• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Helemaal nieuw

v70_owner

Detailing rookie
9 aug 2010
23
0
Ben Michel uit Amersfoort en heb sinds een paar dagen een zwarte Volvo V70 Classic uit 1997. Deze kan wel wat detailing gebruiken vandaar dat ik hier wat info aan het verzamelen ben.

Ik heb al wat spullen besteld voor de binnenkant (APC en PB natural look). Echter ben ik voor de buienkant op zoek naar iemand die hem de full works kan geven. Dus wassen, kleien, polish, waxen, etc..... Eventueel waar ik zelf bij kan helpen zodat ik het zelf ga leren

Weten jullie een goede in de omgeving van Amersfoort?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Welkom Michel.
Gewoon zoveel mogelijk zelf doen. Daar is dit forum voor.
En als iemand je daarbij kan en wil helpen, is dat mooi meegenomen.
Probeer anders zo veel mogelijk info hier op te doen.

Welkom Michel,

Wil je zelf handmatig of machinaal gaan doen. ( zeker wat betreft het leerproces )
Indien machinaal: DAP Clinic .... betere leerschool is er niet :)

Welkom op het forum, weer iemand uit de buurt:cool ,

het valt me ook op dat er de laatste tijd veel volvo rijders hier komen

Welkom!
En mooie volvo! :-)^
En inderdaad lekker zelf doen, geweldig om te doen en een nog geweldiger resultaat!

@MK-us:

Hij wil niet machinaal omdat die bang is schade toe te richten. Als ik zijn post zo lees tenminste. Tim probeert te zeggen dat de DAP500 en DAP900 fool-proof zijn en dat dus iedereen daar gewoon mee aan de slag kan. Geen angst dus hebben om iets verkeerd te doen!
Dat is mijn ervaring ook. Het zijn gewoon super makkelijke machines en ze behalen veel meer resultaat dan handmatig poetsen. Moest ik nu de keuze opnieuw maken had ik het handmatige deel overgeslagen. Veel investering in producten en kort daarop weer een investering in machinale producten...

@TS: Welkom trouwens:-)^ Je gaat hier zeer veel info vinden! Mooie bak trouwens;-)

Als ik kijk wat ik kwijt ben aan spullen alleen (exclusief een DAP500) dan breng ik hem wel naar een detailer. Lijkt me goedkoper.

Wat ik heb uitgegeven voor alleen de binnen kant vindt ik genoeg. Nog een paar honderd voor alleen de buitenkant kan ik het ook wel 1x per jaar goed laten doen door de professional :)

Weten jullie een goede hier in de buurt van Amersfoort?

Forumregels :rules

6. Ons forum is niet bedoeld voor zoektochten naar en aanvragen voor poetsbedrijven, schadeherstellers en detailers.

:roll

Koop de spullen en zie het als een lange termijn investering. Het is veel leuker om het zelf te doen :ja

Kijk....DE auto!!! Welkom kerel.
En succes met de ongelofelijk harde lak van onze zweedse schone ;)

Misschien zal ik eens een poging wagen. Maar dan alleen wassen, kleien en waxen en niet de polishing. Even kijken hoe het resultaat gaat worden met alleen kleien.

v70_owner zei:
Als ik kijk wat ik kwijt ben aan spullen alleen (exclusief een DAP500) dan breng ik hem wel naar een detailer. Lijkt me goedkoper.

Wat ik heb uitgegeven voor alleen de binnen kant vindt ik genoeg. Nog een paar honderd voor alleen de buitenkant kan ik het ook wel 1x per jaar goed laten doen door de professional :)

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar de spullen kan je over het algemeen meerdere malen gebruiken, en de verbruiksartikelen(als tape, doekjes etc) zit het hem niet in(qua prijs). Dus je moet het idd zien als een investering.

En zelf doen is leuk hoor, ben zelf ook pas net nieuw hier, maar vind het al helemaal leuk, en heb al veel dingen geleerd. Zo heb ik uit ervaring geleerd ben nooit eigenwijs;-) Ik dacht even leuk de auto in de was te zetten, zonder iets af te plakker, nou moet ik dus binnenkort de zwarte sierstrips opnieuw oppoetsen:lol

In ieder geval...Welkom,^^

Gr. Marijn

v70_owner zei:

een goeie detailer is duur..
als je alle spullen koopt die je nodig hebt voor goed zelf detailen betaal je ff in 1 keer een beste bult geld..
maar kan je wel een heel jaar ofzo je auto detailen!

Het is echt de moeite waard hoor om het zelf te doen! Plus dat het ook nog leuk is om te doen en je ziet pas de staat van je auto goed als je aan het poetsen bent!
Win win situatie!

En welkom op het forum hier! :rules

Ach de DAP en andere spullen zijn een eenmalige uitgave. Je kunt er jaren mee doen als je alleen je eigen wagen doet. Dus zo'n professionele detailer elk jaar laten doen is duurder.

EN een dap heb je niet nodig om je auto nog wel enigsinds netjes te houden!
Tis natuurlijk wel tig keer makelijker + je kan er krassen/swirls mee te lijf gaan!

maar als je je auto met het 5 stappenplan doet gaat ie ook wel glimmen rofl