanwezig is ;)
Als je daar bent heb je toch geen tijd om te poetsen dus of het nu vol geboekt is of nie.
Gewoon Tim ffies mailen.

Kan der zelf helaas niet bij zijn omdat het vol is.
Daarom wil ik een 2e dag organiseren.
 
Welkom! Hele bijzondere cabrio heb je! Leuk gedaan met die foto!
 
Als overtuigd Meguiar's fetisjist moet ik vandaag eigenlijk toch wat bekennen...
Zo nu en dan is het denk ik niet verkeerd om je horizon te verbreden, het gras van de buren is te bekijken, een ander paard te berijden, van je geloof af te stappen, of vul maar een willekeurige metafoor in.

Waar het op neer komt: IK HEB VANDAAG IETS ANDERS DAN MEGUIAR'S GEBRUIKT :klap

Ik vond dat het tijd werd om de oh zo irritante swirls er is uit te halen.
Aangezien alle VAG lakken zo knoeperds hard zijn heb ik als goed alternatief dankzij jullie de pads van Lake Country aangeschaft. 5 stuks, en passend voor mijn excentrische machine (PEX 400).

Dan....
Toen gisteren dan eindelijk de doos met spullen binnenkwam kon ik het volgende uit pakken:

Poorboys SSR 2.5
Poorboys SSR 1.0
Poorboys Black Hole
Poorboys Spray & Gloss

Lake Country Proffesional Smart Pads

- Oranje
- Wit
- Groen
- Zwart
- Rood

Meguiar's Applicator pad's


P1020623.jpg


P1020624.jpg





Goed, vanochtend om 8.20 uur wakker geschrokken. Gelukkig als een klein kind dat een cadeautje mag uitpakken, in alle haast mezelf onder de douche gegooid en binnen 15 minuten stond alles buiten.
De cab was een tijdje geleden al gekleid dus zorgvuldig wassen was voor nu even ruimschoots voldoende.
Na het droogzemen het besluit gemaakt om diverse testspots te maken, om zo op de uiteindelijke juiste keuze uit te komen.


P1020631.jpg





Zoals ik al eerder vermelde zit de hele auto onder de swirls:


P1020627.jpg


P1020627.jpg





Omdat ik niet gelijk te zwaar wilde beginnen ben ik begonnen met de witte pad en de Poorboys SSR 1

P1020632.jpg


P1020634.jpg


P1020635.jpg





Toen het resultaat nog niet naar behoren was een nieuwe testspot gekozen en de oranje pad icm de SSR 2.5 gebruikt.

P1020636.jpg


P1020637.jpg





Na de eerste pass waren de swirls er al redelijk uit. Besloten om een 2e pass te maken en vervolgens wederom met de SSR 1 erover gegaan. Daarna was het de beurt aan de Black Hole icm met de zwarte pad.

P1020639.jpg





Om toch nog eer te betonen aan de all time favorite Tech Wax van Meguiar's deze als laatste gebruikt icm de rode pad om het geheel netjes af te toppen.

P1020640.jpg





En dan is het eindelijk tijd om het tape te verwijderen en het resultaat te bekijken:
(let wel, de witte puntjes zijn dus steenslag :()

P1020650.jpg





Check nog even de Before & After pic:

P1020625.jpg

P1020641.jpg





Kameraad van me met een type 4 GTI kwam ook ff het resultaat checken.
Ook zijn auto (kleur: Black Magic Perl) zit onder de swirls. Gelijk maar ff geprobeerd en resultaat is waanzinnig:

P1020654.jpg


P1020656.jpg





Boven niet gedaan, onder wel:

P1020657.jpg





Conclusie.
De Poorboys lijn heeft op mij een grote indruk achter gelaten. Daar waar je van Meguiars's de M83 en de M80 hoort te gebruiken zijn de voordelen van Poorboys SSR 2.5 en 1 naar mijn mening:

- Stoft (bijna) niet.
- Werkt niet zo stug en stroef maar zeer soepel
- Is in de zon te gebruiken
- Ruikt lekker (ja ook belangrijk toch :p )
- Is stukken goedkoper

De volgende keer wil ik de Poorboys SSR 3 gebruiken VOOR de 2.5 om een nog beter resultaat te krijgen.
Nooit gedacht dat het zo goed zou lukken, ben echt zeer onder de indruk van dit merk.

Grtz,

P@rick
 
Ah, nog een Poorboy's convert! :grinning: Hier nog een hoor, vind het heerlijk spul!

Om de een of andere reden heb ik dit draadje gemist tot dusver, dus alsnog een verlaat hartelijk welkom!

NB: wat zijn de specs van de Havanna eigenlijk? De kleur neem ik aan, maar zijn er verder nog speciale kenmerken?
 
Sven S8 zei:
Ah, nog een Poorboy's convert! :grinning: Hier nog een hoor, vind het heerlijk spul!

Om de een of andere reden heb ik dit draadje gemist tot dusver, dus alsnog een verlaat hartelijk welkom!

NB: wat zijn de specs van de Havanna eigenlijk? De kleur neem ik aan, maar zijn er verder nog speciale kenmerken?

Thnx Sven ,^^

Naast de kleur is ie ook van binnen helemaal bruin retro uitgevoerd zoals bruine stof met lederen stoelen.
Het 1.8 gti blok is ook nog orgineel en zeer schaars geleverd in deze uitvoering. Eigenlijk is alles (weer) orgineel m.u.v. de schroefset, maar da's een stukje comfort al zeg ik 't zelf.