• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Helemaal nieuw hier, heb ik de juiste spullen, tips aub

joshvenlo

Detailing trainee
13 feb 2012
11
27
Goedenavond mede-fanatiekelingen,

Ik heb na veel lezen en nog eens lezen me vanavond aangemeld bij dit fantastische forum. Echt, wat een info hier. Heb me eerder deze avond ook al even kort voorgesteld op het daarvoor bestemde plekje op dit forum.

Ik ga deze week mijn eerste bestelling doen. Graag wil ik weten of ik in de goede richting zit, of ik dingen mis, of dingen niet nodig zijn en of ik de juiste producten heb uitgekozen. Ook nog eens de foto van mijn auto toegevoegd waarop ik mijn nieuwe spulletjes wil gaan gebruiken. Ik zie graag jullie reacties tegemoet! Bedankt alvast. Onderstaande is voor ongeveer €275,- Dit vind ik acceptabel, wil best iets meer uitgeven, maar het moet niet te gek worden, ben tenslotte nog een beginner.

Gekozen heb ik:

Wassen:

-Poorboys Super Slick & Suds Concentraded wash
-Meguiars Wash mitt
-Poorboys Waffle Weave Drying Towel

Klei:

- Mothers Wax Colifornia Gold Clay Bar Paint Saving System
- Poorboys Mega Mega Towel Groen

Reinigen:

- Mothers Wax California Gold Pre Wax Cleaner Ultimate Wax System
- Monello White Polishing CCS Euro Foam Hand Apllicator
- Poorboys Deluxe Mega Towel Koraal

Voeden:

- Poorboys White Diamond
- Monello White Polishing CCS Euro Foam Hand Apllicator of Monello Concorso Ultra Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
- Poorboys Deluxe Mega Towel Koraal

Waxen:

- Poorboy EXP Pure Sealant
- Monello Concorso Ultra Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
- Poorboys Deluxe Mega Towel Koraal

Velgen:

- EZ Detail brush
- Mothers Wax FX Wheelcleaner
- Wheelwax Wheelwax
- Monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator
- Valma Microvezeldoek

Banden:

- Mothers Wax Back to Black Naturally Black Tire Shine
- Flex Foam Tyre Dressing Applicator

Leder interieur geperforeerd met stoelverwarming:

- Poorboys natural look dressing
- Mothers Wax Microfiber Applicator Pads
- Poorboys Deluxe Mega Towel Koraal

auto2.jpg
 
Nog snel even een reactie hierop :

joshvenlo zei:
Wassen:
-Poorboys Waffle Weave Drying Towel

Deze zou ik vervangen voor de Monello droogdoek of de Delirium.
De doeken zijn veel zachter voor je lak en nemen vele malen meer water op.

joshvenlo zei:
Voeden:
- Poorboys White Diamond
- Monello Concorso Ultra Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

Na de polijst stappen NOOIT een pad met een cuttingfactor gebruiken maar altijd een applicator of finishing pad

joshvenlo zei:
Leder interieur geperforeerd met stoelverwarming:
- Poorboys natural look dressing
- Mothers Wax Microfiber Applicator Pads

Voor de stoelen zou ik of voor gliptone kiezen of voor leather stuff.
Die producten maken het leer namelijk niet glad, iets wat natural look wel doet.
 
Bedankt voor je reactie. Aangezien ik nog nieuw ben hier weet ik niet wat je bedoeld met cutting factor? Welke pad heb ik dan nodig?? Je andere tips zijn me helemaal duidelijk.
 
De applicator pad bij je white diamond is prima, is een gouden concorso handpad volgens mij...?
Evt. een rode of zwarte kan ook hoor...

wbt het leder, als je van een ledergeur houdt, de gliptone nemen...
Houd je daar niet zo van, is bijvoorbeeld Wolfgang aan te raden...

Mocht je eens wat willen bekijken, ik heb genoeg liggen, op 15-20min van Venlo, pal langs de A67... ;)
 
Oke, dus als ik het goed begrijp kan ik dus gaan voeden en waxen met de Monello Concorso Ultra Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator??

Andere vraag: moet ik tussen iedere stap kleien, reinigen, voeden, waxen de auto wassen of afspoelen of is dit niet nodig??
 
Nope, na het wassen kun je gelijk kleien (drogen is geen must...)
Na het kleien KUN je wassen, maar is niet persé nodig.
Je neemt gewoon het residu af met een doek, daarna de volgende stap en weer afnemen met een MF doek....
enz enz ;)
 
Oke, perfect. Jij zegt dat je langs de a67 zit? Heb jij een bedrijf of hoe moet ik het zien? Ter hoogte van waar zit je?
 
Oke, ik zal het onthouden. Verder nog iemand opmerkingen/toevoegingen op mijn bovenstaand lijstje. Anders denk ik dat ik het (met toevoegingen qua droogdoek, pads en leerreiniger) gewoon bestellen denk ik.