• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heeft het poetsvirus eindelijk toegeslaan?

DennisvdB

Detailing rookie
12 jun 2012
41
0
Goedendag allen,

Bij deze stel ik me even voor. Mijn naam is Dennis van den Berg, ben 23 jaar en kom uit het zuidelijke Brabant. Ben hier terecht gekomen door een vriend van me welke bij een VAG-garage poetst, en hier veel detail producten besteld.

Ik heb op het moment 4 auto's, waarvan er 2 niet geschikt zijn om te poetsen haha. Bij deze:

De eerste wagen betreft een Volkswagen Kever uit '66, toevallig gevonden in een schuur waar deze al 27 jaar stond te verstoffen. De lak moet zo dof blijven, dus tot op heden is het wagentje nooit gewassen. De techniek is volledig vernieuwd, maar de oude look is intact.

36148315.webp

Met ook een ander blok erin:-"

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De volgende betreft een Volvo 244 uit 1976. Hiervoor ben ik ook de complete techniek aan het vervangen. Compleet nieuw onderstel, enginebay in een andere kleur en een turboblok op aan het bouwen met een geschat vermogen van 280pk. Deze is nog niet klaar, maar wel alle bouten, moeren en dergelijken goud laten verzinken. Gaat misschien nog een keer gedetailed worden, alhoewel ik ook bij deze auto gecharmeerd van de oude look.

blauwe1.webp

Daarnaast nog een Ford Fiesta uit de jaren 80, maar dat is niet de moeite om te vermelden eigenlijk.

Maar de auto waar het om draait heb ik afgelopen maandag aangeschaft. Het gaat om een Porsche 911 uit 1998, een 996C2 handgeschakeld. Turbo-stoelen, Turbo-velgen, sportonderstel en het complete interieur in leder afgewerkt (behalve middenconsole).

acj6ihu54dhyimqzook5a.webp

Bij de aanschaf van deze wagen zat nog een Meguiars-tas met de volgende spullen:

-Delirium droogdoek en nog wat kleinere doeken en een applicator pad
-Meguiars NXT Glass Cleaner
-Meguiars NXT Car Wash
-Meguiars NXT Tech Wax 2.0
-Meguiars QD met klei
-Meguiars SwirlX
-Meguiars Cleaner Wax (ongeopend)
-TurtleWax ClearVue

Vorige eigenaar was klaarblijkelijk Meg fan :) . Heb gisteren toch maar meteen een bestelling gedaan op Carclean:

-Meguiars APC
-2 Meguiars wash mitts (ook 1 voor m'n vader als cadeau, die doet nog lekker alles met 1 emmer/gewone spons/dubro)
-Dodo Born to be Mild
-Dodo Window Waffle
-Gliptone Leather Conditioner
-Gliptone Leather Cleaner
-IronX gel
-Monello Peluche Verde trio

Ik ga nog niet meteen polijsten, ik ga eerst een rustig aan beginnen met het leren van detailen. De verdere stappen komen later, wanneer ik een DAP900 aanschaf met de Monello lijn of Poorboys SSR lijn. Inclusief PB Black Hole, PB Exp en PB Natty's Blue.

Ga binnekort eens kijken wat ik nog meer mis aan spullen, dan zal er nog wel een 2de bestelling volgen.
Ik heb er in ieder geval zin in!

Welkom!
Leuke kever (mag dat zo laag ivm nummerplaat of heeft hij een gas-systeem?)

Ben zelf aardig Porsche fan en op de hoogte maar de extra's maken hem best interessant!
Van een goed baasje geweest gok ik.
Veel kilometers? Hij is in goede handen, je kunt veel zelf zie ik.

Vind zelf aantal modellen mooi maar ik hou het voorlopig even bij zijn Duitse moderne broertje de TT..

Grt, Dennis

Bedankt!

Denders, de Kever is static, dus zonder gassysteem. Ik ben regelmatig politie tegengekomen, maar geen van allen hebben ze iets gezegd over de nummerplaat dus ik denk dat ik heel veel geluk heb gehad al die tijd.
De 911 is full options, ik heb de lijst met alle opties die erop zitten inclusief nieuwprijs (wordt je niet vrolijk van haha). Kilometerstand is prima voor deze leeftijd, de auto heeft altijd goed onderhoud gehad getuige de complete rekeningen die erbij zaten.

@dennisvdB:

Zal wel een stuiterballetje zijn dan maar heel gaaf gezicht!

Tsja goed onderhouden zijn Porsche kilometers anders als andere auto's idd.
Had zelf ook bijna een 911 type 964 gereden en heb een hele gave 944S2 gehad. (mijn pa heeft een zeer nette 944 al sinds 1985!)
Maar ik ging toen toch voor de wat practische TT en is wat moderner. (gekocht bij dealer als a-occasion)

Jij hebt de eerste watergekoelde nu. Mijn pa wil eigenlijk een 911 type 993 (laatste luchtgekoelde) maar hij koopt nog steeds niks hehe
Soms zijn mensen ook ziekelijk jaloers en zelfs zijn 944 kon hij niet overal neerzetten zonder ondergespuugd te zijn of een lamp verrot gegooid met een M8 bout..dan vraag ik je.. stelletje gestoorden! Dus in winkelcentrum gaat altijd zijn nieuwe Kia mee hehe.

Vind de achterpartij van die nieuwe 911's zo mooi maar beetje out of my league zeg maar haha

Ik ben ook een beetje gek van een Cayman / S, maar nu nog maar even niet. Moet wel leuk blijven allemaal.
Qua vorm met dak/deurstijl is mn TT exact een '11 overigens :cool

Welkom!

Hoe is de technische staat van de 996? Heb vorig jaar getwijfeld om een 996 te kopen, maar op het Porsche forum heb ik veel verhalen gelezen over "Plof" motors, ik durf dus de aanschaf daarom niet meer aan... :| Wel een prachtige uitvoering overigens! :-)^

Hallo Lievens,

Mits het onderhoud op tijd gebeurd, kan het originele blok het heel goed uithouden. Dit is ook nog de originele motor, maar wel altijd goed onderhouden. Een "plof"-motor is niet alleen bij de 996 een kwaal, ook de 997Mk1 heeft er mee te maken. Hiervoor is een modificatie gekomen in de vorm van een keramisch lager. Meer info over de watergekoelde motoren wil ik je graag verwijzen naar deze site (http://www.mhautomobielen.nl/911/996%20motorrevisie.htm)

@Denders,

Tja, die afgunst heb ik vorige week dinsdag al mee mogen maken, toen ik hem nog maar een dag had. Geparkeerd bij de McDonalds, zo geparkeerd dat ik hem in de gaten kon houden. Zit ik te eten, zie ik 2 gastjes in een Golf5 (inclusief Burberry-petje) een chicken wrap tegen de achterkant van de 911 gooien. Ik rende naar buiten, kokend van woede, maar de helden waren al snel gevlucht... Erg jammer, zo'n voorval.