• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heb ik nu alles om mijn Audi A6 weer te laten glanzen???

Infernoken

Detailing addict
12 mrt 2010
16
50
Hey,

ben hier nu al een tijdje aan het rondlezen, en zou graag de lak mijn A6 4F van 2005 (een zwarte) weer wat nieuw leven willen inblazen...

Ik heb momenteel volgende lijst samengesteld om mijn wagen eens onder handen te nemen.

Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System
Mothers Wax California Gold Pre-Wax Cleaner - Ultimate Wax System - Step 1 - 473ml
Mothers Wax California Gold Sealer & Glaze - Ultimate Wax System - Step 2 - 473ml
Mothers Wax California Gold Pure Carnauba Wax Liquid - Ultimate Wax System Step 3 - 473ml

En nog een paar doeken:
Dodo Juice Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth
Mothers Wax Microfiber Applicator Pads - 2st.

Opmerkingen, dingen die ik over het hoofd zie, ......

Ik kom aan deze lijst deels door het stappenplan, deels doordat ik eraan denk eventueel volgende starter kit te bestellen:
Mothers Wax Mothers - Ultimate Wax System - kit

Thanks,
Nick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm, die Ultimate Wax System kit kende ik nog niet.
Ziet er wel aardig compleet uit. Ik neem aan dat je gewoon met het handje gaat werken.
 
Is inderdaad de bedoeling... Voor die paar keer per jaar dat je dit doen zie ik het nut niet in van een machine...
 
Soepergrover zei:
Haha, dat zei ik eerst ook... :roll

Dus je hebt een machine ???
Welke heb je dan en wat zou dit ongeveer zou kosten?

Ik de supermarkt vind je van die types van 20€, hier gaan ze vanaf 100€... Toch een serieus verschil...
 
Het enige wat je met die machines uit de supermarkt/bouwmarkt moet doen is ze in de hens steken om ritueel te verbranden :-"
Zonder gekheid, die machines heb je niets aan, hebben de kracht niet om te polijsten, tenminste als je zo'n ding bedoeld met 2 handvatten.
 
Dat klopt, er is goed / beter en best.
Die van ' €20 ' zijn rotary's en niet voor de beginneling weggelegd en kwalitatief heeel stuk minder, de DAP is Dual Action ( roterend en excentrisch ) en zéér gunstig geprijsd en voor de beginneling niet alleen makkelijk te gebruiken maar ook fool-proof.
( of zoals Stimpy aangeeft, die 2 handvatige gevallen, dan kan je net zo goed een theedoek over je auto heen halen om je wagen 'op te poetsen' )
Daarna kan je kiezen voor een losse rotary of een excenter, maar die zijn dan weer heel stuk duurder ( als je beetje kwaliteit wilt ).
Dan gaat de prijs van €100 ineens door naar €400 en dan moet je het geheel in de weegschaal leggen: is het alleen voor je eigen auto ( + buurman bv ), dan haal je het geld er gewoon niet uit.
Ga je het ( semi ) professioneel doen, dan is het een investering die zakelijk gezien beter is.

Vergelijk maar met een garagist, die gaat echt geen doppendoos van de gamma gebruiken, die neemt kwaliteit.
Dit kan je zelf ook doen, maar als je 2x per jaar een dop los moet draaien en ben je in mijn ogen niet goed wijs als je een doppendoos van snap-on oid gaat kopen ;)
 
Ik heb inderdaad een machine, een DAP500. Gekocht bij Carclean.

Overigens kun je een hoop gewoon met de hand doen. Pas als je krasjes en swirls wilt gaan verwijderen
d.m.v. polijsten is een machine eigenlijk onmisbaar. Als je dit (nog) niet wilt gaan doen, kun je met het lijstje
of de kit die je gepost hebt goed uit de voeten.
 
Thanks, maar ik ga in eerste instantie niet voor een machine gaan.

Enige opmerkingen op mijn prouctenlijstje, dingen die ik nog mis? Of beter iets anders nemen?
 
Hmmm, ja eerst met de hand, heb je twee tennisarmen (het is geen fiat 500) koop je alsnog een DAP500.
Heb je aan die flessen handspul ook nix meer, kun je op de machine niet gebruiken........

Die fout heb ik dus ook gemaakt.
Geloof me, die euries extra (machine, pads etc.) is het meer dan waard.
 
+2, ik heb het 1 keertje helemaal met de hand gedaan, kon daarna 1 week mijn armen niet boven mijn schouders.
Meteen een DAP aangeschaft, ga je echt geen spijt van krijgen.
 
Allé, ik voel dan toch een mogelijkse aanschaf van een DAP500 komen...

Maar dan moet ik mijn kitje weer wat omsmijten...

Veronderstel dat ik mijn Claybar kan laten staan:
Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System

En mijn doeken:
Dodo Juice Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth
Mothers Wax Microfiber Applicator Pads - 2st.


Maar nu wat met de rest ??? =-o

Cleanen, Sealen, Glazen, Waxen... Zie nu terug niet meer wat te nemen (back to square one...)
 
Wil je perse Mothers producten,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar wel met Poorboys.

Cleanen / Professional Polish
Glaze / Black Hole of White Diamond
Sealant / EX-P
Wax / Nattys.

Goede producten en ik zou dat kleikitje aanhouden van Mothers en je doeken ook aanhouden.
Ik weet niet of je de dap aan gaat schaffen, maar als je niet gaat polijsten dan kan je deze producten ook met de hand doen.

Alleen bij de professional polish heb je een pad met cuttingfactor nodig, de witte pad. Kijk eens bij de handpads van Lake County en Monello.

Maar ik raad je aan om de Dap aan te schaffen, echt waar.:ja
 
Hey,

wil niet perse mother producten, ben nog een n00b op zoek naar wat te gebruiken...

Begin in te zien waarom een DAP500 interessant zou zijn, is toch een investering op langere termijn, dus kan er wel van af...

Ik ga eens kijken naar de Poor Boys producten die je voorstelt...

Daarnaast krijg ik ook te horen dat de Monello kits ideaal zouden zijn voor de 'harde' lak van mijn Audi...

Lijkt de kit bij de DAP500 of de Monello kit dan niets???
DAP DAP500 V2 Raffini Starterspakket
Monello Raffini Polish Kit

Ga nog eens rondzoeken...
 
Met dat DAP Raffini Starterspakket heb je gelijk een compleet pakket te pakken waarmee je gelijk aan de slag kunt.
Verder is dat pakket een stuk voordeliger dan wanneer je alle producten los aan zou moeten aanschaffen.
 
Dus we zijn weer wat verder:

Claybar van Mothers
Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System
Twijfel om ook op PB over te stappen, deze zou iets effectiever zijn?
Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr
Poorboys World Spray and Wipe - 473ml


DAP500 setje:
DAP DAP500 V2 Raffini Starterspakket

Voeden: (Is een zwarte audi, dus de Black Hole?)
Poorboys World Black Hole - 473ml

Sealen:
Poorboys World EXP Pure Sealant - 473ml

Waxen:
Poorboys World Natty's Paste Wax Blue - 235ml

En mijn doeken:
Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm Om te drogen...
Heb deze verandert tov. de CSF Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm, deze geef blijkbaar af.

Mothers Wax Microfiber Applicator Pads - 2st. Om aan te brengen...
Poorboys World Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm Voor het afnemen & oppoetsen


Pfffff... Zal het wel eens aan mijn vrouw mogen uitleggen, van een simpel bestellingtje is dit uit de hand aan het lopen...

Is een bestelling van bij de 300€ aan het worden... :s :|
 
Mothers Wax is een prima en gerespecteerd merk. Door de meesten hier beter bevonden dan soortgelijke producten van Meguiars. De klei vind ik prima, de klei van PB is ook prima haha. Ik weet die prijzen niet uit m'n hoofd, kijk maar bij welke kleiset waar je het meeste krijgt voor het geld.

Je gaat machinaal zie ik, dat wordt dan inderdaad wat duurder. De Raffini kit is prima om mee te polijsten, de PB producten voor glaze, sealant en wax zijn ook goed.

De MF applicator pads van Mothers vind ik persoonlijk goed voor sealants of andere vloeibare producten. Voor de vaste wax kan je die ook gebruiken, maar mijn voorkeur voor vaste waxen gaat uit naar een foampad, zoals bijv. de uitstekende Monello gouden concorso pad of de Lake Country rode pad.
 
Allé, daarvoor gaan we het niet laten, ik zal deze nog toevoegen:

Lake Country Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

De Mothers Wax kleikit is iets goedkoper en er zit nog een microvezeldoek bij, de PB kleikit schijnt iets effectiever te zijn, maar is ook iets duurder...
Twijfel nog...


Meeste producten die ik nu heb zijn van PB, enig idee hoe de Monello kit >< PB SSR kit van de DAP500 tov van elkaar staan?

DAP DAP500 V2 CCS Starterspakket
DAP DAP500 V2 Raffini Starterspakket

Misschien beter direct dan alles van PB nemen?
 
van iedereen lees ik hier dat de monello polijst middelen beter werken op VAG auto's. En aangezien jij een Audi hebt, zou ik kiezen voor het Rafinni pakket.