• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hé Clean boys

'Slecht spul' is wellicht wat overdreven, maar hier is men over het algemeen een bepaalde kwaliteit spullen gewend. Als detailer wil je toch graag spullen die net effe wat lekkerder werken, net wat meer resultaat opleveren, net wat langer blijven zitten.

Het gros hier is ooit weleens met Valma, Turtle Wax, Commandant en dat soort merken bezig geweest, tot ze wat beters leerden kennen. Kunst is dan om dingen uit te zoeken waar je graag mee werkt.
Toen ik pas 'serieus' aan de slag ging, moest ik bijvoorbeeld persé Meguiar's hebben. Kwam ook vooral omdat ik verder niks kende. Vrij kort daarna ben ik ook (vooral) andere merken gaan gebruiken.
Ik krijg het idee dat je snel weer richting Riwax gaat omdat dat hetgeen is dat je kent. Op zich niets mis mee, maar zoals gezegd is er zoveel meer (en beter).

Overigens vroeg je of het beter is om alles van één merk te nemen. Ik zou zeggen: nee, hoeft niet. Veel producten van verschillende merken zijn goed te combineren en ik ken slechts enkele uitzonderingen waar dat niet zo is.

Ik ben ook ooit begonnen met alleen maar meguiars, ik dacht dat dit alles was. Echter na het verdiepen in de wereld kom je toch al snel andere merken tegen. Nu heb ik ook meerdere merken in mijn bezit. Van monello, meguairs, nanolex tot dodo Juice. Het is net wat even lekkerder werkt op welke auto.

Ik heb liever het beste product in plaats van alles van een bepaald merk te hebben... Het gaat mij er vooral in hoe het er op de auto uitziet en niet hoe het is de kast staat ;)

Marja wat het beste product is blijft ook altijd wat discussie over.

Ook turtle wax en Valma hebben producten in hun collectie die gewoon rete goed zijn.

Maar andere andere kant heb ik wel stad en land afgezocht naar een Rotary van Rupes omdat het beter bij m'n bigfoots staat... Terwijl een flex waarschijnlijk beter was...
Dus misschien mag ik niet oordelen :yum