• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hé Clean boys

Huub-BMW/liefhebber

Detailing rookie
16 jun 2016
8
15
29
hallo,

mijn naam is huub, ben een liefhebber van BMW, ik heb zelf nu een e46 coupe en ik wil hem het liefst zo schoon mogelijk hebben, ga er regelmatig savonds nog een keer met de tuinslang over heen tegen de vogelpoep, nu begin ik net een beetje met serieus poetsen, mooi werk, kost wat tijd maar een glimmende auto is fantastisch om te zien.

nu heb ik zelf een poosje spullen van iemand geleend van riwax, ik ben er goed over te spreken maar ik lees hier dat meerdere meningen negatief zijn, nu vraag ik mij af wat wel goed te gebruiken is, ik zie hier heel veel producten staan waar ik ook nog nooit van gehoord heb.

ben dus lid geworden om mijn hobby beter te kunnen uit oefenen en voor tips&tricks natuurlijk.

gr huub

• Leuk
Reacties: Knite Force en Emi
Welkom bij de club!
Als tip kan ik je meegeven om onderstaande stappenplannen eens door te lezen:

https://forum.Carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4223/

https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4222/

Dan kun je zien of je machinaal of handmatig gaat beginnen.
Elke ervaring is voor iedereen anders en elke auto en lak is weer anders.
Met de stappenplannen kom je al een heel eind :)
Test spots maken is altijd aan te raden om te kijken wat je nodig hebt voor je lak.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag :)

Greetz Michel

Haha top klinkt goed allemaal, had het er vandaag nog met iemand over die veel mongelo gebruikt, dat beviel hem goed, als wax kocht ie steeds weer wat anders om te kijken wat hem bevalt en wat niet, ik denk dat ik nog een keer bij hem ga kijken, hij zei me ook een machine te halen die niet alleen rond draait maar die exentries werkt, zo kan je niet door je lak laag heen gaan, alleen diepe krassen ahll je er niet mee uit.

Ik heb wel eenige ervaring, ik begon een keer (toen wist ik nog helemaal niks) maar heb ik mijn auto (wit) een keer gedaan met commandant, werd wel weer mooi wit maar was snel weer weg, toen mocht ik dat setjes van riwax lenen en toen kreeg ik de smaak te pakken, super effect, kan via die meneer ook een leuke beginners set bij riwax krijgen, maar omdat ik hier verschillende meningen lees twijfel ik. Maar wat ik wil bereiken, ja lastig te zeggen, een glimmende schone auto natuurlijk maar ook om die van andere mensen mooi te krijgen en een mooi proffesioneel effect te krijgen, nu zal dit vast niet binnen een dag klooien lukken maar het is wel mijn doel

Wat Michel en tembaco zeggen eerst even goed het stappenplan doorlezen en misschien op youtube filmpjes van Ammo NYC kijken. Heeft mij heel erg op weg geholpen

Welkom Huub, lees je eerst goed in, dan krijg je een beeld van de spullen die je wel of niet nodig bent. Carclean heeft hele mooie starterssets met een DAP900, daar kun je al goed mee uit de voeten. Maar onderschat niet het belang van een goede autoshampoo + emmers (met gritguards) en een klei set om de lak echt schoon te krijgen.

• Leuk
Reacties: Knite Force
Ben al druk aan het lezen! Best verhaal haha, kom wel heel veel goeie dingen tegen. Leuk om te lezen, spullen uit kiezen is tot nu toe nog lastig, maar als ik vragen heb horen jullie het