• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

HD "sputtert" oplossing ??

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Mijn HD spuit niet constant , wel 3 sec. en dan 2 sec. niks en zo gaat dit door .(merk KEW ) foto's volgen ,want mijn pc valt constant uit door oververhitting/slechte koeling :( )

Iemand een idee hoe dit komt?

Als ik de lans erafhaal en dan water spuit , loopt het er wel constant uit.

Mijn collega opperde dat het misschien in de spuitopening zat(te klein of dergelijke) , vermits de druk niet wegvalt als ik het stuk eraf haal.

Iemand een idee ?? dank bij voorbaat. :-b

+
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
+
+
+
+

Ik kan er wel om lachen hoor :-b

Ik heb deze gekregen van mijn ma en zover ik weet , werkte ie altijd goed.....

Als ik de spuit gebruik zonder de HD aan te zetten spuit deze gewoon water.

Bij aanzetten sputtert ie dus en soms is het echt snel achter elkaar , maar meestal de 3 sec. wel en dan 2 sec. niet .:(

Ik ga anders eens langs een zaak waar ze deze verkopen met het eindstuk of heel dat toestel voor meer info , heb echter bijna geen tijd om tijdens de gewone winkeluren ergens te komen...(daarom ff via forum :ja )

Het merk Kew alleen word al 13-13 jaar niet meer alleen gevoerd.
Was daarna kew-alto en nu zelfs Nilfisk. Betekent dat jouw hogedruk reiniger al op een mooie leeftijd is.

Ik denk dat het apparaat ver aan het einde van zijn leven is...
Nilfisk hanteert vaste reparatie prijzen om jouw apparaat te repareren, maar vaak kan je voor dat geld ook een nette nieuwe nilfisk kopen.

Ook de prijs van een nieuwe lans is niet goedkoop, ga zeker uit van 40-50 euro ;)

Iemand die mij een HD(hogedrukreiniger :-b ) kan aanraden ?(liefst met foto en +- prijs )

(is voor als de huidige niet kan gemaakt worden)

Moet wel van dit merk zijn (alto/nilfisk) omdat ik net een foamspuit (GB) besteld heb met zo'n aansluiting . :-"

(niet bij cc besteld :|~* overigens ):o

Kan misschien aan de waterdruk leggen, of aan de lengte van de slang van de water toevoer. (een te korte slang is niet goed)

Ik heb sinds 2 weken de Nilfisk C120.5-6P Xtra hogedrukreiniger.

hd.webp

- 120 bar
- 440/380 liter wateropbrengst
- 1700 watt inductie motor, 7.4 Ah
- aluminium pomp
- 6 meter hogedrukslang compleet geleverd met Patio Plus reiniger
- slanghaspel als opbergfunctie, geen interne connectie
- gewicht 15.8 kg
- 5 jaar garantie

Prijs ligt rond de €130,-

Bevalt uitstekend en werkt perfect met een foamspuit.
Hiervoor ook jaren een Nilfisk gehad, alleen die heeft per ongeluk een tijdje gedraaid zonder water.
Hierdoor geen koeling en motor oververhit.

Ik heb evt. nog onderdelen van m'n vorige Nilfisk, zoals een slang en spuitlans.

Het is mij gelukt om langs de dealer te gaan (van HD's) : stuk wast vastgelopen en er zat ook roest in.

Kop uit elkaar laten halen en nagekeken + "gesmeerd" : in orde :cool , terug een constante straal en ff getest op de tuinstoelen(teak)

:jippie

Mag voor mijn part op slot dit topic :ja

mijn HD werkt idd nog prima !!

enkel de kop om de straal te regelen durft wel eens te gaan lopen(tijdens het regelen , niet tijdens het spuiten gelukkig :-b )

heb wel eens gaan kijken voor in geval van en die nieuwe Nilfisks zijn idd top :ja

moest ik er een andere nodig hebben : zeker terug zo eentje !!

ben vandaag gaan kijken voor een .........nieuwe HD (enkel kijken , kost niks :-" )

mijnen ouwe is versleten(en ons moeder mag het weten :lol ) .....

drukverlies .....lekken.....daarom ook die problemen met de foamspuit ]-0

ga ff goed informeren hier wat jullie allemaal gebruiken :ja en waarom....:rules

iemand die me kan uitleggen/tonen wat het verschil is tussen een slanghaspel MET of ZONDER aansluiting (nilfisk) :weetniet

staat bij de specs van oa deze :

Al enkele hogedrukreinigers van Kärcher versleten :-). Sinds een dik jaar een Kränzle 1151T aangekocht. Super apparaat !! Misschien wel wat duurder maar je merkt het dan ook wel onmiddellijk bij gebruik, oprollen van slang enz... Ook zeer makkelijk te vervoeren !!

Veel succes verder met je zoektocht !!

heb deze op het oog : is net iets te duur , maar wel een PRO :-" (370 euro)

kost in België 499 euro ............ daarom de interesse , en de slang is veel beter (heb ik daarstraks in de winkel getest :-b )

Kärcher heeft prima HD reinigers, je moet alleen wel de wat duurdere kopen (K7 of K5)en niet die uit de instap serie.
Die gaan namelijk idd snel stuk