• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hele auto onder de deuken, hagelschade!

remonrace

Detailing chief
25 jun 2008
234
85
Afgelopen zaterdagavond had ik een verjaardag in Valkenswaard, dus hup in de Toyota en vanuit Deventer naar Valkenswaard rijden.

Onderweg kwamen we terecht in een gigantische onweersbui waar ook hagel in zat, en dat ging hard!
Het leek wel alsof we bekogeld werden met stenen, zo ontzettend hard! Was even zelfs bang of de ruiten het wel gingen houden.

Een kleine sfeerimpressie:
IMG_0616.jpg

IMG_0620.jpg

IMG_0617.jpg

IMG_0622.jpg


Anyway, eenmaal aangekomen hebben we de auto bekeken. Elk paneel: de motorkap, het dak, de zijpanelen, de c stijl, alles onder de deuken!
Het zijn allemaal kleine deukjes die je met het oog kan zien, ongeveer net zo diep als die aan je deur als iemand daar een andere deur tegenaan
open gooit.

Nu zit de auto op 143.xxx km en loopt het leasecontract bij 180.000 km of september 2011 af, is het dan nog de moeite waard voor de leasemaatschappij om dit te repareren?

Want volgensmij moet zo'n beetje alles geplamuurd en gespoten worden, wat een erg dure aangelegenheid is. Of zie ik dat verkeerd?
 
M.i. zal die schade toch verholpen moeten worden als de leasemaatschappij die wagen na afloop van het contract verder wil verkopen.
Of dat dan nu is of over ruim een jaar maakt dan niet uit.

Eens kijken wat de LM er van vindt ...
 
Zal vanavond proberen het op de foto vast te leggen, wel echt ontzettend zonde, de auto had geen deuk of kras!

Door toedoen van anderen is al een keer de hele zijkant en achterkant gespoten. Door dit akkefietje zal waarschijnlijk
de rest ook gespoten worden...
 
Wat ben ik blij dat ik een half uur eerder vertrokken was vanuit Roermond terug naar de Randstad. Ik reed op de A12 waar net op de andere zijde de boom was omgevallen... regen, heftige wind, overal takken/blaadjes en metale onderdelen op de weg.

Erg spijtig van de auto... ene kant gelukkig dat het een leaser is voor jullie, zo schrijven ze echt snel af die auto's. Zelf niets overkomen zo te horen gelukkig?!

Ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden en wat de schade is...succes :)^
 
Het was inderdaad niet normaal wat een gigantische neerslag er viel.
Gelukkig hadden wij alleen maar regen maar er viel in 3 uur tijd toch 38.7 mm regen, gemeten met weerstation
Gisteren hadden wij plaatselijk ook nog een fikse bui, 16.5 mm regen, zelfs bomen moesten er aan geloven en voor vandaag wordt nog meer ellende voorspeld.
Zet daarom je auto goed weg!!

In ieder geval blijft het zonde van de auto. Al die deukjes zullen niet allemaal geplamuurd worden, meestal met hagelschade gaan ze uitdeuken zonder spuiten oftewel lepelen.
Kan trouwens wel aardig in de kosten oplopen hoor.
 
Mag je het als lease-rijder niet gewoon eisen dat het verholpen wordt ?
Ik bedoel, je betaald er immers toch op 1 of andere manier zelf voor.
 
Tsja... wij willen het zelf hersteld hebben en ik denk dat de leasemaatschappij de auto ook nog weer wil doorverkopen aan het einde van het contract, dus dat
is ook positief. Ik ben alleen wel bang dat de auto in 1 jaar minder zal afschrijven dan dat het herstellen zal kosten, wordt vervolgd!
 
In België zijn leasings meestal full omnium verzekerd.

Is dit niet gewoon een kwestie van verzekering (stormschade ??)
 
yep, schrok me hier ook de pleuris toen ik ineens hagel zag vallen. Nu hagelt het wel vaker (herfst/lente), maar nu zag ik ineens hagel vallen ter grootte van bonken (grote knikkers, ik weet niet of ze dat in de rest van NL ook zo noemen).
Dat had ik nog niet eerder meegemaakt, ik had nog wat oude dekens liggen achter en ben snel naar buiten gerend en heb die dekens op de auto gelegd. Ik weet het, niet zo heel verstandig normaal, maar lichte krasjes zijn makkelijker te herstellen lijkt me dan deuken. (en ik heb de dekens ook niet over auto heen gesleept, maar uitgevouwen, en daarna weer opgevouwen en van de auto getild).
Maar ondanks dat ik schijnbaar een zachte lak heb, heb ik wel dik plaatmetaal, want ik ben nog geen deuken tegengekomen gelukkig. Maar wacht nog op beter weer (en minder zon) om de auto te detailen en dan kan ik het pas goed zien.
 
hagelschade wordt niet geplamuurd.....deze deukjes masseren ze er met speciale hevels uit....uitdeuken zonder spuiten.
kan met vrijwel alle kleine deukjes waarbij de lak niet is beschadigd.
 
M'n pa heeft vandaag contact gehad met de leasemaatschappij, alles wordt hersteld!

Een bedrijf in Apeldoorn mag de klus klaren, hopelijk leveren ze goed werk af!
 
Keurige afhandeling dus !
Ennuh .... laat me raden, na aflevering mag je de rotary hologrammen er vast en zeker weer uit DAPpen ;)
 
Ik heb m'n best gedaan, conclusie: heeft iemand nog een goede cursus 'Hoe zet ik m'n deuk op de foto?' klaarliggen?

Erg lastig zo het blijkt :confused: